نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
گروگیری شکایت برای بازگشت؛ پیرمردِ همیشه‌مصدوم باز هم قرارداد می‌خواهد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وقتی برای آدم‌ها بهشت می‌سازید دیگر نباید از اصرار آن‌ها به ماندن در آن گلایه داشت!

در دو دهه عمر لیگ حرفه‌ای تعداد بازیکنان خارجی با کیفیت به انگشتان دو دست نمی‌رسد و قطعاً یکی از آنها «شیخ دیاباته» است. یک انسان خوب که از او بی اخلاقی ندیدیم اما سالهاست به پایان مسیر حرفه ای رسیده است. شیخ دیاباته در لیگ نوزدهم یک ستاره بود اما همان موقع هم لااقل ۳۵ سال سن داشت! او بیشتر از نیمی از دیدارهای فصل را بر اساس دقیقه از دست داد، چرا که اساساً بدنش توانایی و کشش دو ۹۰ دقیقه متوالی در فاصله هفت روز را نداشت.

دیاباته البته آن فصل آقای گل شد، به لطف هنر «قایدی» و دوندگی سایر بازیکنان که برای تیم ۱۰ نفره استقلال با حضور دیاباته خیلی فداکاری کردند! سال بعد از آن استقلال اشتباه کرد و قرارداد دیاباته تمدید شد و دیگر پیرمرد فرانسوی تعارف را کنار گذاشت و بیشتر اوقاتش در ایران به جای تمرین اردو یا مسابقه در کلینیک دکتر نوروزی بود! دیاباته آنقدر زرنگ بود که در لیگ قهرمانان آسیا پشت پنالتی‌ها بایستد و با اتکا به گل‌های به ثمر رسیده از طریق پنالتی، فصل بعد خودش را هم بیمه کند اما شانس نیاورد و اوضاع مالی استقلال به هم ریخت! همان موقع دیاباته یک حرکت هوشمندانه انجام داد به تلویزیون رفت و تا می‌توانست از طرفداران پرسپولیس تعریف کرد! دیاباته به خوبی به ضعف‌های بدنی‌اش آگاهی داشت، پس به جای دویدن درون زمین از حرکات و رفتار بیرون زمین برای تمدید قرارداد استفاده می‌کرد!

استراماچونی که دیاباته را به ایران آورد، نتوانست او را به قطر با قرارداد دائم ببرد. قرارداد او در قطر بازی به بازی بود و ظرف ۶ ماه چون به حد نصاب لازم برای بازی نرسید، فسخ شد.و اینجا بود که برگ طلایی را زمین زد، در فصلی که پرسپولیس در به در به دنبال مهاجم خارجی بود ناگهان قرمزپوش شد! همان زمان این حرف به وسط آمد که ایجنت زرنگ در ازای دادن لوکادیا به پرسپولیس شرط کرد که دیاباته هم باید باشد و جالب اینکه او بخش عمده‌ای از قراردادش را هم همان ابتدا گرفت اما اینجا ما اصلاً کاری به شایعات نداریم. اینجا بحث فقط فنی است و عملکرد دیاباته در پرسپولیس کاملاً مشخص است. او این بار هم رکورد خودش را شکست و حتی بیشتر از زمانی که در هتل مشغول استراحت بود در کلینیک گذراند! آن عادت بازیکنان خارجی که وقتی به کشور خود می‌روند خیلی دیرتر برمی‌گردند هم بود که باز به این هم کاری نداریم!

حالا به مصاحبه اخیر او نگاه کنید که در چهار سال اخیر جمعاً ۲۰ بازی نکرده ۱۰ ماه از ۱۲ ماه سال در کلینیک و مدام درگیر انواع آسیب دیدگی است؛ «دوست ندارم از پرسپولیس شکایت کنم. به این دلیل باید با دقت راه حلی برای دریافت مطالباتم پیدا کنم. هواداران ایرانی را خیلی دوست دارم و در کل مردم ایران خیلی خوب هستند. آنها همیشه به من احترام گذاشتند و به این دلیل مورد احترام من هستند. دوست دارم دوباره به ایران سفر کنم و امیدوارم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.»

گرفتید؟ دوست دارد برگردد؛ کارت شکایت را هم دارد! نوع قرارداد بستن در فوتبال ما به شکلی است که یک بازیکن تا ۱۰۰ سال می‌تواند از این سفره پربرکت ببرد! پس شکی نیست که دیاباته هم بندی در یک جای قراردادش دارد که می‌تواند بی‌دلیل پولی از پرسپولیس بگیرد! اما او معامله کرده و خیر برتر را به چند ده هزار دلار ترجیح می‌دهد!

خیر برتر یک قرارداد چرب و چیل دیگر است، چند صد هزار دلار ببندی و بعد به همین زندگی فعلی ادامه دهی، یعنی بین کلینیک و منزل در رفت و آمد اما با پول ایران!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • VAHID REDSTAR IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    تو لیگی که قهرمانش با 1 امتیاز مشخص شد.. شیخ 3 تا گل زد (2 تا به صنعت تو آبادان) یدونه به مس تو تهران ... هردوتاشم با همون گلها بردیم و 6 امتیاز شیرین نوش جان کردیم.. حالا شما همین 6 امتیازو کم کن 4 ام میشدیم.. پس لطفا انصاف داشته باشید... قراردادش بازی به بازی بود و تمام..دمش هم گررررمممممم
  • الناز آبیدل IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    لنگیا الدحیل الونگا چه خبرررر🤣🤣🤣🤣

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی