نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
پاس تهران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حذف تیم‌های ریشه‌دار و پرسابقه فوتبال ایران، اتفاقی تلخ و مصیبت‌بار بود که متاسفانه در زمان خودش به درستی مورد توجه قرار نگرفت.

امیر قلعه‌نویی در تمرین دیروز تیم ملی، حرف‌های احساسی و جالبی درباره تیم‌های ریشه‌دار و بازیکن‌ساز فوتبال کشور زد. سرمربی تیم ملی گفت: وقتی به ورزشگاه پاس آمدم بغضم گرفت؛ زیرا تیم پاس که قهرمان آسیا شده الان معلوم نیست کجاست. از مسئولان خواهش می‌کنم دنبال احیای باشگاه‌های پاس، راه‌آهن، هما، تهران جوان، شاهین و دارایی باشند.

در همین ارتباط: قلعه‌نویی: بغضم گرفت! قهرمان آسیا الان کجاست؟

یادمان می‌آید اواسط دهه ۸۰، وقتی امتیاز باشگاه پاس تهران را به همدان منتقل کردند، منتقدان روزنامه‌های ورزشی و عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰، پیرامون این ماجرای ناراحت‌کننده علیه مسئولان مربوطه موضع گرفتند. این جدال، حتی تبدیل به یکی از جنجالی ترین اتفاقات زمان خودش هم شده بود. البته آن موقع گوش شنوایی پیدا نشد و در نتیجه با انتقال پاس تهران به یک شهر دیگر، فاتحه این تیم تاریخی فوتبال ایران خوانده شد.

در هر حال آن‌چه بر تیم‌هایی مانند پاس، راه‌آهن، تهران جوان، دارایی، پورا، وحدت و... گذشت، اتفاقاتی است که دیگر جای جبران ندارد. یعنی دیگر نمی‌شود به گذشته برگشت، امتیازهای باشگاه‌های دیگر را حیف و میل کرد و این تیم‌ها را به مرحله احیا و حیات دوباره رساند. واقعا چنین فعل و انفعالی در حال حاضر مقدور نیست.

در فوتبال ایران اگر خیلی هنر داشته باشیم، بلکه بتوانیم همین تیم‌هایی که در حال حاضر هستند و حق حیات دارند را حفظ کنیم. اگر مسئولان امر خیلی این‌کاره هستند، باید هوای همین تیم‌هایی که در لیگ‌های مختلف حضور دارند را داشته باشند.

نگرانی قلعه‌نویی در ارتباط با این مسئله، البته جای تحلیل و بررسی دارد اما بعید است که امتیازها و پروانه‌های لغوشده آن تیم‌ها را دوباره بشود سر جای اولش برگرداند. نه آن پاس تهران دوست‌داشتنی با یک بشکن ساده همان پاس خواهد شد، نه تیم همای تهران که از دیدن بازی‌هایش در امجدیه لذت می‌بردیم بار دیگر به عرصه فوتبال کشور برمی گردد. ظاهرا هیچ چاره دیگری وجود ندارد، منهای حفظ همین سرمایه‌ها و موجودیت فعلی فوتبال ایران...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • MD TR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    برعکس شما هم می توان نوشت؟ چون بیشتر رسانه ها در داخل ایران و حتی خارج آنچه مطابق نظرشان نباشد را تحت عنوان مغایر با اصول و خلاصه از این دست شعبده بازی ها، غیرقابل انتشار می خوانند. باری! جناب قلعه نوعی با این کلمات نشان دادند که نگاه از بالا به پائین، دانای کل و پدرخوانده دارند. خیلی راحت با استفاده از مفاهیم ساده ( Psycho-linguistic ) قابل رمزگشایی است که در پس کلام ایشون یک " من بیشتر میفهمم" خاصی وجود دارد- نوعی خودبرتر بینی. درشکل خواهش از مسئولینی که روی نام علی دائی و علی کریمی، وحید هاشمیان و کریم باقری، و خیلی های دیگر خط قرمز کشیده اند موضوعی را طلب می کند اما هرگز از هیچکدام از این عزیزان و افراد مشابه نه نامی میبرد و نه دعوتی می کند. کلام او دارای قدرت طلبی است بر مبنای دوروئی. به روش امنیتی با انتقادهای مایلی کهن برخورد می کند که روش محبوب رئیس فدراسیون است. او گمان میبرد چون توانست به ناصرحجازی بدی و با عادل فردوسی پور دشمنی کند پس برنده شده است. خیر جناب قندلی! فضای سنگین سرشار از سانسور راه های به جلوت آوردن آن خلوت ناپاک را بسته است.
  • حمید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    فعلآ همین تیمهایی داریم حفظ کنید وپارتی بازی نکنید ابراهیمی پیر که فوتبالش رو به اتمام است تازه به تیم ملی دعوت کرده بغضم گرفت چرا از تیم امید انتخابی نداشتیم
  • عدالت خواه IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    اینا از قصد تیم پاس رو منحل کردن که پیروزی تهران بشه تیم دوم پایتخت، ولی کور خوندن پاس همیشه پاسه
    • ......! IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      آره اگه پاس بود شما کمک نایب قهرمان هم نمیشدید!
    • دادا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      خوبه که سالهای ساله که تیم دوم هم به زور هستین. چقدر رو و پررویی برمنطق بی منطق ششتقلالیها جاری وساریه
  • مجتبی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    بله سرگروهبان. میخواهید لیگ تهران باز کنید؟ تیم های شهرستانی هم که هیچ
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    قضیه پاس تهران کمی پیچیده تره.البته از پاس تهران قهرمان آسیاحرف نمیزنم از پاس تهران قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران.پاس مگر مجاز نبود بازیکن سرباز جذب کند؟ولی بیشتر بازیکنانش سرباز نبودند.درواقع مدیرعاملش تیم میبست برای قرارگرفتن در کورس قهرمانی.فرمانده ناجا هم تحت فشار بود که این تیم دیگر تیم سربازها نیست و با این وضعیت تیم پاس منتقل شود به همدان.البته بگم بدون سرباز هم نبود تیم پاس تهران ولی بودجه پاس تهران با تیم نظامی نمیخواند.
  • ولی صالحی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    باسلام، کار ارزشمندی بود ولی صد حیف که از تیم پرطرفدار و بازیکن ساز آرارات اسمی به میان نیاورد. چنانچه خوب توجه کنیم. همیشه چند بازیکن حرفه از تیم ارامنه آرارات در تیم ملی و باشگاههای پرطرفدار حضور داشتند. ولی بعد از آقای اندرانیک، دیگر بازیکنی از اقلیت ارامنه در فوتبال و سایر رشته های ورزشی نداریم. اگه امکان داره این مورد رو به سمع و نظر آقای قلعه نویی ‌ودیگر مسئولین فوتبال و تیم ملی برسونید. باسپاس مجدد. ارادتمند صالحی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی