رونمایی از مسیر دیوید تیلور برای رویارویی با حسن یزدانی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از رونمایی از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی ایران برای المپیک پاریس، حالا آمریکایی ها نیز برنامه خود را اعلام کرده اند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا هم هر ساله با برگزاری انتخابی معرفی می‌شود و مدال آوران جهانی و المپیک معمولا فقط در مرحله نهایی حضور پیدا می‌کنند. 

حالا آمریکایی ها از مراحلی که کشتی گیران باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی این کشور در المپیک پاریس بگذرانند، رونمایی کرده است. 

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. در پایان روز اول دو نفر فینالیست مشخص شده و رقابت فینال به شکل ۲ برد از ۳ کشتی در روز دوم خواهد بود. البته جدول مسابقات انتخابی آمریکا بدون قرعه‌کشی و بر اساس سیدبندی کمیته فنی خواهد بود. یعنی نفرات مطرح بر اساس نتایج گذشته سیدهای بالاتر را دریافت کرده تا در مراحل اولیه به یکدیگر برخورد نکنند.

کایل دیک (۷۴ کیلوگرم)، دیوید تیلور (۸۶ کیلوگرم)، کایل اسنایدر (۹۷ کیلوگرم) و میسون پاریس (۱۲۵ کیلوگرم) که در جهانی بلگراد مدال و سهمیه گرفتند به طور کلی از مسابقات روز اول معاف خواهند بود. در این ۴ وزن کشتی گیری که در روز اول سایرین را شکست دهد در روز دوم با این افراد روبرو خواهد شد.

آمریکا در دو وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشد. در این دو وزن تمام نفرات در روز نخست مسابقه داده و دو نفر فینالیست در روز دوم به شکل ۲ از ۳ به مصاف هم خواهند رفت. قهرمانان این وزن باید برای کسب سهمیه المپیک پاریس هم تلاش کنند. 

ویتو آروجا (۶۱ کیلوگرم)، زین رترفورد (۷۰ کیلوگرم) و زاهید والنسیا (۹۲ کیلوگرم) که در جهانی ۲۰۲۳ در اوزان غیرالمپیکی مدال گرفتند باید مثل سایرین از روز اول کشتی بگیرند اما در صورت حضور در وزن المپیکی پایین تر یا بالاتر، این امتیاز را خواهند داشت که در روز اول تا مرحله نیمه نهایی استراحت کرده و سپس وارد رقابت ها شوند.

این موضوع هم عنوان شده که مسابقه انتخابی هر وزن تنها در صورت مصدومیت ۴ نفری که در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد مدال و سهمیه گرفتند به تعویق خواهد افتاد. در صورت مصدومیت سایر نفرات فرصت مجددی در کار نخواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی