یاسین سلمانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یاسین سلمانی یکی از سوژه‌های فصل نقل و انتقالات بود و حالا با ربات پاره هم هنوز در مورد او صحبت می‌شود!

یکی از سنت‌های دیرینه سپاهان این است که بازیکنان خوب را تا زمانی که مفید باشند از دست نمی‌دهد. بارها ثابت شده بازیکنی که از سپاهان می‌رود دیگر هیچ وقت با آن سطح قبلی برنمی‌گردد! البته که استثنا همیشه هست اما برای بازیکنانی که دست پرورده خود سپاهان باشند این سخت‌گیری برای جدایی خیلی بیشتر است.

یاسین سلمانی ستاره لیگ شد و بعد رباط پاره کرد، در بازگشت دوباره سپاهان می‌خواست او را حفظ کند. کش و قوس عدم تمدید طولانی شد و در نهایت سلمانی این فصل شاه ماهی نقل و انتقالات بود. داستان یاسین با استقلال و پرسپولیس، نکونام و یحیی گل‌محمدی برای همین چند ماه قبل بود و هنوز فراموش نشده! اما به این قسمت فعلاً کاری نداریم و ضمنا بیخیال بازارگرمی و بازی‌های رسانه‌ای. یادتان هست که قرار بود او به جمع لژیونرها اضافه شود؟

حالا ببینید سلمانی که نتوانست حتی یک ۹۰ دقیقه کامل برای پرسپولیس بازی کند، در تلویزیون می‌گوید: «به‌خاطر پدرم رفتم پرسپولیس و پیشنهاد استقلال ۱۰ میلیارد بیشتر بود اما به پدرم گفته بودم در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم.»

با ان قسمت از حرف‌ها که به خاطر پدر یا علاقه از بچگی به این دو تیم آمدم کسی کاری ندارد و همه می‌دانیم سند قابل اعتنایی نیست. به این قسمت توجه کنید که سلمانی می‌گوید فاصله پیشنهاد استقلال با پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان بود. وقتی برای بازیکنان معمولی اعداد بالای ۱۰ میلیارد تومان ثبت می‌شود، برای شاه ماهی نقل و انتقالات این عدد خیلی بیشتر خواهد بود. یعنی اینگونه نیست که استقلال ۱۴ میلیارد می‌داده و پرسپولیس با ۴ میلیارد این ستاره را جذب کرده است!

همین هفته پیش معاون باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد «ما اگر یاسین سلمانی را جذب می‌کردیم از سقف قراردادها عبور کرده بودیم». شخص مدیرعامل استقلال هم بارها برابر دوربین‌ها از مذاکره با یاسین و اعداد پیشنهادی حرف زده و نکونام هم صحبت با سلمانی را بارها تایید و از بابت عدم جذب او گلایه کرده بود.

ولی حتی بدون این همه سند اگر سلمانی بابت مذاکره دروغ گفته بود باشگاه استقلال که ثابت کرده دست به بیانیه‌اش خوب است، همان شبانه آن را تکذیب می‌کرد. پس چطور و از چه زاویه‌ای باید ادعاهای علی سامره را بررسی و هضم کنیم؟ سرپرست تیم از اساس مذاکره را تکذیب کرده! اما بیایید جناب سامره را فعلا کنار و فقط به همان اختلاف قیمت بچسبیم. رقم قرارداد سلمانی در این فصل هرچقدر هست، استقلال ۱۰ میلیارد بیشتر می‌داده؟! آیا آن موقع باشگاه استقلال نگران عبور از سقف هزینه‌ها نبود؟ شعاری که این روزها مدام تکرار می‌شود!

و اگر نه چطور می‌شود که استقلال مدام از بازیکنان و مربیانش می‌خواهد که قراردادهایشان را کم کنند تا کارت بازی صادر شود؟ چرا پرسپولیس چنین مشکلی ندارد؟

در انتها بار دیگر توجه شما را به بخش اول نوشته جلب می‌کنیم؛ اینکه یاسین سلمانی از سپاهان بیرون آمده خیلی فاکتور مهمی است و باید به آن دقت کرد. همه می‌دانیم که سپاهان مشکل مالی ندارد!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • احسان IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    خب اون موقع هنوز بلانکو و حامدی فر رو نگرفته بودن
  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    چطور اون قسمت از حرفهاش که تفسیر خودت هست راسته ولی اون قسمتی که باب میل ات نیست دروغه. همه ایران میدونن تیم پیروزی آپشن هایی که به بازیکنهاش میده اندازه ۲ برابر پول قرارداده. نمونه اش همین چند وقت پیش مگه بازیکنهاش بخاطر آپشن تمرین تحریم نکردند و یحیی قهر کرد یعنی اونها بخاطر یک میلیارد آپشن قهر کردند. مطمئن باش آپشنها بیشتر از ۱۰ میلیارده. سلمانی هم همه میدونن سپاهان بخاطر اینکه میدونسته این بازیکن نمیشه قرارداد نبسته. بازیکنی که ۲ باز رباط پاره کنه معلومه چیه
  • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    مثل روز روشنه که قراردادش با لنگ بیشتر از پیشنهاد استقلاله و داره دروغ میگه.
  • ع ق QA ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    هه هه واقعا استقلال با چند قرار داد داشتن که یکیش این دویست ملیونی است و قراردادهای پشت پرده هر کدامش بیست سی میلیارد است سر همه از جمله فدراسیون دو باندی را کلاه گذاشته است عجیبه که فدراسیون و جاودانی هم ماست مالی می کنند
  • یک حلبی تو آسیا حسرت لنگپولیسیا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    این که میگوید از بچگی پرسپولیسی بوده و دوست داشته در این تیم بازی کند را میشود باور کرد ولی اینکه قید 10 میلیارد را زده خیلی حرف مسخره ای است جالب این جا است ، لنگیها که باورشان نمیشود بازیکنان استقلال نهایتا 1 تا 1.5 میلیارد از قراردادشان را کم کنند و آن را دروغ میخوانند با سفاهت تمام قبول میکنند که بیرانوند قید 70 میلیارد و این جوجه فوتبالیست قید 10 میلیارد را زده باشند
  • فرامرز IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    سید حجت کریمی مدیر عامل قبلی استقلال در شب های فوتبالی صراحتا اعتراف کرد برای علیرضا بیرانوند پیشنهاد صد میلیونی داشته اگر به غرولند های نکونام در آغاز فصل هم دقت کنید سخن از کوتاه بودن دستش از بازیکن با کیفیت زیاد می کرد و قول هایی که در این خصوص به او داده شده( خطیر در فوتبال برتر دقیقاً به این موضوع اشاره کرده بود) پس می شود حرف یاسین سلمانی را پذیرفت این یعنی پول نداریم و فقیریم و دولت به ما مانند پرسپولیس یکسان نگاه کند در واقع جوسازی هایی بیش نبود اما انگیزه مثلا بازیکنانی مانند سلمانی که پیشنهاد مالی پایین تر پرسپولیس را پذیرفتند صرفاً تعصب به پیراهن بود ؟ قطعاً نه پرسپولیس در مسیر موفقیت بود اما استقلال نه .این یعنی احتمال موفقیتش در آینده هم بیشتر بود بازیکن علاوه به پول به آینده اش هم می اندیشد همین مسأله را پرسپولیس در آغاز مربی گری برانکو داشت.اینجا تیمی که در وضعیت بدتری قرار دارد برای موفقیتش قلکش را می شکنند و پول پاشی می کند.
  • غریبه IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    خودش توی همین برنامه گفت پیشنهاد از آلمان وفرانسه قبول نکردم چون از نظر مالی کم بود با قیمت بالای دلار هرچقدر بهش میدادن بالای بیست تومن میشدپیروزی چقدر بهش داده که حاضر شده بره تیمی که خودش بهش میگفت لنگ؟یاد گرفتن برای محبوب شدن بین هوادارا ازاستقلال بالا برن
  • ارتش سرخ IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    یکی به این چسب زخم آبی بگه باید از خجالت بمیری با این شادی کردنت برای گرفتن یک پنالتی، آخه چاله میدونی ها هم چنین حرکات سخیفی رو انجام نمیدن، آبروی هرچی مربی با کلاس رو بردی، عین خرس گلیزلی خودش رو تکون میداد.
  • دریای سرخ IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    خدائی مساوی گرفتن از تیمی مثل پرسپولیس، برای سوراخ آبی آسیا مثل گرفتن جام جهانی بود از خوشحالی داشتن خودشون رو جر میدادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی