نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بارسا فینال گروه را از پورتو برد/ شکست ناباورانه میلان و فرار پی‌اس‌جی از شکست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دورتموند با شکست میلان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسید و پاری‌سن‌ژرمن با یک تساوی مقابل نیوکاسل شانس خوبی برای صعود پیدا کرد، در حالی که بارسلونا با شکست پورتو در صدر جدول باقی ماند.

در مهم‌ترین دیدارهای شب اول از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا، اتلتیکومادرید و دورتموند رقبا را شکست دادند.


در گروه E تیم فوتبال فاینورد در غیاب علیرضا جهانبخش در شبی که بازیکنانش دو گل به خودی زدند، با نتیجه ۳-۱ مغلوب میهمانش اتلتیکومادرید شد. لوتشارل گیرترویدا در دقیقه ۱۴ (گل به خودی)، ماریو ارموسو در دقیقه ۵۷ و سانتیاگو خیمنس در دقیقه ۸۱ (گل به خودی) برای اتلتیکومادرید گلزنی کردند و متس ویفر در دقیقه ۷۷ تنها گل فاینورد را زد.

با این نتایج در جدول اتلتیکومادرید ۱۱ امتیازی شد و لاتزیوی رده دومی که ۱۰ امتیاز دارد را هم همراه با خودش به مرحله بعدی مسابقات برد. فاینورد اما با شش امتیاز در رده سوم جدول ماند تا به پلی‌آف لیگ اروپا برود. سلتیک یک امتیازی هم در فاصله یک هفته به پایان مرحله گروهی حذف شد.

بارسا فینال گروه را از پورتو برد/ شکست ناباورانه میلان و فرار پی‌اس‌جی از شکست


در گروه F، گروه مرگ مسابقات میلان در ورزشگاه سن‌سیرو با نتیجه ۳-۱ به دورتموند باخت. مارکو رویس در دقیقه ۱۰ (پنالتی)، جیمی بیون گیتنس در دقیقه ۵۹ و کریم آدیمی در دقیقه ۶۹ برای دورتموند و ساموئل چوکووئزه در دقیقه ۳۷ برای میلان گلزنی کردند. با این نتیجه دورتموند ۱۰ امتیازی شد و صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرد.

بارسا فینال گروه را از پورتو برد/ شکست ناباورانه میلان و فرار پی‌اس‌جی از شکست

میلان اما با وجود این شکست، به خاطر تساوی ۱-۱ پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل در بازی همزمان، همچنان به صعود امیدوار مانده است. در این بازی ابتدا الکساند ایزاک در دقیقه ۲۴ برای نیوکاسل گلزنی کرد و کیلیان امباپه در دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده نیمه دوم از روی نقطه پنالتی پاریسی‌ها را از شکست نجات داد.

با این نتیجه هنوز هر سه تیم پاری‌سن‌ژرمن، نیوکاسل و میلان در هفته پایانی برای صعود شانس دارند. ‌میلانی‌ها برای صعود باید نیوکاسل را در انگلیس شکست دهند و امیدوار باشند که دورتموند هم در آلمان بر پاری‌سن‌ژرمن غلبه کند که در آن صورت دورتموند به‌عنوان سرگروه و میلان به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کنند. پیروزی پاری‌سن‌ژرمن اما این تیم را به همراه دورتموند راهی مرحله بعدی خواهد کرد. نیوکاسل هم در صورت پیروزی مقابل میلان و توقف پاری‌سن‌ژرمن در آلمان می‌تواند صعود کند.

بارسا فینال گروه را از پورتو برد/ شکست ناباورانه میلان و فرار پی‌اس‌جی از شکست


سه‌شنبه شب از گروه G نیز دو بازی برگزار شد که در جذاب‌ترین آنها منچسترسیتی با کامبکی تماشایی برابر لایپزیش، میهمانش را با نتیجه ۳-۲ شکست داد. لایپزیش با گل‌های لوئیس اوپندا در دقایق ۱۳ و ۳۳، سیتی را غافلگیر کرد اما میزبان انگلیس با گلزنی ارلینگ هالند در دقیقه ۵۴، فیل فودن در دقیقه ۷۰ و خولیان آلوارس در دقیقه ۸۷ ورق را به سود خود برگرداند. سیتی که صعودش پیش از این مسجل شده بود، حالا از سرگروهی‌اش هم مطمئن شده است. لایپزیش ۹ امتیازی هم اما با وجود این شکست، صعود کرد چرا که در بازی همزمان ستاره سرخ، تیم سوم جدول با نتیجه ۲-۰ به میزبان سوئیسی‌اش یانگ بویز باخت تا اختلافش با رده دوم جدول پنج امتیاز باقی بماند و جبران آن غیرممکن شود. به این ترتیب در هفته پایانی گروه G، رقابت تنها میان یانگ بویز و ستاره سرخ برای کسب سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا خواهد بود.

بارسا فینال گروه را از پورتو برد/ شکست ناباورانه میلان و فرار پی‌اس‌جی از شکست


در گروه H، بارسلونا مقابل مهدی طارمی و یارانش در تیم پورتو با نتیجه ۲-۱ به برتری رسید و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. در این بازی که طارمی از ابتدا تا تنها در ترکیب پورتو بود، تیم او با گلزنی پپه در دقیقه ۳۰ از میزبان پیش افتاد، اما بارسلونا تنها دو دقیقه بعد به وسیله ژوائو کانسلو گل تساوی را را زد. ژوائو فلیکس هم در دقیقه ۵۷ گلزنی کرد تا پرتغالی‌های بارسلونا باعث شکست نماینده کشورشان شوند. بارسلونا با کسب تنها یک تساوی از بازی آخر خود در خانه آنتورپ سرگروهی‌اش را هم قطعی خواهد کرد.

با این نتیجه بارسلونا ۱۲ امتیازی شد و با توجه به برتری‌اش در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل پورتوی ۹ امتیاز که در رده دوم قرار دارد صعودش را قطعی کرد. طارمی و یارانش با وجود این شکست کار سختی برای صعود ندارند، چرا که با کسب تنها یک امتیاز از آخرین بازی خود که در خانه برابر شاختار است، راهی مرحله بعدی خواهند شد. دو تیم در حال حاضر هم‌امتیاز هستند و پورتو به سبب پیروزی ۳ بر یک بازی رفت مقابل نماینده اوکراین، بالاتر از آن در رده دوم جدول قرار دارد. پورتو تنها در صورت شکست خانگی برابر شاختار از صعود بازخواهند ماند که در آن صورت هم به پلی‌آف لیگ اروپا می‌رود چرا که آنتورپ صفر امتیازی حذف شده است.

بارسا فینال گروه را از پورتو برد/ شکست ناباورانه میلان و فرار پی‌اس‌جی از شکست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی