نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
۲ |
۰
خیابانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی راهی جام ملت‌ها در قطر خواهد شد که محک جدی و قوی نخورده و کوچکترین و نزدیک‌ترین آن هم همین آخرین بازی در تاشکند بود که زنگ خطری جدی را به صدا درآورد.

چند وقتی است که پس از هر رویداد ورزشی و بویژه فوتبالی شاهد حضور جواد خیابانی در برنامه‌های زنده صبحگاهی صداوسیما هستیم، حضوری که هم نظر کارشناسی می‌دهد و هم اکثرا حرف دل مردم و دوستداران فوتبال را صاف و رورواست بیان می‌کند. این‌بار هم آمد و از هر دری سخن گفت و از تیم ملی نوجوانان، از تیم بزرگسالان و همه و همه و یک جمله که بیش‌تر به دل اهالی فوتبال و بویژه هواداران نشست از عدم کفایت مدیران و مسئولانی گفت که تنها پشت میز نشسته‌اند و به قول معروف پول پارو می‌کنند اما وقتی که باید در جای خودش مصرف و خرج شود جای دیگری آن پول‌ها را می‌بینیم.

از اوضاع آشفته تیم بزرگسالان گفت که باید از آن توقع قهرمانی داشت؛ بازیکنان تیم ملی پس از عبور از دو جام جهانی و دو جام ملت‌ها حال با تجربه‌ای که دارند جز قهرمانی هیچ توقع دیگری از آن نمی‌رود اما با این اوضاع و احوال بعید می‌دانیم.

خیابانی وقتی با صدای بلند و دلی پرخون از عدم انجام بازی‌های تدارکاتی درست و حسابی حرف می‌زد انگاری هواداران فوتبال پشت تریبون ایستاده‌اند و فریاد می‌زنند که چرا تیم ملی ژاپن می‌تواند با تیم ملی آلمان بازی دوستانه انجام دهد آن‌وقت تیم ملی ما نمی‌تواند؟! و تمام این نتوانستن‌ها را به گردن تحریم هم ننداخت و صاف و ساده و صادق گفت که مساله پول است و وقتی مسئولان فوتبال حاضر نمی‌شوند به طور مثال ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰میلیون یورو بدهند تا با تیم‌های بزرگ از جمله آرژانتین بازی تدارکاتی برگزار کنیم داستان تیم ملی همین آش است و همین کاسه.

خیابانی وقتی گفت که حاضر است خود به جای آن مسئولان تیم ملی آرژانتین را به ایران بیاورد شاید گزافه‌گویی کرده باشد اما لب کلام ایشان این است که تیم ملی فوتبال کشورمان مردان دلسوز واقعی می‌خواهد؛ کسانی که دلشان برای نتیجه‌گیری این تیم می‌سوزد و حاضر هستند همه کاری انجام دهند که متاسفانه نیستند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی راهی جام ملت‌ها در قطر خواهد شد که محک جدی و قوی نخورده است و کوچکترین و نزدیک‌ترین آن هم همین آخرین بازی تیم ملی در تاشکند است که زنگ خطر جدی را به صدا درآورد که بازی برده را در یک نیمه با تساوی در نیمه دوم عوض می‌کند و این برای تیم ملی هرگز خوب نیست، کلام آخر رقابت با تیم‌های ژاپن و کره و استرالیا و... با دست خالی امکان ندارد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • قدرت IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    مسولین فدراسیون کارمندانی هستن که به شیوه کارمندی میخوان مدیریت کنند یعنی یک بودجه براشون واریز بشه و این عزیران هزینه و البته دوستان همفکر ی@که پست ها رو اشغال که حتی بعداز ۱۰ سال از بازنشستگی ول کن نیستند کسانی که توانایی درآمد زایی نداران چون تمام عمر عادت به گرفتن حقوق ماهیانه داشتن راه کسب درآمد و استقلال مالی را بلد نیستند و البته .... شاید جالب باشد بدانید سال ۶۵ بنده نوجوان کم سنی بودم که دراهواز زمان جنگ به استخر صنعت نفت میرفت کارت استخر مرا آقایی که عنوان مدیر ورزش مناطق نفتخیر را داشت امضا کرده بوده آن آقا تا سال ۷۶ که من هنوز به آن استخر میرفتم در آن سمت بود بعدها وی به تهران آمد....ایشان بعدها مدیرعامل نفت تهران شد که نتوانست بودجه فراهم کند بعداز اعلام اینکه وزرات نفت نمی‌تواند تیم داری کند! این آقا اگر کننده کاربود تیم نفت را حفظ می‌کرد ایشان درحال حاضر نفردوم فدراسیون است !! قضاوت با شما !!
  • فرامرز IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    درست است که تیم ملی محک جدی نخورده اما فکر می کنید اگر مثلا با یک تیم بزرگ بازی می کرد و مثلاً محک جدی می خورد(همه می دانیم حتی تیم های بزرگ هم به دلیل ترس از مصدومیت مهره های کلیدی با همه توان خود در بازیهای دوستانه حاضر نمی شوند ) مثلا سه گل می خورد قلعه‌نویی نمی گفت ما از مسی سه گل خوردیم که بهترین بازیکن جهان است باز هم با چماق تجربه نداشتن سراغ فوتبالیست های جوان‌تر نمی رفت.خلاصه کلام این که بعد از هر جام جهانی تا جام جهانی بعد فرصتی ست برای جوان گرایی در همه تیم های دنیا تیم هایی که از این امر دوری کنند حتی اگر در زمان حال مهره های بزرگی داشته باشند قطعا چوبش را خواهند خورد نمونه آلمان بعد از قهرمانی در جام‌جهانی 1990 ایتالیا یا هلند در دو مقطع بعد از دوم شدن در جام‌جهانی 1978 آرژانتین یا بعد از جام جهانی 2014 یا فرانسه بعد از جام جهانی 1986مکزیک را که چنین فرایندی یعنی جوان گرایی را انجام ندادند را شخصا دیده‌ام و شاهد افت بعدی شان بوده ام این واقعیتی ست که پشت پرده توجیه نخ نما و غیر فوتبالی تیم ملی بدون در نظرگرفتن سن جای بهترینها ست یا تیم ملی جای جوان گرایی نیست قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی