نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
استقلال جواد آلمانی بازی می‌کند/ هرچقدر تیم نکونام آرامش دارد تیم ساپینتو نداشت/ باید قدر برد سپاهان مقابل پرسپولیس را بدانیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: نظم تیمی و شرایط خوب این روزهای استقلال به خاطر شخصیت فوتبالی و حقیقی جواد نکونام است.

افشین حاجی‌پور بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره صدرنشینی این تیم در پایان مسابقات هفته دهم لیگ برتر اظهار داشت: اگر امروز استقلال در فصل جدید توانسته با شرایطی که در تابستان نقل و انتقالاتی داشت خودش را در صدر جدول نگه دارد به خاطر شخصیت سرمربی‌اش است.

وی افزود: دیدار آخر استقلال مقابل تراکتور کاملاً نشان دهنده شخصیت تیمی استقلال در مواجهه با ستاره‌های سابق استقلال و پرسپولیس بود. بازیکنان سرشناسی که خیلی‌ها تصور می‌کردند استقلال را قطعاً به دردسر می‌اندازد اما در نهایت دو بر صفر باخت.

پیشکسوت آبی پوشان ادامه داد: زمانی که جواد نکونام فوتبال بازی می‌کرد کمتر دیدیم که او در خلال برگزاری رقابت‌های فوتبالی تحت تاثیر شرایط بازی قرار بگیرد. یک فوتبالیست خونسرد، منطقی و در نهایت یکنواخت. او در اکثر مواقع در اوج بود و به ندرت افت می‌کرد. حالا هم در شرایطی سرمربیگری استقلال را در دست گرفته که نشان داده تیمش را با کمترین نوسان رو به بالا حرکت می‌دهد.

استقلال جواد آلمانی بازی می‌کند/ هرچقدر تیم نکونام آرامش دارد تیم ساپینتو نداشت/ باید قدر برد سپاهان مقابل پرسپولیس را بدانیم

حاجی پور در تشبیه شرایط استقلال سال ۱۴۰۲ گفت: من از ابتدای مسابقات این فصل تمام دیدارهای استقلال را به یکی بعد از دیگری دیده‌ام. این تیم خیلی شبیه به تیم ملی آلمان فوتبال بازی می‌کند. مقتدر، بدون تنش و در کمترین حالت احساساتی. بازیکنان استقلال با آرامش کار می‌کنند. حتی در دیدار با هوادار که دو بر صفر عقب افتاده بودند در کمال آرامش و خونسردی نتیجه را ۳ بر ۲ تغییر دادند.

وی تاکید کرد: در فوتبال دنیا هر زمان تیمی به این سبک فوتبال بازی می‌کند آن را به آلمان تشبیه می‌کنند. الان هم استقلال با اینکه گاهی حتی بعضی بازیکنانش به خاطر مصدومیت یا محرومیت در جمع این تیم نبودند اما با حضور دیگر نفرات خیلی محکم به میدان آمده و حداقل با یک گل به خواسته‌اش رسیده و سه امتیاز را گرفته است.

بازیکن سال‌های گذشته استقلال ادامه داد: این شرایط بیش از هر چیز متاثر از کادر فنی تیم است. وقتی سرمربی تیم هیجانی نباشد و دستیارانش با اعتماد به سرمربی تیم با بازیکنان مشغول به تمرین و کار باشند نتیجه‌اش همین می‌شود. فصل گذشته استقلال با ساپینتو فوتبال زیبایی ارائه می‌کرد اما می‌دیدیم که در شرایطی که تیم عقب می‌افتاد گاهی دچار احساسات آنی می‌شد و علاوه بر اینکه تمرکز تیم از دست می‌رفت قدرت اندیشه و اجرای برنامه‌های تاکتیکی را هم نداشت.

استقلال جواد آلمانی بازی می‌کند/ هرچقدر تیم نکونام آرامش دارد تیم ساپینتو نداشت/ باید قدر برد سپاهان مقابل پرسپولیس را بدانیم

حاجی پور اضافه کرد: در واقع تفاوت عمده استقلال نکونام و ساپینتو در این است که هر چقدر تیم سال گذشته هیجانی و تحت تاثیر نیمکت بود این فصل برعکس است. استقلال هر چقدر آرامش روی نیمکت و سرمربی‌اش را می‌بیند با آرامش بیشتری در زمین فوتبال به میدان می‌رود.

وی همچنین درباره شکست پرسپولیس مقابل سپاهان خاطرنشان کرد: قطعاً از این قبیل فرصت‌ها باید نهایت استفاده را برد. حالا که فاصله امتیازی زیاد شده باید قدر این موقعیت را دانست و در بازی‌های بعدی مقابل ذوب آهن و فولاد هم با تمام قدرت به میدان رفت. هرچند که ذوب آهن تیم خیلی خوبی است.

پیشکسوت استقلال درباره وقفه به وجود آمده در لیگ برتر توضیح داد: دفعه قبل هم که لیگ تعطیل شد خیلی‌ها نگران بازگشت استقلال بودند اما همانطور که در ابتدای صحبت‌ها گفتم جواد نکونام یک مربی آرام و منطقی است و قطعاً برای این روزها هم برنامه دارد و تیمش را دوباره در همین شرایط به لیگ برمی‌گرداند. فوتبالیستی که سال‌ها در خارج از کشور بوده و حالا باشگاه اوساسونا پس از سال‌ها از او به نیکی یاد می‌کند قطعاً می‌خواهد در کار مربیگری هم رو به بالا و رو به رشد حرکت کند. قطعاً ما پیشکسوتان به این استقلال با چنین مربی امیدواریم و روزهای بهتری را برایش پیش بینی می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • سعید IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    اخرفصل که سرورت سه گانه گرفت دیگه صدات درنمیاد
    • علیرضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      گل گفتی.یه چند روز دیگه که کیسه رفت زیرمون همین اول کسیه که نامرئی میشه.
  • امیر IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    استقلال با کمترین بضاعت و بیشترین بحرانها که داشته ..ولی شاهکار کرده 👌💙
  • مرصاد رضایی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    من اینطوری فکر نمی کنم. من یادمه زمان ساپینتو استقلال 8 بازی رو بدون شکست طی کرد. بازیهایی که توی اون استقلال بالای سه گل می زد. عدم آرامش تیم ساپینتو متعلق به ناکارآمدی مدیریتی بود نه رفتارهای ساپینتو که هنوز هم استقلال درگیرش هست./ توی فینال حذفی داور هم ناملایمتی کرد وگرنه استقلال ساپینتو تیم بدی نیود.
  • مم IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    زیاد خوشحال نباشید ۴ امتیاز سپاهان برمی گرده و بازی عقب افتاده را هم می بریم و ما اول خواهیم نبود نه کیسه کش ها
  • آبی آسمونی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    پارسال لیگ و حذفی رو از دست دادیم چون ساپینتو رفتار کاملا غیر منطقی و احساساتی داشت و به تیم ضربه میزد امسال یکنواخت تا قهرمانی میریم لنگی ها هم توهم نزنید تیمتون نه تو آسیا نه داخل هیچی نمیشه
  • اسی NL ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    خوبه که کیسه بالاخره صدر نشین شد،تا این پیشکسوتها ابکی،از غارهاشون بیان بیرون و هی دری وری و چرت و پرت بگن!!😡😳😱😞

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی