نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۵ گزینه برای جانشینی گاوی در بارسلونا/ از هافبک‌های پی‌اس‌جی تا ستاره همیشه مصدوم
منبع: Football España
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

طبق ادعای نشریه «موندو دپورتیوو»، ژاوی ۵ گزینه برای جانشینی گاوی دارد تا مشکلات خط هافبک بارسلونا را کاهش دهد.

وایل هفته و وقتی که تأیید شد گاوی در جریان پیروزی اسپانیا مقابل گرجستان در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ دچار پارگی رباط صلیبی شده و به مینیسک خودش هم آسیب زده است، وضعیت خط میانی بارسلونا متزلزل شد.

انتظار می‌رود این بازیکن ۱۹ ساله حداقل ۹ ماه دور از میادین باشد، یعنی فصل برای او به پایان رسیده است. گاوی تا به اینجای فصل برای بارسلونا یکی از مهره‌های اصلی بوده و در بیشتر بخش بازی‌های این تیم حضور داشته است. با این حال مصدومیت او اکنون باعث شده تا کاتالان‌ها یک هافبک کمتر از گذشته داشته باشند.

علاوه بر این، با توجه به مصدومیت‌های جدی پدری و فرنکی دی‌یونگ، بارسلونا از نظر گزینه‌های خط میانی در وضعیت خوبی قرار ندارد. به این ترتیب گمانه‌زنی‌های برای این که قرار است آن‌ها در ماه ژانویه برای امضای قراردادی دیگر در خط میانی وارد بازار شوند، وجود دارد. تا این باشگاه اطمینان حاصل کند که مشکلی در خط میانی در نیم‌فصل دوم وجود نخواهد داشت.

نشریه «موندو دپورتیوو» لیستی از ۵ گزینه احتمالی که بارسلونا می‌تواند ژانویه به خدمت بگیرد را تهیه کرده است. با توجه به مشکلات مالی بارسا، فقط بازیکن قرضی قابل قبول است و بازیکنان زیر احتمال دارد آبی‌اناری‌پوش شوند.

جیووانی لوسلسو

لوسلسو در چند ماه گذشته هدف بارسلونا بوده است. او تابستان به شدت مورد توجه قرار گرفت، اما در نهایت این انتقال محقق نشود و او در تاتنهام ماند. حالا هافبک آرژانتینی دوباره می‌تواند گزینه احتمالی برای آبی‌اناری‌ها باشد. لوسلسو هافبک خلاق بسیار خوبی است و این را در دوران حضورش در ویارئال نشان داده. او به خوبی با سیستم ژاوی جور درمی‌آید و سرمربی بارسلونا از طرفداران سرسخت این بازیکن آرژانتینی است. متأسفانه این معامله در حال حاضر بسیار بعید به نظر می‌رسد، چرا که اسپرز تصمیم دارد تا تابستان آینده او را در باشگاه نگه دارد.

فابیان روئیس

فابیان یک هافبک موفق و عالی است، اگرچه از زمان پیوستن از ناپولی به پاری‌سن‌ژرمن در تابستان ۲۰۲۲ با مشکل مواجه شده. او در ایتالیا بسیار قوی بود، همانطور که قبل از آن در رئال‌بتیس بود. روئیس بازیکن خوب دیگری برای بارسا خواهد بود، اما با توجه به این که در حال حاضر در پاری‌سن‌ژرمن جایگاه قابل توجهی دارد، احتمال حضور قرضی‌اش در ژانویه بعید به نظر می‌رسد، به‌خصوص این که والتر زایر امری بازیکن خط میانی پی‌اس‌جی تا سال ۲۰۲۴ دور از میادین خواهد بود.

کارلوس سولر

احتمال این که سولر ژانویه از پی‌اس‌جی جدا شود بیشتر از فابیان است، اگرچه مشخص نیست او گزینه خوبی برای بارسلونا باشد. سولر زمانی که از والنسیا به پایتخت فرانسه رفت مشکلاتی داشت و بازگشت به اسپانیا می‌تواند به احیای این هافبک پس از ۱۵ ماه ناامیدکننده کمک کند. از نظر کیفیت و واقع‌گرایی، سولر شاید بهترین گزینه برای تقویت خط میانی بارسلونا باشد. با این حال بستگی به ملایمت پی‌اس‌جی و دستمزد این بازیکن دارد.

پابلو فورنالس

فورنالس در فصل جاری لیگ برتر برای وستهام نقش مهمی ایفا کرده و در لیگ اروپا هم به میدان رفته است. با این حال او ژانویه می‌تواند به اسپانیا بازگردد، هرچند که مطمئن نیستیم آیا کیفیت لازم را برای بازی در بارسا دارد یا خیر. این فرضیه مشکوک است. با این حال پابلو می‌تواند از لحاظ مالی گزینه مناسبی باشد و خودش را در موقعیت مناسبی قرار دهد تا موردعلاقه کاتالان‌ها شود.

تیاگو آلکانتارا

تیاگو در سال‌های نه‌چندان دور یکی از بهترین هافبک‌های جهان بود، اما در دوران حضورش در لیورپول هم به‌شدت با مصدومیت دست‌وپنجه نرم کرده است. در نتیجه او شهرتش را تا حد زیادی از دست داده که می‌تواند منجر به جدایی‌اش در ژانویه شود. طبق گزارش‌ها بارسلونا به هافبک سابقش علاقه‌مند است. با توجه به این که قرار است جای تیاگوی مصدوم را بگیرد، با مصدومیت‌های خودش شاید گزینه مناسبی برای ۶ ماه آینده نباشد. او احتمالاً بهترین بازیکن بین این ۵ گزینه است و با بارسا آشناست، به این دلیل که خودش محصول آکادمی لاماسیا بوده است.

بیشتر بخوانید: باارزش‌ترین فوتبالیست‌های جهان در سال ۲۰۲۳ چه کسانی هستند؟/ افت امباپه؛ صدرنشینی ستاره‌های رئال و سیتی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • لا لا لا لا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    من که با هافبک های پی اس جی موافقم هم از نظر سن هم پتانسیل چون شاید تیاگو مثل کریر لیورپولش مصدوم بشه لوسلسو هم خرج زیادی داره و باشگاه هم وضع خوبی نداره
  • لا لا لا لا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    من که با هافبک های پی اس جی موافقم هم از نظر سن هم پتانسیل چون شاید تیاگو مثل کریر لیورپولش مصدوم بشه لوسلسو هم خرج زیادی داره و باشگاه هم وضع خوبی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی