پیش‌بازی برزیل - آرژانتین
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین در نبردی حساس از رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ بامداد چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت.

از ساعت ۴ بامداد روز چهارشنبه به وقت ایران، غول‌های فوتبال آمریکای جنوبی در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو به مصاف هم خواهند رفت. برزیل و آرژانتین که هردو بازی قبلی‌شان را باخته‌اند، در پی جبران ناکامی‌شان در سوپرکلاسیک آمریکای جنوبی هستند.

برزیل؛ روزگار خاکستری تیم بی‌سرمربی!

تیته سرمربی موفقی برای سلسائو اما با پایان یافتن جام‌جهانی و تلخی‌های قطر خودش متوجه شد که دورانش در تیم ملی کشورش به پایان رسیده است. هیچ گزینه مناسبی برای تیم ملی کشوری که مردمش عاشقانه فوتبال را می‌پرستند وجود نداشت. فعلاً فرناندو دینیز سرمربی تیم فلومیننزه هدایت سلسائو را برعهده دارد و چندان هم نتایج خوبی نگرفته. ۲ برد، یک تساوی و ۲ باخت برای برزیل دور از انتظار است. با ۷ امتیاز تیم پنجم جدول رده‌بندی انتخابی جام‌جهانی هستند و این یعنی فاصله دور سلسائو از تیم همیشگی. حالا به مصاف آرژانتین خواهند رفت که آخرین مرتبه در خاک برزیل شکست‌شان داد، اما ۱۸ سال از آخرین باخت‌شان مقابل همین حریف در انتخابی جام‌جهانی می‌گذرد. برزیل می‌تواند با برد در سوپرکلاسیک کمی از سختی‌ها و روزهای تلخ فاصله بگیرد.

آرژانتین؛ قهرمان هم شکست می‌خورد

شکست بعد از یک سال و آن‌هم درست در آستانه سوپرکلاسیک، اتفاق خوبی برای تیم لیونل اسکالونی نبود. آرژانتین برخلاف دشمن دیرینه شرایط خوبی دارد و در ۱۴ بازی قبل از باخت مقابل اروگوئه پیروز شده بود. یک سال به‌یادماندنی تمام شد و حالا قهرمان جام‌جهانی باید بداند که همیشه وضعیت مثل این یک سال نخواهد بود. حفظ کیفیت و کسب دوباره جام از مرتبه اول بردن آن سخت‌تر است. لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش در نبرد قبلی ماراکانا دو و نیم سال پیش جام گرفتند و حالا هم نمی‌خواهند بازنده این میدان را ترک کنند. با وجود باخت مقابل لاسلسته، آرژانتین هنوز صدرنشین است و هنوز هم قدرتمندترین تیم فعلی آمریکای‌جنوبی به شمار می‌رود. اما برزیل زخم‌خورده برای آلبی‌سلسته رقیب خطرناکی خواهد بود.

آخرین بازی
۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ در دیدار برگشت مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲، تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل در سن‌خوان به تساوی بدون‌گل رسیدند.

آمار بازی
۱۰۹) در ۱۰۹ سوپرکلاسیک قبلی آمار نزدیک بوده است. برزیل ۴۳ بازی را برده و آرژانتین در ۴۰ بازی برنده شده، در حالی که ۲۶ بازی بین این دو رقیب با تساوی خاتمه یافته است.
۱۰۹) به طور میانگین سالی یک بازی بین برزیل و آرژانتین برگزار شده است. ۱۰۹ سال قبل یعنی سال ۱۹۱۴ اولین بازی این دو تیم به میزبانی بوئنوس‌آیرس برگزار شد که آرژانتین در آن دیدار با نتیجه ۳-۰ برزیل را شکست داد.
۵۱) از ۱۰۹ بازی برگزار شده، ۵۱ بازی رسمی بوده که ۱۸ برد برای برزیل، ۲۰ برد برای آرژانتین و ۱۳ تساوی به ثبت رسیده است.
۹) در انتخابی جام‌جهانی برزیل و آرژانتین ۹ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که ۴ برد برای برزیل رقم خورده، ۲ مرتبه آرژانتین پیروز شده و ۳ بازی هم برنده نداشته است.
۴) در مرحله نهایی جام‌جهانی هم این دو تیم ۴ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که ۲ بازی را برزیل برده، یک بازی به سود آرژانتین تمام شده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۵) برزیل در ۵ بازی آخرش مقابل آرژانتین در انتخابی جام‌جهانی شکست نخورده است. ۲ برد و ۳ تساوی برای سلسائو ثبت شده است. آخرین برد آرژانتین به ژوئن ۲۰۰۵ برمی‌گردد.
۲۲) آرژانتین با ۲۲ جام در طول تاریخ از برزیل پیش است. برزیل موفق شده ۲۰ جام کسب کند، در حالی که ۵ جام در جام‌جهانی به‌دست آمده است.
۱۶) باسابقه‌ترین بازیکن در این نبرد خاویر زانتی بوده که ۱۶ مرتبه در ترکیب آرژانتین مقابل برزیل قرار گرفته است.
۸) پله اسطوره فقید فوتبال برزیل با ۸ گل زده برترین گلزن سوپرکلاسیک آمریکای‌جنوبی است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی