نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مریم ایراندوست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی و ملوان و فعلی شهرداری سیرجان گفت: لیگ برتر زنان، لیگ آسانی نیست و فکر می‌کنم در پایان ۱۷ بازی رفت و برگشت هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد.

شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی برگزارکننده مهم‌ترین تقابل هفته نخست لیگ برتر فوتبال زنان ایران بودند.

مریم ایراندوست در قامت ستاره و سرمربی سابق ملوانی‌ها در اولین تجربه حضورش روی نیمکت شهرداری سیرجان حضور داشت و در طرف مقابل، شبنم بهشت و افسانه چترنور بعد از نزدیک به یک‌دهه حضور در شهرداری سیرجان، به تازگی به ملوان پیوستند و امید به درخشش در برابر تیم سابق خود داشتند. همین مسئله باعث شد تا جذابیت مسابقه دو چندان شود. ملوانی‌ها در نیمه نخست روی شوت شبنم بهشت به گل رسیدند و توانستند با درخشش ستاره سابق شهرداری سیرجان، برنده نیمه نخست شوند؛ آن‌هم در حالی‌که شهرداری سیرجان در نیمه نخست، ۶ بار تیرک دروازه حریف خود را به لرزه در آورد اما شاگردان مریم ایراندوست در زدن ضربه نهایی دقت کافی را نداشتند و همین مسئله باعث شد تا آن‌ها با شکست کار خود را در نیمه دوم به پایان ببرند. به قول معروف گویا سیرجانی ها طلسم شده بودند. اما در روز درخشان مینا نافعی در خط دروازه ملوان، حملات بازیکنان شهرداری سیرجان راه به جایی نبرد تا در یک بازی جنجالی و پراتفاق که بارها سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی نسبت به تصمیمات داور مسابقه اعتراض داشتند و بارها بازیکنان ملوان خود را به مصدومیت می‌زدند تا باعث وقفه در جریان بازی شوند. نکته جالب ‌توجه دیگر شادی جنجالی شبنم بهشت بعد از گلزنی به تیم سابقش بود که در مقابل لنز دوربین عکاسان هیس نشان داد تا به‌نوعی نسبت به چرایی جدایی‌اش از تیم سیرجانی کنایه بزند!

مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران که با نائب قهرمانی سپاهان در فصل گذشته امسال با قراردادی دو ساله به تیم شهرداری سیرجان پیوست تا این تیم بحران زده را دوباره به روزهای اوجش برگرداند در خصوص این مسابقه می‌گوید: «ترجیح می‌دهم کام پیروزی ملوان را تلخ نکنم. امیدوارم خوشحالی این برد در سایر بازیها هم برای آنها تکرار شود. بهتر است بزرگترها به حاشیه ها دامن نزنیم و فقط به فکر بازیهای بعدی باشیم تا این فصل را برای همه علاقمندان شیرین کنیم.»

استارت رقابتهای شما با یک دیدار حساس از نظر تیمی و معنوی مقابل ملوان آغاز شد؟
ملوان همیشه تیم قدرتمندی از لحاظ جسمی، روحی و روانی است. از اولین دوره لیگ برتر حضور داشته و ساختار بسیار خوبی دارد. مدیریت این باشگاه هم سعی کرده در فصل جدید سرمایه گذاری خوبی کند تا تیمش را به روزهای خوب گذشته برگرداند.

بازی با این تیم چطور بود؟
۶ تا توپ به تیرک زدیم که اگر تبدیل به گل می‌شد الان نتیجه ی دیگری رقم خورده بود. به هر حال اولین بازی بود و ممکن است هر اتفاقی در آن بیافتد. من در فصل پیش با سپاهان هم در اولین رقابتم به شهرداری سیرجان باختم و در خانه خودشان موفق به شکست این تیم شده و نائب قهرمان شدیم. پس اولین شکست تجربه ای برای بازیهای آینده است و من مطمئنم بازیکنانم از همین بازی کلی درس گرفته اند.

از اتفاقات این بازی گویا ناراحتید؟
ترجیح می‌دهم کام پیروزی ملوان را تلخ نکنم. امیدوارم خوشحالی این برد در سایر بازیها هم برای آنها تکرار شود.

تیم سپاهان (تیم سابق شما) با یک بازی پرگل شروع کرد. فکر می‌کنید امسال هم مدعی است؟
با تمام احترامی که به ۱۰ تیم حاضر در این فصل قائل هستم باید بگویم امسال رقابت بین ۶ تیم خاتون بم، شهرداری سیرجان، ملوان، سپاهان، پیکان و پالایش ایلام هست. سپاهان هم با توجه به ساختار باشگاهی که دارد و بومی‌های خوبی که در خدمت دارد می‌تواند پابه پای هر ۵ تیم مدعی دیگر پیش برود.

پس نمی‌توان از حالا تیم قهرمان را شناخت؟
امسال اصلا رقیب آسان نداریم. ما با تیم آوا که بازی دوستانه داشتیم بسیار جنگنده ظاهر شد. لیگ آسانی نیست و فکر می‌کنم در پایان ۱۷ بازی رفت و برگشت هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد.

شهرداری سیرجان روی شما که سرمربی سابق تیم ملی بودید و با این تیم و سپاهان موفقیتهای خوبی بدست آوردید حساب ویژه ای باز کرده است که تیمشان را دوباره قهرمان کنید.
 
کار سختی داریم. ولی قطعا قول قهرمانی نداده ام. البته هر مربی که چنین قولی بدهد اشتباه کرده است. هدف من تشکیل یک تیم مقتدر، همدل و با اخلاق است. تیمی که مردم سیرجان از بازیهای آن لذت ببرند. من کار خودم را به عنوان مربی سعی می‌کنم کارم را به بهترین نحو انجام دهم.

در دیدار با ملوان آش پخش شد، علت این مسئله چه بوده است؟
شهرداری سیرجان کارهای فرهنگی همزمان با این دیدار انجام داد و با تشکیل غرفه‌هایی برای کودکان که صورتهای انها را نقاشی کردند، مواد خوراکی ، دمنوش و آش هم پخش کردند تا مردم ضمن دیدن مسابقه اوقات فراغتی را هم کنار مجموعه پشت سر بگذارند.

رابطه مردم سیرجان با شما چگونه است؟
به من خیلی لطف دارند و در ابتدا فکر می‌کردم که برایم سخت باشد اما مردم بسیار خونگرم و خاکی دارد. عاشق تیم خود هستند و یکجورایی احساس می‌کنم در خانه خودم هستم.

حضور بازیکنان سیرجان در اردو و مسابقات تیم ملی ناهماهنگی در تیم شهرداری به وجود نیاورد؟
اتفاقا بازیکنانم امینه برزجانی، فاطمه شعباننی، گلنوش خسروی و ... از تورنمنت تیم ملی با اعتماد به نفس بیشتری برگشتند و به نظرم خوب هم ظاهر شدند. یک تیم از هم پاشیده ای از سال قبل را تحویل گرفتم . به غیر از این مسئله حضور نفرات جدید هم زمان می‌برد تا با هم هماهنگ تر شوند. شما فکر می‌کنید علت موفقیتهای خاتون بم در چیست ؟ثبات تیمی که بمی‌ها دارند عامل موفقیتهای مکررش شده است. به نظرم ما هم به مرور این ثبات را پیدا می‌کنیم . همانطور که به گواه تمام عزیزان که این مسابقه را دیدند اذعان داشتند که تیم بسیارعالی ظاهر شد.

مجوز جذب خارجی برای تیمهای باشگاهی صادر شد، آیا شما بازیکنی می‌گیرید؟
خیر، برنامه ای ندارم.

حضور بازیکن خارجی به کیفیت لیگ کمک می‌کند؟
اگر خارجی با کیفیت جذب شود مسلماً تاثیرش را برعملکرد تیم، بازیکن و لیگ می‌گذارد. اما بازیکنی با لول پایین اصلا خوب نخواهد بود.

کیفیت فوتبال بانوان ایران بالاتر رفته است. فکر می‌کنید در دوره‌های بعدی جام باشگاههای آسیا نماینده ایران بهتر بازی خواهد کرد؟
فوتبال ایران در رده باشگاهی و ملی هنوز جا دارد که به سطح بالای تیمهای چون چین، ژاپن و استرالیا برسد. حضور مکرر در جام ملتها و جام باشگاهی به پیشرفت ما کمک می‌کند. خاتون بم هم با عملکردی که داشت نشان داد این فاصله دارد کمتر می‌شود. آنها با اعتماد به نفس بالایی ظاهرشدند. مطمئن هستم تکرار بازیهای بین المللی سریعتر ما را به تیمهای شرقی نزدیک می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سروش ملت پرست IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    ...توهم "کسی بودن" یا مافیای رخنه کرده در کانون ملوان؟ بسم رب الشهداء و الصدیقین بی‌مقدمه؛ بعد اینکه ملوان و دوستداران اصیل و مخلصش، سال‌ها و دهه‌ها را با وجود همه پتانسیل‌های موجود در زمینه استمرار موفقیت‌های ملوان، به خاطر ۲ موضوع محوری: ۱-بی‌پولی ۲-سیاسی‌کاری در متن و حاشیه ملوان از دست دادند، بنا به الزامات کنفدراسیون و ...کورسوی امیدی باز شد که شاید خصوصی‌سازی در ملوان، پیامدهای مثبتی به‌دنبال داشته باشد و ملوان در بلندمدت از این‌همه نابسامانی و دربه‌دری رها شود. خصوصی‌سازی‌ای که عطف به ساختار سیاسی موجود؛ هرگز نمی‌توان دل به ماهیت کاملاً مغایرش نسبت به تیم‌ها و شبه‌باشگاه‌های صرفاً مصرف‌کننده و هزینه‌ساز دولتی بست؛ اما می‌شود امیدوار بود که به‌ویژه در کانون‌های فوتبالی جمع‌وجوری چون انزلی و خاصه تیم ملوان، اقدامات و برنامه‌های اصولی‌تری را پیاده کند...البته این بحث هیچ ربطی به نتیجه‌گیری یا عدم نتیجه‌گیری تیم ملوان (مدل مهدی تارتار) ندارد؛ فقط به تجربه‌ای که یک سال اخیر در ارتباط با قضیه چاپ یک کتاب (مجموعه مقالات درباره ملوان) کسب شد اشاره می‌شود. واقعیت ا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی