نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
روبرتو مارتینس
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی پرتغال با قدرت هرچه تمام‌تر به یورو ۲۰۲۴ راه یافت و سرمربی این تیم حضور کریستیانو رونالدو را عاملی اساسی در موفقیت تیمش می‌داند.

روبرتو مارتینس پس از عملکرد درخشان روی نیمکت تیم بلژیک، با تیم پرتغال به رکوردهای تاریخی دست می‌یابد. پرتغال با هدایت سرمربی اسپانیایی با برتری غیرقابل انکار به مجوز حضور در یورو ۲۰۲۴ آلمان دست یافت؛ ۱۰ بازی، ۱۰ پیروزی و فقط ۲ گل خورده.

مارتینس سرمربی تیم ملی پرتغال در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره کریستیانو رونالدو کاپیتان تیمش پاسخ داده که در ادامه می‌خوانیم.

درست است که موفقیت این تیم پرتغال را می‌توان به یک مولفه جمعی نسبت داد؟ زیرا علاوه بر بازیکنان بسیار ارزشمندی مانند کریستیانو رونالدو و چهره‌های متعدد، از تعداد زیادی فوتبالیست استفاده شده است...
بدون شک. در آخرین دوره از هر ۲۰ بازیکن زمین و دو دروازه‌بان از سه دروازه‌بان استفاده کردیم. این نشان می‌دهد که یک ایده بسیار واضح و سطح تقاضای بسیار بالایی وجود دارد و بازیکنان می‌توانند ایده شخصی و کیفیت فردی خود را در ساختار و ایده گروهی وارد کنند. روشی که در آن تیم به عنوان یک تیم سریع و مسئولانه دفاع می‌کند، به بازیکن اجازه می‌دهد استعداد فردی خود را ابراز کند.

پس از جام جهانی قطر، پرتغال مارتینس بار دیگر کریستیانو را به عنوان چهره اصلی خود در نظر گرفت. آیا CR7 شما را شگفت‌زده کرده است؟
کریستیانو خیلی جالب است. فکر می‌کنم وقتی بازیکنان در سطح خاصی هستند و کریستیانو در یک گروه از سه یا چهار بازیکن برتر فوتبال جهان قرار می‌گیرد، همیشه دوست دارید دلیل آن را بدانید. چیزی که در مورد رونالدو من را شگفت‌زده می‌کند این است که او چقدر تشنه است. من هرگز بازیکنی ندیدم که اینقدر تجربه داشته باشد و همچنان آرزو داشته باشد که در هر جلسه تمرینی بهترین باشد. فکر می‌کنم رفتار او در رختکن ما مسری شده، برای یک بازیکن ۱۸ یا ۱۹ ساله که به رختکن می‌آید و فوتبالیستی مثل کریستیانو را می‌بیند که می‌خواهد در تمام تمرینات پیروز شود، اولین کسی است که می‌آید، آخرین نفری است که می‌رود... چیزی که من همیشه دوست داشتم به عنوان مربی آن را بسنجم تشنگی بازیکن برای موفقیت است و کریستیانو همانند یک فوتبالیست ۱۸ ساله است. او من را به گونه‌ای غافلگیر کرده که انتظارش را نداشتم.

آیا بازی در لیگ‌های عربی که فشار کمتری دارد، برای تعادل و گسترش حرفه بازیکن خوب است تا بتواند به کمک به تیم ملی ادامه دهد؟
کریستیانو به این دلیل تصمیم می‌گیرد به لیگ عربستان برود تا عنوان قهرمانی کسب کند و بازیکن مرجع باشد. سطح خواسته‌های او یکسان است: کاپیتان بودن، کسی که قدرت را به هر بازی می‌آورد... پس وقتی به تیم ملی برمی‌گردد آماده است. برخی دیگر به لیگ‌های دیگر می‌روند و سطحی که می‌توانند به تیم ملی بدهند کاهش می‌یابد. من فکر می‌کنم کریستیانو در یک زمان عالی به یک پروژه جدید رفت، این برای او شادی به ارمغان آورده است. آمار او همه چیز را ثابت می‌کند، او بازیکنی است که بیشترین گل را در سال ۲۰۲۳ زده است، بالاتر از هالند، امباپه... و بازیکنانی که در ابتدای کار خود هستند. این به خاطر میزان انتظاری است که از خود دارد و همین را به تیم ملی منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید:

روبرتو مارتینس و کریستیانو رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی