سهم ناچیز لیگ برتر در ترکیب تیم ملی/ کیروش به عقیده‌اش عمل می‌کرد، شما چطور آقای قلعه‌نویی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی برابر ازبکستان تنها ۵ نماینده از لیگ برتر ایران حضور داشتند.

انتخاب ترکیب و دعوت از بازیکنان حق هر سرمربی است. اوست که باید پاسخگوی نتایج تیم باشد و بازیکنان ابزار لازم برای رسیدن به خواسته‌هایش هستند.

از این منظر و به شهادت آرشیو ما هرگز انتقادی به لیست نفرات دعوت شده توسط قلعه نویی یا هر مربی دیگر نداشتیم. این حق اوست و ما فقط باید نتیجه کار را ببینیم، اینجا دیگر حق ما رسانه‌هاست که در راستای کمک به تیم ملی نظر بدهیم.

وقتی امیر قلعه نویی در زمستان سال قبل جانشین کارلوس کیروش شد، از تغییر فلسفه تیم و نگاه به داخل حرف زد. همه می‌دانیم که در دوران ۸ ساله مرد پرتغالی او توجه چندانی به لیگ نداشت و حتی زحمت تماشای مهمترین بازی‌های لیگ را هم به خود نمی‌داد.

کیروش فلسفه متفاوتی داشت. او به بازیکنان می‌گفت که خارج از ایران بروند و به طور کاملاً مشخص بازیکنان لژیونر را بر پدیده‌های لیگ برتر ترجیح می‌داد. حتی در موارد بسیاری بازیکن تا در ایران بود دعوت نمی‌شد و به محض بستن قرارداد با تیم خارجی وارد فهرست تیم ملی می‌شد!

اینجا قصد مقایسه دو فلسفه را نداریم و مهمتر از آن قضاوت که کدام درست است و کدام غلط، اینجا بحث راستی آزمایی است. کیروش در عمل به آنچه می‌گفت رفتار می‌کرد و انتظار داشتیم قلعه نویی نیز چنین کند.

البته امیر از همان نخستین اردوی تیم ملی همیشه ستاره‌های آماده لیگ را دعوت کرده اما هنوز می‌بینیم که ترکیب اصلی تیم ملی همانیست که در تمام این سال‌ها بود! به ۱۱ نفر ایران مقابل ازبکستان نگاه کنید!

فقط این پنج نفر (بیرانوند، رضاییان، خلیل زاده، کنعانی زادگان و ترابی) در حال حاضر در لیگ برتر خودمان بازی می‌کنند که هیچ کدام چهره تازه و جدیدی نیستند. هر پنج نفر تجربه لژیونری دارند! در سال‌های اخیر یا جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی داشتند (مثل بیرانوند و رامین) یا همیشه در اردوهای تیم ملی حاضر بودند!

شجاع و کنعانی که همین تابستان به لیگ برتر برگشتند. آنها هم تا چند ماه قبل لژیونر محسوب می‌شدند. رامین رضاییان هم که فقط در یک مقطع دوران اسکوچیچ برغم شایستگی دعوت نمی‌شد و ماجرا ربطی به مسائل فنی نداشت!

پس سوال اینجاست؛ حاصل ۹ ماه زیر نظر گرفتن لیگ برتر و خروجی تغییر فلسفه نگاه به داخل چه بوده است آقای قلعه نویی؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • ali IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    یادتونه کیروش قبل رفتن چکار کرده بود؟ ده تا از بازیکن نوجوان رو از تیم مرفاوی آورد توی اردوی بزرگسالان و بهشون تمرین داد، توی دوتا اردو، حتی از بعضی هاشون در حمله توی بازی رسمی استفاده کرد. این هست فرق مربی بزرگ با بقیه. میدونید اونا کی بودن؟ محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، امیرعلی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی (ذوب آهن اصفهان)، علیرضا باویه و محمدامین حزباوی (فولاد خوزستان)، محمد قربانی (سپاهان اصفهان)، سامان تورانیان (مس کرمان)، سینا عبداللهی و آریا برزگر (نفت مسجدسلیمان)، احمد شریعت‌زاده (صنعت‌نفت آبادان) و مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور تبریز) غیر از چندتا بقیه کجان اصلا؟؟؟
  • رامین IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    آقا سیستم بازی تیم ملی ما به 20 سال پیش برگشته...باید حتما با یه برنامه چند ساله تیم ملی رو جوان کرد..با این وضعیت قلعه نویی ما رو جزو 6 تیم برتر آسیا هم نمیکنه..
  • منتقد بی عمل IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    آقا خجالت و عوامفریبی هم حدی داره ، تیم ملی دوماه دیگه بازی داره بعد هی دست و پا میزنین که ای هوار چرا جوانگرایی نمی کنند ای هوار چرا بازیکن داخلی فیکس نیست این مقدار کمه !! کدوم مغز ..... خورده ای دوماه قبل از مهمترین تورنمت فوتبال آسیا میاد ساختارسازی میکنه و بنای نویی میسازه اونم طی دو سه ماه ؟!
  • فرامرز IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    وقتی انسان می خواهد به قدرت برسد و پستی بگیرد خیلی حرف ها می زند و قول های بسیاری می دهد اما باید دید وقتی به قدرت رسید و پست مورد نظر را گرفت باز هم به حرف ها و قول های پیشین خودش وفادار هست یا نه
  • هوادار فوتبال IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    همه می‌دانند که قلعه نوعی به درد تیم ملی نمی‌خورد حتی فدراسیون فوتبال اما چون زیاد در این سال‌ها هارت و پورت کرده خواستند بیاورند که ببیند چه میکند اگر موفق شد که به نفع فدراسیون چون با هزینه کمتری روبرو شده است و اگر نشد برای همیشه دهانش بسته و یک جورای خفه خواهد شد.
  • ت IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    تیم رو جوان کن و بیخیال جام شو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی