نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
لیونل مسی
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره آرژانتینی پس از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن تصمیم گرفت به حرفه خود در لیگ آمریکا ادامه دهد و تاثیر او بر MLS از همان روز اول به وضوح دیده شد.

ورود لیونل مسی به اینترمیامی در لیگ MLS بدون شک یکی از مهمترین خبرهای ورزشی سال بوده است. اخیراً دیوید بکام و خورخه ماس، دو تن از سه مالک اصلی اینترمیامی، جزئیات بیشتری در مورد نحوه به دست آوردن مسی ارائه کردند.

آمدن ستاره آرژانتینی لیگ آمریکا را متحول کرد و او از همان لحظه اول توجهات را به خود جلب کرد، اما آمدن این مهاجم که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ محسوب می‌شود، به MLS آسان نبود، زیرا بسیاری از تیم‌ها رویای به دست آوردن او را در سر می‌پروراندند.

بکام به نشریه تایمز گفت: «ما همیشه می‌دانستیم که رقابت وجود خواهد داشت. زمانی که بارسلونا به جذب مسی علاقه نشان داد نگران شدم. بدیهی است که او باشگاه را دوست دارد و هرگز نتوانست آنطور که لیاقتش را داشت با این باشگاه و هوادارانش خداحافظی کند. این تنها زمانی بود که ترسیدم که مبادا او به جای دیگری برود. اما ما هر کاری که از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم، خورخه، خوسه و من هر کاری که می‌توانستیم انجام دادیم. و بعد از آن تماس تلفنی که دریافت کردم و فهمیدم که او تصمیم گرفته به تیم ما بیاید... هنوز هم وقتی به آن لحظه فکر می‌کنم تمام تنم مور مور می‌شود.»

رقابت با لیگ عربستان سعودی از نظر مالی غیرممکن بود، اما چیزی که شهر میامی ارائه می‌دهد برای مسی و خانواده‌اش که لاتین تبار و اهل آمریکای جنوبی هستند جذاب بود زیرا فلوریدا دارای جمعیت زیادی از اسپانیایی‌ها (لاتین) است. 

ماس همچنین فاش کرد که با صحبت در مورد تاثیری که مسی می‌تواند بر ورزش آمریکا داشته باشد سعی کرد بر تصمیم او اثر بگذارد و او را راضی به آمدن کند. ماس گفت: «رقابت صرفاً از نظر اقتصادی بسیار دشوار بود. اما ما چنین شهری داشتیم و همچنین مکانی که خانواده او می‌توانستند در آن اوقات خوشی را بگذرانند. میامی پایتخت غیر رسمی آمریکا و شهری دو زبانه است. اکثریت جمعیت اسپانیایی‌ زبان و اهل آمریکای جنوبی و مرکزی هستند و فکر می‌کنم این برای لیونل بسیار جذاب بود. به او گفتم: چند ورزشکار نخبه فرصت تغییر یک رشته ورزشی در یک کشور را داشته‌اند؟ این یک تحول برای ورزش در ایالات متحده است. و تازه شروع است. حضور او در میان‌مدت و بلندمدت به مرور زمان ثابت خواهد کرد که این لیگ یکی از بهترین لیگ‌های جهان است.»

مسی تا سال ۲۰۲۵ با مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار در سال با اینترمیامی قرارداد دارد. علاوه بر این، قرارداد شماره ۱۰ شامل درآمدی از هیئت مدیره باشگاه پس از پایان دوران بازی او می‌شود. میامی پیش‌بینی می‌کند که درآمد او در ۱۲ ماه دو برابر خواهد شد و به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

برای اینکه مسی احساس راحتی بیشتری کند، آنها تاتا مارتینو را به عنوان سرمربی و سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا هم‌تیمی‌های سابقش در بارسلونا را نیز به خدمت گرفتند. گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پیوستن لوئیس سوارس به اینترمیامی نیز شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی