تاکتیک و چماقی به نام عادل فردوسی‌پور!/ در عمل هم به این جملات قصار باور دارید؟!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعضی جملات قصار و ضرب المثل‌ها هست که تاریخ مصرف ندارد. هزار سال گذشته و هزار سال هم بگذرد بدرد بشر می‌خورند اما سوال اینجاست که ما در عمل چقدر به آنها باور داریم؟

ما در فرهنگ روزمره - چه در رفتار و گفتار و چه در نوشتار - از جملات قصار استفاده می‌کنیم. برای بیان منظور از اشعار یا ضرب المثل‌ها سود می‌بریم و این در فرهنگ ماست که هر کس به ادبیات مسلط‌تر باشد، مورد احترام بیشتری در جامعه خواهد بود.

اما استفاده از ادبیات برخی اوقات می‌تواند مایه دردسر شود! برای کسانی که فقط در کلام از آن استفاده می‌کنند ولی در عمل هیچ باوری به آن ندارند. شاید اگر دقت کنید ریشه خیلی از مشکلات اجتماعی ما به همین ضعف فرهنگی برگردد. اینکه آدم‌های مشخص با داشتن تحصیلات دانشگاهی وقتی روی صندلی مدیریتی می‌نشینند در گفتار از جملات و اشعار و ضرب المثل‌ها استفاده می‌کنند اما در عمل به قول حضرت حافظ، «آن کار دیگر می‌کنند!»

دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران مهمان بود. دعوت از او با توجه به اشتباهات عجیب و غریب داوری در ثلث اول لیگ کاملاً قابل پیش‌بینی بود و البته که افشاریان معمولا در مواجهه با رسانه‌ها منطقی رفتار می‌کند و اشتباهات را می‌پذیرد، درست بر خلاف اسلاف خود!

اما افشاریان هم در این برنامه از تاکتیک «مهدی تاج» استفاده و چماق عادل فردوسی‌پور را روی سر میثاقی گرفت و گفت: «آقای میثاقی، این میز به قبل از شما هم وفا نکرد و میز من هم در کمیته داوران به من هم وفا نخواهد کرد».

این سوژه اصلی بحث ماست، کاری به تاکتیک استفاده از چماق نداریم. کاری هم به جمله «مشکل شما بامن نیست» نداریم و اینکه چرا باید یک مسوول هرانتقادی را بچشم دشمن و دشمنی ببیند، فقط با همین حقیقت کار داریم که اگر میز مدیریتی وفاداشت به ما نمی‌رسید اما در عمل چقدر به این حقیقت باور داریم؟

حقیقت این است که ما باید از فرصتی که برای خدمت در اختیارمان گذاشته می‌شود به بهترین نحو استفاده کنیم و میراثی خوب از خود به یادگار بگذاریم. میراثی که بتواند الگوی اخلاف ما باشد.

آیا میراث آقای افشاریان در کمیته داوران چنین ویژگی دارد؟ قدیمی‌ها می‌گفتند «یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران» آقای افشاریان! تنها استفاده از کلمات و جملات قصار ضرب‌المثل‌ها کافی نیست. باید به آن باور هم داشته باشیم و عمل کنیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    افشاریان یادش نیست بچه اش کی به دنیا اومده ، رفته از دادگاه پرسیده ، بعد اونا هم بهش گفتند فلان تاریخ !
  • ساوالان IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    میثاقی مجری رنگی هست.. ایشان خیلی ساده لوحانه از تیم استقلال با فرمان تهیه کننده ان برنامه حمایت می کند.. فوتبال برتر کلا در خدمت تیم استقلال هست... این برنامه هیس کردن شجاع را نشان می دهد. ولی کوچک ترین اشاره به توهین نور افکن نکرد.. اقایان مردم چشم دارند می بینند.. این برنامه کلا در مورد استقلالی ها بایکوت می کند.. ولی برای پرسپولیس کل حاشیه هست دیشب در مورد صحنه های داوری گل گلهر پرسپولیس را از تمام زوایا نشان می دهد که از خط عبور کرده. صحنه های نفت ابادان را نشان می دهد. ولی گل مساوی نفت را نشان نمی دهد که از خط عبور نکرده. بود. میثاقی مسول معیشت استقلال هست. و مسول پرداخت بدهی های استقلال باشلوغ کاری خبری... کلا تلوزیون با برنامه های اشپزی هم در خدمت استقلال هست. خط میلی صاف نیست!!!!!!!!!!! بلی افشاریان درست گفتند عادل با ان حتم حشم رفت چه برسد به این بچه استقلالی!!!!!!
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    ببین چه کسانی فوتبال ایران را اداره می‌کنند.فردوسی پور و تاج و کی‌روش و ویلموتس این ۴ نفر دست به دست هم دادن و فوتبال ایران را نابود کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی