نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مافیای فوتبال وارد شد؛ ستاره‌های ۷ و ۸ پرسپولیس و استقلال مقابل سلبریتی‌ها/ بلوایی که باعث برکناری سرمربی تیم ملی در آستانه جام جهانی شد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قرار است در فصل دوم ریالیتی شو «زودیاک» دو بازیکن فوتبال نیز به رقابت با هنرمندان بپردازند؛ دو بازیکن از یک پست در دوتیم پرطرفدار پایتخت

در همه جای دنیا ریالیتی‌شوها پربیننده هستند. حرفه‌ای‌های سینما و تلویزیون دست به ساخت چنین برنامه‌هایی می‌زنند که اساس آن بر حضور ستاره‌های محبوب میان مردم است. در چنین برنامه‌هایی معمولا فرم و محتوا خیلی مهم نیست؛ این‌که یک تاک‌شو باشد و مهمان و مجری در مورد چه مسائلی حرف بزنند یا یک مسابقه یا یک برنامه خانوادگی، تنها این اصل مهم است که مهمانان برای مردم محبوب و شناخته‌شده باشند و اسم آن‌ها بیننده را پایه گیرنده نگه دارد.

بازی «مافیا» در سال‌های اخیر محبوبیت عجیب و غریبی پیدا کرده و حالا خانواده‌ها نیز در مهمانی‌ها مافیا بازی می‌کنند، یا در کافه‌ها بازیکنان حرفه‌ای خیلی جدی مشغول آن هستند و سناریوهای مختلفی از این مسابقه در کشور خود ما اجرا می‌شود. همین چند وقته دو ریالیتی‌شو در میان پربیننده‌ترین‌های شبکه خانگی دیده می‌شدند که دو ورژن از بازی مافیا بودند؛ «پدرخوانده» و «زودیاک» که اولی را کامبیز دیرباز اجرا می‌کرد و در دومی محمد بحرانی گرداننده بود.

این‌که هر کدام با یک گروه خاص از هنرمندان کار می‌کردند ربطی به بحث ما ندارد و کمبود هر دو این بود که جایی برای فوتبالیست‌ها در میان مهمانان وجود نداشت! البته که هر دو گروه‌ها از چهره‌های فوتبالی استفاده کرده‌اند؛ از جواد خیابانی و خداداد عزیزی گرفته تا فیروز کریمی، علیرضا نیکبخت و ادموند بزیک اما جای خالی بازیکنان فعال در فوتبال ایران همیشه به چشم می‌آمد.

فوتبالیست‌ها در کنار خواننده‌های پاپ و ستاره‌های سینما همیشه و در هر کشوری از مححبوب‌ترین سلبریتی‌ها هستند که طرفداران بیشماری را پای تلویزیون می‌آورند. وقتی از محبوبیت بازی مافیا گفتیم خیلی طبیعی است که در اردوهای فوتبال نیز این بازی به شکل جدی رواج داشته باشد. به یاد دارید که پاشنه آشیل رفتن اسکوچیچ چه بود؟ اردوی معروف قطرو اعتراف مهدی طارمی که بازیکنان تا صبح مافیا بازی می‌کردند!

حقیقت این است که در میان فوتبالیست‌ها مافیابازهای بسیار قهاری داریم که بنا به دلایل مختلف تاکنون در این ریالیتی‌شوها حضور نداشتند. بعضی از این حرفه‌ای‌های مافیای لژیونر هستند و موقع ضبط این برنامه‌ها حضور فیزیکی ندارند و برخی دیگر به دلایل شخصی یا ممانعت باشگاه تاکنون نتوانستند در این ایونت‌ها حاضر باشند. البته که بازیکن ضعیف جرات نمی‌کند به خاطر هر رقمی خود را در معرض چنین محک خطرناکی قرار دهد؛ تجربه هنرمندانی که این کار را کردند دلیل دیگری برای برخی فوتبالی‌ها بوده است!

اما حالا خبر رسیده که ۲ ستاره استقلال و پرسپولیس در سری جدید زودیاک حضور دارند و از همین حالا طرفداران دو تیم منتظر پخش این قسمت‌ها هستند تا دلیلی دیگر برای کری‌خوانی داشته باشند. جالب این است که هر دو بازیکن حاضر در پروژه «زودیاک ۲» در استقلال و پرسپولیس هم‌پستی هستند؛ یعنی هافبک وسط با شماره‌های ۸ و ۷، سعید مهری و سروش رفیعی. هر دو بازیکن در پستی بازی می‌کنند که فوتبالیست علاوه بر آمادگی جسمانی و تجربه، باید بسیار باهوش هم باشد؛ چه برای بازی‌سازی و خلق موقعیت و چه برای استفاده از بهترین تصمیم در لحظه!

سعید مهری و سروش رفیعی حالا باید در عرصه جدید به رقابت بپردازند. ما نمی‌دانیم که تبحر آن‌ها در بازی مافیا چقدر است اما نادیده می‌توان حدس زد که در یک بازی استدلالی بر پایه منطق و هوش، شانس پلی‌میکرها از سایر پست‌های فوتبال برای موفقیت و درخشش بیشتر است!

همین که این دو بازیکن حاضر شده‌اند کنار ستاره‌های موسیقی و سینما اعتبار خود را به آزمایش بگذارند، یعنی به خود اطمینان کافی دارند و این تابوشکنی چه جالب خواهد بود. اگر مهری و رفیعی در این عرصه جدید بدرخشند باید شاهد حضور فوتبالیست‌های دیگری هم در چنین ریالیتی‌شوهایی باشیم و اگر نه، چه خواهد شد فضای هواداری بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس!

این مطلب را هم بخوانید: الگوبرداری کاپیتان تیم ملی از کاپیتان پرسپولیس؛ استارت بعد دقیقه از نود، درسی برای جوانان/ حاج‌صفی نشان داد که چرا برای قلعه‌نویی مهم است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی