نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
خوشحالی هواداران رقیب از احتمال کسر امتیاز منچسترسیتی
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از کسر امتیاز از اورتون، هواداران تیم‌های رقیب به شوخی می‌گویند که منچسترسیتی در رقابت‌های لیگ دو بازی خواهد کرد.

اورتون به دلیل نقض قوانین مالی لیگ برتر با کسر ۱۰ امتیاز روبرو شد و اتفاقی بدتر در انتظار منچسترسیتی خواهد بود. منچسترسیتی در ماه فوریه به یک سری فرارهای مالی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ متهم شد. اما سیتی زیر بار ۱۱۵ اتهام خود نمی‌رود و حتی در ماه مِی ادعا کرد که KC که این پرونده را اداره می‌کند، ممکن است نظرات جانبدارانه ارائه داده باشد زیرا طرفدار آرسنال است. یک کارشناس مالی هشداد داده که اگر سیتی مقصر شناخته شود ممکن است از لیگ برتر سقوط کند. مشاور مالی سابق منچسترسیتی خاطرنشان می‌کند که اتهامات قهرمان فعلی لیگ برتر بسیار جدی‌تر از اتهاماتی است که اورتون به خاطر آنها مجرم شناخته شده است.

کسر امتیاز اورتون باعث شد این باشگاه به منطقه خطر سقوط کند و تنها به دلیل تفاضل گل از سقوط نجات پیدا کرده است. اما اگر سیتی مجرم شناخته شود جریمه‌اش شدیدتر خواهد بود.

پس از انتشار خبر مجازات اورتون، برخی از هواداران رقیب حتی ادعا کردند سیتی در نهایت از لیگ فوتبال حذف خواهد شد و مجبور می‌شود با تیم‌هایی مانند یورک سیتی و بروملی در مقابل جمعیت کمتر از ۵۰۰۰ نفر بازی کند. یکی از هواداران نوشت: «اگر اورتون ۱۰ امتیازش کسر شده، من‌سیتی باید در لیگ ملی بازی کند.» دیگری افزود: «لیگ برتر این شانس را دارد که خنده‌دارترین کار تاریخ را انجام دهد و بلافاصله ۱۱۵۰ امتیاز کسر کند.» دیگری اذعان داشت: «با این اوصاف، منچسترسیتی باید در لیگ دو بازی کند.»

اما هواداران اورتون جنبه خنده‌دار را ندیدند و با اشاره به بی‌عدالتی گفتند: «سیتی ۱۱۵ اتهام دارد و تا به الان با مجازات روبرو نشده است.»

تحریم اورتون بلافاصله اعمال شد و تافی‌ها پنج پله سقوط کردند و در رده نوزدهم جدول قرار گرفتند. آنها اولین تیم لیگ برتری هستند که به دلیل نقض قوانین FFP با کسر امتیاز مواجه می شوند. این باشگاه پس از ثبت ضرر مالی ۴۴.۷ میلیون پوندی برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به دلیل نقض قوانین سود و پایداری مجازات شده. گفته می‌شود که سه باشگاه لستر، برنلی و لیدز در حال برنامه‌ریزی برای اقدام قانونی علیه تافی‌ها هستند و به گزارش نشریه «میل» آنها می‌توانند تا ۳۰۰ میلیون پوند خسارت بخواهند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی