نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
افشاگری پس از ۱۲ سال؛ چند بازیکن استقلال از کارگاه‌ها و مغازه‌دارها هدیه می‌گرفتند!/ استقلال حتی اگر پرسپولیس را ببرد یحیی نباید برکنار شود
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شاهرخ بیانی کاپیتان و مربی اسبق استقلال گفت: آقای نکونام خودش بازیکن استقلال بوده و دربی را تجربه کرده است. او باید شاگردان خود را به لحاظ روحی آماده دربی کند.

شاهرخ بیانی معتقد است حتی اگر استقلال دربی را ببرد، باز هم دلیلی برای برکنار کردن یحیی گل محمدی وجود ندارد. در مورد وضعیت استقلال و اوضاع پرسپولیس پیش از آغاز دوباره لیگ برتر با مربی و کاپیتان اسبق آبی پوشان همکلام شدیم.

از آغاز مجدد لیگ برتر شروع کنیم. مسابقاتی که این فصل واقعاً با بی‌نظمی خاصی دنبال می‌شود.
استقلال در اهواز کار سختی مقابل فولاد پیش روی خودش دارد ولی برگ برنده‌اش کار کردن جواد نکونام در همین فولاد است. او به خوبی این تیم و شرایط شهر اهواز را می‌شناسد. البته متاسفانه تعطیلی متعدد و بی‌نظم لیگ برتر موجب لطمه خوردن سطح کیفی این مسابقات شده است. بی‌نظمی در برگزاری لیگ و مشکلات اقتصادی موجب شده تا مردم توجه کمتری به لیگ برتر در قیاس با گذشته داشته باشند اما با همه این حرف‌ها، اگر بازی‌ها منظم دنبال شود قطعاً انگیزه بازیکنان مربیان و هواداران همه تیم‌ها افزایش پیدا می‌کند. تعویق رقابت‌های لیگ برتر نه فقط به استقلال لطمه می‌زند بلکه سایر تیم‌ها را هم دچار مشکل می‌کند.

استقلالی‌ها معترض هستند که به خاطر شکل برنامه‌ریزی و به تعویق افتادن دربی، هر دو بازی قبلی آنها پیش از جدال با پرسپولیس در خارج از خانه بوده است.
حرف استقلال منطقی است. این اعتراض بی‌ربط نیست. جدا از بی‌نظمی در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، آبی پوشان ابتدا به اصفهان رفتند حالا باید راهی اهواز شوند و پنجشنبه هفته آینده در تهران دربی را برگزار کنند. دو مسافرت و بازی در شهرهایی که وضعیت جوی و ارتفاع کاملاً متفاوتی دارند. تازه فراموش نکنیم که استقلال به خاطر برگزاری دیدارهای خارج از خانه عملاً از شارژ روحی توسط تماشاگرانش قبل از دربی هم محروم شده است.

بعد از بازی با فولاد نوبت به جدال مقابل پرسپولیس است و حالا دیگر همه می‌دانند که دربی مانند بازی‌های دیگر نیست و حتی می‌توان گفت فراتر از ۶ امتیاز دارد. به نظر شما نکونام در جدال مقابل فولاد برای بازی با پرسپولیس باید چه کار کند؟
ببینید، آقای نکونام خودش بازیکن استقلال بوده و دربی را تجربه کرده است. او باید شاگردان خود را به لحاظ روحی آماده دربی کند استقلال الان صدر جدول است و بهترین نمایش را در لیگ برتر ارائه کرده که صدرنشین شده است اما باید قبول کنیم تعدادی از بازیکنان این تیم در مقایسه با پرسپولیسی‌ها کم تجربه‌تر هستند. در دربی ابتدا اصل را برنباختن می‌گذارند و حالا دیگر همه می‌دانند این مسابقه هیچ ارتباطی به شرایط دو تیم در جدول ندارد.

با توجه به شکست پرسپولیس مقابل حریف قطری و حذف از لیگ قهرمانان، به نظر شما شرایط استقلال برای تقابل با این تیم حالا بهتر نشده؟
نه نه. اصلاً. استقلال تحت هیچ شرایطی نباید چنین فریبی بخورد و باید حواسش را درست جمع کند چون اتفاقاً کارش سخت‌تر شده است. باختن در لیگ قهرمانان انگیزه پرسپولیسی‌ها را برای دربی بیشتر می‌کند چون می‌آیند و خودشان را به آب و آتش می‌زنند. این دقیقاً همان مسئله‌ای است که می‌تواند دردسر درست کند.

گروهی از هواداران استقلال بر این باورند که اگر محمود فکری با هوادار بتواند قبل از دربی پرسپولیس را متوقف کند، لطف بزرگی به استقلال خواهد کرد

صد درصد همین طور است. شرایط تیم خود محمود فکری هم به لحاظ کسب امتیاز مناسب نیست و اگر بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد جدا از اینکه به استقلال لطف کرده برای خود هوادار هم خیلی خوب می‌شود.

یکی از تاریخی‌ترین دربی‌های ما در سال ۱۳۶۲ برگزار شد و استقلال در حضور ۱۲۰ هزار تماشاچی توانست پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد. شما در آن مسابقه بازیکن استقلال بودید و برایمان جالب است بدانیم که چقدر به خاطر این پیروزی بزرگ پاداش گرفتید؟
پاداش؟ اصلاً پاداشی ندادند. در آن مقطع باشگاه عملاً بودجه خاصی نداشت و پولی در فوتبال نبود. خدا رحمت کند منصور خان پورحیدری را. او قبل از چنین مسابقات مهمی یک ضیافت داخل رستوران برگزار می‌کرد و تعدادی از هواداران متمول قلال را دعوت می‌کرد. آنها می‌آمدند و روی هم پول می‌گذاشتند تا پاداشی برای بچه‌ها جور شود. مثلاً فرض کن در همان دربی سال ۶۲ ما به خاطر پیروزی مقابل پرسپولیس شاید ۵ هزار تومان پاداش گرفتیم! شرایط پرسپولیس هم همینطوری بود. گفتم که در فوتبال پول وجود نداشت.

افشاگری پس از ۱۲ سال؛ چند بازیکن استقلال از کارگاه ها و مغازه دارها  هدیه می‌گرفتند!/ استقلال حتی اگر پرسپولیس را ببرد یحیی نباید برکنار شود

یکی از اتفاقات مرسوم در آن زمان بدهی‌های تبریکی بود که بعد از پیروزی استقلال یا پرسپولیس در دربی‌ها درون مجلات دنیای ورزش و کیهان ورزشی منتشر می‌شد. می گویند برخی از بازیکنان استقلال در اوایل دهه ۶۰ پس از چاپ این آگهی‌ها با صاحبان کارگاه‌های تولیدی که پیروزی‌های استقلال را تبریک می‌گفتند، طرح دوستی ریخته و یکسری هدیه به صورت جداگانه دریافت می‌کردند. قضیه صحت دارد؟
بله. باید بگویم که صحت دارد. به هر حال یک عده عاشق استقلال و پرسپولیس بودند و از پیروزی‌های ما یا پرسپولیسی‌ها پیام تبریک می‌دادند. بعضی از بچه‌های ما هم سراغ همان تولیدی‌ها و مغازه دارها می‌رفتند و هدیه می‌گرفتند. قبول دارم که کار قشنگی نبود اما خب به هر حال یک عده انجام می‌دادند.

شما در دربی معروف بهمن ماه ۱۳۹۰ که به دربی ایمون زاید مشهور شد، عضو کادر فنی استقلال بودید. آیا این قضیه را تایید می‌کنید که شب قبل از بازی میان گروهی از بازیکنان استقلال بر سر مسائلی مانند بازوبند کاپیتانی و... اختلاف ایجاد شد و این مسئله به تیم لطمه زد؟
بله. متاسفانه چنین اتفاقی رخ داد و به تیم هم لطمه زد. البته منصور خان خدا بیامرز که سرپرست بود قضیه را جمع کرد اما ای کاش چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. بچه‌هایی که با هم دچار اختلاف شده بودند هم در زمین حاضر شدند. با وجود همه این ماجراها، وقتی ما دو بر صفر جلو افتادیم اگر شوت محسن یوسفی به جای تیر دروازه به درون دروازه می‌رفت، مطمئن باشید اصلاً چیزی تحت عنوان دربی ایمون زاید در فوتبال ایران خلق نمی‌شد اما به هر حال آن اتفاقات رخ داد و حالا دیگر جزئی از تاریخ فوتبال ایران است.

خیلی‌ها می‌گویند تعطیلی طولانی و بی حد و حصر این فصل نه تنها به تیم‌های لیگ برتری بلکه حتی به نمایندگانمان در لیگ قهرمانان هم لطمه زد. این را قبول دارید؟
کاملا قبول دارم وقتی مسابقات تعطیل می‌شود انگیزه بازیکنان کاهش یافته و حاشیه‌های آنها می‌تواند افزایش پیدا کند. قطعاً وقتی بازیکن ببیند که تا دو هفته دیگر بازی ندارد، ساعت خوابش برهم می‌خورد و بی‌نظم می‌شود. اگر قرار بود به خاطر مسابقات بین‌المللی رقابت‌های لیگ کشورها تعطیل شود که اروپایی‌ها و به ویژه آلمانی‌ها خیلی زودتر از ما چنین کاری را انجام می‌دادند اما این کار را نکردند چون خوب می‌دانند که هر چقدر مسابقات منظم‌تر برگزار شود، بدن بازیکنان هم در شرایط بهتری حفظ خواهد شد.

و سوال آخر، اگر استقلال دربی را ببرد به نظر شما یحیی گل محمدی برکنار می‌شود؟
برای چه باید برکنار شود؟ حتی اگر پرسپولیس دربی را باخت باز هم نباید یحیی را بردارند. مربی در این ماجرا چه کاره است؟ ساختار فوتبال ایران مشکل دارد و نمی‌شود همه چیز را گردن مربی انداخت. ما در همین فصل لیگ قهرمانان ۵ مرتبه به مصاف عربستانی‌ها رفتیم و ۴ بازی را باخته‌ایم. ما هنوز برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر با مشکلی به نام ورزشگاه و زمین چمن مواجه هستیم. هنوز کمک داور ویدیویی نداریم. یک زمانی وقتی با استقلال نایب قهرمان آسیا شدیم، هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه از روی هواداران خجالت می‌کشیدیم اما حالا دیگر آن داستان‌ها تمام شده و باید بپذیریم که کشورهای رقیب ساختارسازی بهتری انجام داده‌اند. در چنین شرایطی نباید همه کاسه کوزه‌ها را بر سر سرمربی شکست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۸
  • جهان EE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    واقعا خبرورزشی چه هدفی دارد که با خائنینی چون نیکبخت واحدی و شاهرخ به اسم پیشکسوت تاج مصاحبه میکند؟شاهرخ از نظر تعصب به تیم انگشت کوچک شاهین برادرش هم نبود،شاهرخ همان خائنی بود که پس از گلزنی به تاج با مشت‌های گره کرده به سمت هواداران تاج آمد آنوقت خبر به عنوان پیشکسوت تاج با این آقا مصاحبه می کند
    • سید صابر US ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      آقا این چه حرفی بود که شما زدید یکی از دلایلی که بسیاری از جوانان عاشق استقلال شده اند بازیهای جذاب و بیاد ماندنی نیکبخت واحدی و شاهرخ خان بیانی بودند مثل خود من تو خانواده هم ممکن است یک روز فرزند آن خانواده قهر کند ولی آیا پدر دیگر نباید فرزند خود را به خانواده راه دهد این دو از چهره های جذاب نیم استقلال در زمان خودشان بوده انداکنون نیز خود را آبی میدانند .هر کجا هستند آفریدگار یکتا نگاهدارشان باشد
  • امیر IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    وای چه حذف خشگلی بود الدحیل چه کرد 🤣
    • مهدی عشقپولیسی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      خجالت بکش اجنبی توکه ازباخت هموطنت مقابل یک تیم خارجی خوشحالی جات توی سبزه زارنیست وجای دیگریست متاسفم که یکی مثل توروهموطن خطاب میکنن
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    واقعا استقلال تیمی بود که وقتی نایب قهرمان آسیا میشد از هوادارا خجالت میکشیدند. اما تیمی هم هست که باوجود شرکت نکردن تیمهای بزرگ به دلیل کرونا میرن فینال اسیا وهمون میشه بزرگترین افتخار تاریخ شان.
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      امسال هم کیسه بخاطر کرونا شرکت نکرد ؟؟
    • جام پاک IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      ببخشد اما شما نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو هم‌تجربه نکردی ک ببینی بعد باخت چه حسی بهت دست میده هر وقت یکبار تا فینال این تورنمنت رفتی اون موقع حس و حالت و برامون تعریف کن هر چند شما بعد ده سال تو همین لیگ خودمون با امتیازات گلگهر جام گرفتین چه برسه به لیگ قهرمانان و اون فینال و قهرمانی ک شما ازش صحبت میکنی پرسپولیس در جام برندگان آسیا هم قهرمان شده هم نائب قهرمان در جام‌باشگاها هم لااقل سوم شده اما شما از وقتی ک این ادوار با همدیگه تلفیق شدن و لیگ قهرمانان تشکیل شده اصلا از نیمه نهایی بالاتر نیومدین حتی زمان احمدی نژاد و ژنرال تون آقای قلعه نوعی پس از چیزی بگو ک‌تجربه کردی قهرمانی پرسپولیس در جام‌برتدگان خیلی با کیفیت تر از امجدیه بود چون اولا بین هفده تیم انجام شد ثانیا رقیب نیمه نهاییش الهلال بود نه ی تیم اسرائیلی ک بدون بازی رسیده بود فینال... ش
  • ع ق QA ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    اصلا تاج چه ربطی به اسقاطلال داره اونا تاج دربار بودند انقلاب تاج را حذف کرد و اینا آفتابه هم نیستند چه برسه به تاج
  • شاپور IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    ببینید چرا بی راهه می روید بابا با توجه به سرمایه گذاری وبرنامه ریزی دقیق باید قبول کنیم در حال حاضر لیگهای عربستان.ژاپن. کره .حتی امارات وقطر بالاتر از لیگ نیمه حرفه ای ایران است که داخل آن دلال ها تصمیم می گیرند حتی اگه استقلال هم می رفت بدتر می باخت الان سپاهان اومد بالا بازم در مقابل تیم‌های الهلال والعصر یا الاتحاد چیزی بر گفتن ندارد باید از ریشه وضعیت لیگ ما درست شود ومزایای فوتبال با اخراج امثال تاج.ساکت.ماجدی.و......که چند سال در فدراسیون لانه کرده اند درست می شود وبعد از پاکسازی کلی از افراد کاربلد واجد شرایط وبا سواد جهت پویایی لیگ وفوتبال کشور استفاده شود
  • لـنگی FR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    این برد رو بهوهمه لنگیا تبریک.میگم.عربها فشارشون زیاد بود برید از استقلال شکایت کنین بگین.استقلال نمیزاره قهرمان بشیم🥺😭
  • yosef IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    من ب عنوان یک پرسپولیسی باتعصب این حرفو ب همه کسانی میزنم ک باخت تیمی از کشورشون ب کشورهای حوزه خلیج فارس ک همه دشمن ملت ایران هستن و این چیزیه ک همه ملت ایران میدونن، باخت پرسپولیس باعث خوشحالیه ی عده زیادی ازطرفدارهای استقلال و سپاهان میشه ، این خوشحالی جای تأسف داره ، اگه انصاف دارید خوب ب کاری ک انجام دادید ومیدید فکر کنید واقعا خجالت آور هست ، این صحبتم ب طرفدارای تیم خودمم هست اینکارو انجام ندین خواهشاً ، و دیگه تکرار نکنید ، تشکر
  • حسین ع‌ IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    استقلال که چندین سال است تو آسیا راهش ندادن ومسولان اسیا حق دارن تیم دسته سومی ۶ تایی باعث ابروریزی آسیا میشود تو جهان استقلال مایه ننگ ایران وآسیاست
    • محمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      استقلال با اینکه قهرمان لیگ شد حذفش کردن تا تیم سوگولیشون بره آسیا
    • کاج خشکیده IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      آقا محمد محض اطلاع همون فصلی ک به قول خودتون بدون باخت قهرمان شدین با مجیدی آسیا تون هم دیدیم ک چطوری ۴تایی شدین و اصلا از یک هشتم بالاتر نرفتین کاری ک فولاد و سپاهان و ذوب آهن لااقل بهتر شما بودن بله دوست عزیز مشکل شما اینکه اصلا نمیدونید این آسیا اون آسیایی ک‌شما ی چی ازش شنیدی خیلی فرق داره منتها به قول دوستمون جام برندگان ک پرسپولیس قهرمان شده و جام باشگاهی ک استقلال قهرمان شده رو تلفیق کردن شده این تورنمنت اونم نه تورنمنتی ک این دو دهه پرسپولیس با هزینه یک صدم تیمای عربی دو بار تا فینالش رفته ک اگر شما تا فینال غرب آسیا هم رفته بودین ارزشش از قهرمانی در جام باشگاه تون بیشتر بود چه برسه به فینال لیگ قهرمانان حالا این فصل مثل دو فصل پیش ک از گلگهر کسر امتیاز کردن این فصل هم از سپاهان امتیاز کم کردن ک باز ی جام بهتون بدند اونوقت ببینم سال دیگه میخاین تو آسیا چکار کنید شمایی ک تو همین لیگ خودمون تا تیمای مدعی رو کسر امتیاز نکنن و بهتون امتیاز کمکی ندند ده سال قهرمان نشدین وای به اونجا پس برو مراقب جایگاه دومی کشور باشین ک سپاهان جاتون و نگیره آسیا پیشکش یعنی به شما نمیخوره خاطرت جمع
    • ایران ایتالیا US ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      نطاب به محمد، پرسپولیس از سهمیه خودش استفاده مرد، چه ربطی به استقلال داشت که جای اون بره آسیا؟؟ ما تو این چند ساله یا اواثل بودیم یا دوم، پس با سهمیه خودمون رفتیم، سهمیه شمارو تراکتور استفاده کرد، فکر کن بعد حرف بزن،
  • دختر تاجی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    اخه یه نگاه به تاریخ بنداز دو بار قهرمانی آسیا رو یادت میاد ۴ تایی
    • بدون اسطوره IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      دختر حاجی قطعا سن و سالت کمتر از این حرفاست بعدم اطلاعاتت در حد سرچ تو اینستاش و خودتون چنتا کامنت مثل خودته ک البته اگر اطلاع کاملی از آسیا و ادوار مختلفش داشتی بازم تعصبت اجازه نمی داد واقعیت و بگی استقلال در امجدیه در تورنمنتی قهرمان شد ک چار تا تیم انجام شد ک دوتاش به خاطر تیم اسرائیلی انصراف دادن و تیم اسرائیلی بدون بازی فینالیست شد ک تاج شما تو ی همچین تورنمنتی قهرمان شد گل من بعد خودت مقایسه کن اگر به این تورنمنت میشه گفت جام باشگاها یا لیگ قهرمانان آسیا پس اللن به این تورنمنت ک چهل تیم شرکت میکنن چی باید گفت ؟یعنی اینطور بهت بگم ک قهرمانی پرسپولیس در جام برندگان لااقل از این دوره با کیفیت تر بود چون هفده تیم شرکت کردن ک رقیب نیمه نهاییش بزرگ آسیا یعنی الهلال بود اونوقت ما انقد سقف آرزوهامون با شما متفاوته ک اصلا اسمی از این قهرمانی نمیاریم حالا جام باشگاها یا جام برندگان و لیگ قهرمانان و باید شرح کنی ببینی از دید ای اف سی کدوم معتبر تر هست و کدوم تیم ایرانی بهترین کارنامه رو داره لیگ قهرمانان اونجایی ک استقلال با ژنرال تون و شاه فرهاد تون از یک چهارم بالاتر نیومدن
  • تاجی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    اولا شاهرخ بیانی هیچ وقت نه کاپیتان بودنه مربی چرادروغ به مردم میگواین راحت بگواین استقلال تاج قدیم بیشترازپرسپلیس قهرمان لیگ حذوی شدن 2برابر هیچ 3یا4برابربیشتراستقلال قهرمان شده تولیگ ایران شما الان یه کتاب داستان نشون مردم دادای آخرش مشخص نشد جریان چی بود این رابگواین پرسپلیس که تاهالا قهرمان آسیا نشدن چطورستاره روی پیراهنشان گذاشتن کمیته انضباطی یا هرجای فوتبال باید هم امتیاز زیاد ازپرسپلیس کم کنن ستاره بردارن جریمه نقدی هم بشوند پارسال باخریدداور الکی قهرمان شدن بازی کنی ندارد تجربه بازیکنانشان ازبازیکنان استقلال کمترهست به لطفا خدابزرگ آقا ابلفضل این دربی تاج میبرد برگشتشم میبرد حذوی اگربه هم بخورن بازاستقلال میبرد خواهشن بگواین لنگی ها قهرمان آسیا نشدن چطوربس ستاره زدن پیراهنشون منتظره جواب این سوال بدین
  • کیسه عروس آسیا IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    دربی ایمون زائد رو که پرسید دوچرخه چیا فشار خوردن😂😂😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی