نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۳۵
سوادکوهی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

علی سوادکوهی یکی از امیدهای کشتی آزاد ایران گفت: کارکردن با رضا یزدانی بزرگترین افتخار و مهم‌ترین اتفاقی بوده که در دوران ورزشی و قهرمانی برایم رقم خورده است.

علی سوادکوهی یکی از آزادکاران پرتوان و جسور مازنی کشتی ماست که به‌رغم تلاش بسیار، هنوز نتوانسته آن‌گونه که خودش انتظار دارد و جامعه کشتی روی او حساب می‌کند، به آن‌چه که استحقاقش را داشته و دارد برسد. با وجود کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۲۰ دهلی، ۲۰۲۱ آلماتی و ۲۰۲۲ اولان باتور، طلای بازی‌های کشورهای اسلامی ۲۰۲۱ قونیه و مدال برنز قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۲۱ بلگراد، هنوز به آن‌چه که از او انتظار می‌رود دست نیافته و خودش خیلی امیدوار است که حداقل به اندازه زحمات و تمریناتی که طی این سال‌های برای کسب افتخار انجام داده، موفق به کسب مدالی ارزشمندتر از آن‌چه که تا به حال کسب کرده، برسد و امسال با بدشانسی مواجه نشود و در پیکارهای سال ۲۰۲۴ روی خوش کشتی را ببیند.

وان شایسته مازنی بعد از پیروزی برابر جردن باروز آمریکایی (درخلال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ نیویورک)، تنها پیروزی آزادکاران کشورمان مقابل غول سیه‌چرده و همیشه‌برنده برابر کشتی‌گیران ایرانی را به نام خود ثبت کرده و به محبوبیتی خاص و دوصدچندان نزد علاقمندان کشتی دست یافت. بعد از قهرمانی تیم بانک شهر که با پیروزی دقیقه ۹۰ سوادکوهی مقابل محمد نخودی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و حریف سنتی‌اش نصیب شاگردان رضا یزدانی شد، به گپ و گفت با مرد اول و یکی از عوامل موثر و تاثیرگذار در قهرمانی سال ۱۴۰۲ لیگ برتر کشتی آزاد نشستیم.

در طول مصاحبه با خبرورزشی، سوادکوهی چندین و چند بار از زحماتی که رضا یزدانی مرد نامدار کشتی ایران، آسیا و جهان، برای او و تیم قهرمان امسال لیگ برتر کشیده، تشکر کرد. خودش را از نظر ورزشی، اخلاق و زندگی، مدیون و وامدار پهلوان رضا یزدانی می‌داند و در خلال همه سخنانش، بیش از هر موضوعی بر احترام به شخصیت و توانمندی‌های فنی، اخلاقی و شخصیتی پهلوان خوش‌نام کشتی ایران تاکید دارد. مرد همیشه‌پیروز مقابل نایب قهرمان جهان که متخصص غلبه بر محمد نخودی لقب گرفته، در پاسخ به سوالات خبروزشی حرف‌های جالبی زد.

در ابتدای گفت‌وگو، پیروزی در فینال و قهرمانی تیمتان در لیگ برتر امسال را تبریک می‌گوییم.
متشکرم و من هم وظیفه خودم می‌دانم که این پیروزی و قهرمانی را به مسئولان و همه دست‌اندرکاران تیم بانک شهر، کشتی‌گیران، کادرفنی و به‌ویژه شخص آقای رضا یزدانی تبریک و خسته نباشید بگویم. سال گذشته هم تیم ما حقش قهرمانی در لیگ برتر بود ولی در شرایطی کاملا مساوی و عجیب و باورنکردنی از لذت صعود روی سکوی قهرمانی بازماندیم. خدا را شکر که امسال توانستیم به آن‌چه استحقاقش را داشتیم برسیم. واقعا اقای یزدانی و کادرفنی خیلی برای این تیم زحمت کشیدند و خون دل خوردند تا ما قهرمان شدیم.

دوباره داشت کار بیخ پیدا می‌کرد و مثل سال گذشته همه چیز به مسابقه انفرادی آخر کشید. راجع به دیدار آخر حرفی ندارید؟
همیشه حوادث و اتفاقات تاثیر زیادی در نتایج و کسب قهرمانی یا ناکامی در قهرمانی تیمی و انفرادی کشتی دارد. خدا را شاکرم که توانستم با پیروزی در مسابقه آخر، علاقمندان کشتی، مسئولان و دست‌اندرکاران، مربیان و به خصوص آقای رضا یزدانی را خوشحال کنم و خستگی مدت‌ها تمرین را با قهرمانی گرفتیم.

همه کشتی‌گیرهای ما مقابل روس‌ها در روز آخر لیگ برتر باختند، دلیل آن را چه می‌دانید؟
اولا که کشتی برد و باخت دارد. دوما بچه‌های ما در شرایط مناسبی نبودند و تعدادی نیز خیلی جوان بودند و اصلا با روس‌ها کشتی نگرفته بودند. مزید بر این‌که اشتباهات داوری نیز در تحمیل شکست به بعضی از کشتی‌گیران ما بی‌تاثیر نبود.

انگار شرایط به‌گونه‌ای شده که شما هم به گربه‌سیاه محمد نخودی تبدیل شده‌اید و او که به راحتی می‌تواند از سد حریفان خارجی بگذرد و در فینال یا رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان کشتی بگیرد، وقتی با شما کشتی دارد احتمالا از نظر روحی دچار مشکل می‌شود که نمی‌تواند جوری که از او انتظار می‌رود با شما مبارزه کند. دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟
آقای نخودی دوست من هستند و اصلا این مسائل بین ما مطرح نیست و موضوعیت ندارد. ما دوست و رفیق هستیم، روی تشک و مسابقه هم رقیب هستیم. جدای از ورزش و رفاقت هر کس بیشتر زحمت بکشد برنده میدان می‌شود. کشتی مثل سایر ورزش‌ها نیست که مساوی داشته باشد پس وقتی روی تشک می‌رویم باید دست یک نفر بالا برود. حالا در مسابقه با نخودی، شرایط برای من مساعد بوده و توانستم دو بار در مسابقات لیگ برتر، یک بار در مسابقات رنکینگ دار تونس و یک بار هم در جام آقاتختی برنده شوم. اما فکر نمی‌کنم موضوع ویژه و خاصی باشد؛ هرکس بیشتر و بهتر تمرین کند و زحمت بکشد و در روز مسابقه وضعیت خوبی داشته باشد، دستش به عنوان نفر برنده بالا می‌رود.

ولی شما در مسابقات رسمی آن جوری که انتظار می‌رود موفق نشدید صاحب مدال‌های خوش‌رنگ‌تر شوید. علت آن را چه می‌دانید؟
شرایط هر روز با روز دیگر در مسابقات برای کشتی‌گیران متفاوت است. من هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستم. چون من کشتی‌گیر وزن‌کم‌کنی هستم شاید به همین‌خاطر تا به حال آن‌جوری که خودم انتظار دارم یا دیگران توقع دارند، آن‌چیزی که می‌خواستیم نشده ولی امیدوارم که دیگر امسال روی خوش کشتی را ببینیم و به آن چه دوست دارم برسم. امیدوارم از این به بعد اتفاقات خوبی بیفتد هرچند زحمات ما دوبرابر می‌شود ولی من خیلی خوش‌بین هستم.

برای چرخه انتخابی امسال و رقابت برای دوبنده المپیک تصمیم قطعی شما چیست؟
هر ورزشکار و کشتی‌گیری تمام سعی و تلاشش را به کار می‌بندد تا ملی‌پوش المپیک باشد. من هم به ۷۴ کیلو اصلا فکر نمی‌کنم چون وضعیت وزنی من مناسب وزن پایین‌تر نیست. لذا مجبورم اگر می‌خواهم به المپیک برسم، با مدعیان ۸۶ کیلو رقابت کنم.

یعنی رقابت با کاپیتان حسن یزدانی و بقیه مدعیان؟ با بهبودی کتف جراحی‌شده و پایان مصدومیت کاپیتان یزدانی، مهیای رقابت هستید؟
اولا که آقای حسن یزدانی افتخار کشتی و ورزش ایران و بزرگ‌تر ما هستند. امیدوارم هرچه زودتر شاهد بازیابی سلامت ایشان و بازگشت‌شان به دنیای قهرمانی باشیم. ولی من هم برای رسیدن به المپیک مجبورم با همه مدعیان از جمله مرد اول ۸۶ کیلوی جهان، حسن‌آقا باید کشتی بگیرم.

از سایر حریفان این وزن شناختی دارید؟
آقای علیرضا کریمی از کشتی‌گیران توانمند و دوستان خوب من هستند. به غیر از علیرضا کریمی، که یک بار در لیگ دسته اول با ایشان کشتی گرفتم و مغلوب شدم، با سایر مدعیان و حریفان این وزن کشتی نگرفته‌ام.

با توجه به این که احتمالا گروهی از ۹۲کیلویی‌ها نیز شاید برای المپیک به ۸۶ کیلو بیایند، از این حریفان شناختی دارید؟
قطعا در سال المپیک، همه می‌خواهند شانس خودشان را برای رسیدن به المپیک امتحان کنند. من هم اگر بخواهم موفق شوم باید پیه رقابت و مبارزه با همه حریفان و مدعیان را به تنم بمالم. حالا چه از وزن بالاتر بیایند یا از وزن پایین‌تر، فرقی نمی‌کند.

با توجه به حضورتان در ۸۶ کیلو، آیا هیچ شناختی هم از حریفان روس دارید؟
روسیه مثل ایران و آمریکا بهترین کشتی‌گیران دنیا را دارد. روس‌ها همیشه یکی از اضلاع قدرت کشتی دنیا هستند. فکر کنم ۸۶ کیلوی روس‌ها هم نایفانوف باشد که تا حالا با او کشتی نگرفته‌ام ولی فیلم کشتی‌هایش را دیده‌ام. اگر به دوبنده تیم ملی برسم، او و همه مدعیان ۸۶ کیلو را آنالیز می‌کنم.

هیچ برنامه و ترفند ویژه و خاصی برای رقابت در چرخه انتخابی دارید؟
 کار کردن با آقا رضا یزدانی برای من بزرگترین افتخار و مهم ترین اتفاقی بوده که در دوران ورزشی و قهرمانی برایم رقم خورده است. ایشان نه‌تنها مربی، بلکه یک معلم اخلاق و استاد ارزشمند در امور زندگی، اخلاق و ورزش برای من بوده و هستند. ایشان اصلا مثل یک عضو خانواده من هستند و هرچه یاد گرفته‌ام از آقارضا بوده و امیدوارم بتوانم مایه سربلندی و خوشحالی ایشان بشوم. بله ایشان راه و رسم مبارزه و رقابت و نحوه پیروزی مقابل بزرگان و نامداران کشتی دنیا را به من یاد می‌دهد و باز هم امیدوارم بتوانم از رهنمودهای ایشان به خوبی استفاده کنم.

در پیروزی مقابل جردن باروز هم آقارضا نقش و تاثیری داشتند؟
بله، دقیقا آقا رضا همه کشتی‌های داخلی و برون‌مرزی مرا با دقت و وسواس زیرنظر دارند. در جام جهانی آمریکا و قبل از کشتی با باروز هم تلفنی با ایشان در تماس بودم و نکات مهمی را به من گوشزد کرد که مقابل باروز اجرا کردم و برنده شدم. البته به هیچ‌وجه نمی‌خواهم زحمات کادرفنی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف را نادیده بگیرم. ولی من از تجربیات آقا رضا، بسیار زیاد بهره برده‌ام. من نه‌تنها پیروزی در مسابقات کشتی بلکه راه و روش زندگی کردن را نیز از آقارضا یاد گرفته‌ام و مدیون ایشان هستم.

علی سوادکوهی

یعنی اگر شرایط فراهم می‌شد، بازهم توان غلبه و پیروزی مقابل باروز را داشته و دارید؟
مطمئن باشید بازهم او را می‌برم. هرچند که گویا قرار است برای المپیک در ۷۴ کیلو کشتی بگیرد ولی برای من اصلا فرقی ندارد که با چه کسی کشتی بگیرم. برای من موفقیت کشورم و آبروی کشتی ایران اولویت اول و اصلی است.

آیا شاغل هستید و کاری به عنوان منبع درآمد دارید؟ یا اگر در حال تحصیل هستید، مشکلی برای ادامه تحصیل و حضور در تمرینات ندارید؟
جایی شاغل نیستم و تنها منبع درآمد من همین مبالع قراردادهای لیگ برتر است. در رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه تحصیل می‌کنم و خوشبختانه اساتید محترم و مسئولان دانشگاه برای حضورم در تمرینات و مسابقات، مشکلی ایجاد نمی‌کنند که وظیفه خودم می‌دانم از همه این عزیزان تشکر کنم.

قرارداد امسال شما با بانک شهر چقدر بود؟ آیا راضی‌کننده بود؟
من تا به حال هیچ‌وقت با آقا رضا راجع به پول و مبلغ قرارداد حرف نزده‌ام. هرجا ایشان گفته‌اند کشتی گرفته‌ام و خودشان هم مبلغ قرارداد را تعیین کرده‌اند. ایشان همیشه مراقب منافع کشتی گیران و اسپانسرهای مالی هستند تا بعد از یکی دو دوره سرمایه‌گذاری در کشتی، پشیمان و فراری نشوند.

به نظر شما برگزاری لیگ کشتی به مدت یک ماه مناسب است و موجب نارضایتی اسپانسرها نمی‌شود؟
لیگ کوتاه‌مدت هم منافع و هم نارضایتی‌هایی دارد. قطعا زیاد درگیر نبودن کشتی‌گیر با مسابقات می‌تواند مفید باشد. در سوی دیگر هم اگر لیگ برتر طولانی‌تر باشد، اسپانسرها چون تبلیغات‌شان بیشتر دیده می‌شود، راضی‌تر هستند.

تصمیمی برای ازدواج ندارید و مادرتان هر روز با یک پیشنهاد جدید، این موضوع را یاداوری نمی‌کند؟
مادرم در این رابطه فعلا کاری به کارم ندارد. انشاءالله بعد از قهرمانی‌های بزرگتر، کسب مدال‌های بهتر و ارزشمندتر جهان و المپیک، بعدا راجع به این موضوع مشورت می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم.

حرف و سخن آخر؟
ممنونم که این فرصت را در اختیارم قرار دادید تا ادب و ارادتم را به هموطنان عزیزم اعلام کنم. همچنین وظیفه خودم می‌دانم از آقا رضا یزدانی که حق استادی و بزرگتری بر گردن من دارند، تشکر کنم و آرزوی سلامتی و سربلندی برای ایشان دارم و برای همه ورزشکاران و قهرمانان ایران‌زمین نیز آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • منصور DE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    به به. چه عجب خبرورزشی رفت سراغ کشتی. از کاوه و حسن یزدانی هم مصاحبه بذارید.
    • محمدبراتی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      اگه ۸۶ بخواد کسی بره هیچکس ۶دانگ تر از کامران قاسمپور نیست اگه ۸۶کشتی بگیره یزدانیرو مطمانن شکست میده گربه سیاه یزدانیرم میبره قاسمپور..
  • فرشید IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    به جان خودم حریف حسن نمیشی هرچند دوستت دارم
  • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    میگی ب کریمی باختم..همین کریمی ۱۰صفر ب حسن باخته..یعنی توفقط توی رسانه برا خودت داری پول میدی وتبلیغ میکنی
  • 8 ورزشی نحس US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    جهان پهلوان حسن
  • رضامحمدی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    مگه الکیه حسن یزدانی رو ببری حسن سردار کشتی جهانه
    • رضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      سلام. خوب صبر داشته باشید بزارید کشتی بگیرند.
  • اااا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    بردن تو به المپیک کار درستی نیس تو نه تجربه ی مسابقات جهانی رو داری نه چیزی فکر کردی میدان المپیک جای آزمون و خطاست نه باید تمام داشته هات رو ببری اونجا نه اینکه برای اونجا تجربه کسب کنی در ضمن حرف از علیرضا کریمی نزنین اون یه مهره ی سوختس
    • اکبر DE ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      وقتی رقبای داخلی رو برد، یعنی حقشه به جهانی و المپیک بره!
  • کاوه IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    آقا یه کم معقول باشیم جردن باروز و سیداکوف و نخودی رو برده اون دو تای اولی که سر جاش نخودی ام خیلی کشتی گیر شش دانگی هست این آخری خیلی راحت بردش جوونه با انگیزه ست الان دیگه دور دوره جووناست مگه تاج الدینوف نبود که امسال همه معادلات غولهای کشتی دنیا رو بهم ریخت
  • علی دانا IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    لازم نکرده به جای حسن اقا کشتی بگیری ایشون خودش به کمک خدا و همت خودش بر میگرده و المپیک کشتی میگیره شما هم جای خودت کشتی بگیر ببینیم چند چندیم
    • آریا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      حسن یزدانی کشتی گیر شش دانگی هست لازم نیست کسی مثل علی کریمی رو بجاش بزارین حسن فقط بد شانسی میاره دستش آسیب دیده بود
  • کوروش.. IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    باتمام احترامی که برات قائل هستم ولی شک نکن باحسن یزدانی نمی توانی رقابت کنی تحت هیچ شرایطی...
  • سعید خجسته DE ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    فیلم قبل کشتی حسن یزدانی خوب نگاه کنید لطفا ک چطور باخت
  • سرباز IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    استق لالیه? چرا رو دو بندت لوگو استق لالو زدی اونجوری از چش هفتاد درصد مردم میفتی یذرع سیاست داشته باش اون لوگو ک از تو هیچ حمایتی نمیکنه ، بنظرع منم سواد کوهی در حد کامران اینا هس ، حسن یزدانی کشتی گیر نی ک همش یه امتیازی میبرع ، کامران و سواد کوهی فنی گیرن در هر شرایطی اگ ایمان و ارداع قوی داشته باشند تا مدتها مثه هیمالیا سرپان تو جهان
    • آرش IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      دلاور اون مال موقعیه که برای باشگاه استقلال کشتی میگرفته. بعدشم کشتی رو چرا به فوتبال ربط میدی.
  • اصغر US ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    شده یکبار بهانه نیاورید و باختهای خود را توجیه نکنید ۵ روسی هر پنج ایرانی را بردند.هیچ عیبی ندارد بگوییم بله نوش جانشان قوی هستند ما هم باید زخمت بکشیم تا به آنها برسیم نه اینکه بگوییم کشتی گیران ما جوانبودند.بی تجربه بودند.داوری بد بود.همین تیم روسیه بدون آمادگی ۳ طلای جهان را در بلگراد برد دو کشتی گیر روسیه هم یکی برای بحرین و دیگری برای مجارستان طلا گرفتند ما با ای همه ادعا یک طلا در سنگین وزن که مدعیان اصلی یکی از نظر سنی پدر و دیگری پدر بزرگ امیر حسین زارع حساب می شوند.تا این طرز فکرها بین ورزشکاران.مربی ها و مدیران ورزشی وجود دارد هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم در هر زمینه ای.فقط دعا کنید در المپیک روسیه نباشد که اگر باشد ۳ طلا مال آنهاست ۲ طلا آمریکا می برد و یک طلا روسی جوان.دلاور که برای بحرین کشتی می گیرد.البته امیدوارم ایران هم حرفی برای گفتن داشته باشد.از این به بعد تصمیم بگیرید جملات را عوض کنیم مثلا به جای اینکه بگوییم حقمان را خوردند بگوییم حریف قوی بود وووووو.
  • ب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    الان میتونه حسن راببره چون معلومه خیلی سرحاله
  • آذران IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    غول؟! چه غولی؟ تیلورراازاندازه ایی که است خیلی بزرگترازخودش جلوه دادیم،بایک آنالیزکارشناسانه ودخالت نکردن سیاست تیلوررابااختلاف میتونیم ببریم...درضمن حسن خان المپیک امسال هم میتونه برامون مدال خوشرنگ وانشالله طلابیاره اگه بتونیم استادبرزگر رابکارگیری کنیم...
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    هیچ مقایسه ای نکنید همه ورزشکاران رو تشویق کنید آنها خودشون مقایسه رو در روی تشک نشون ما میدند
  • همایون یاراحمدی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    اگه تونستی دوبند تیم ملی رو بپوشی که ماهم دعا میکنیم قهرمان جهان بشی .ولی اول بزار تو ایران اول بشی اونم تو ۸۶ بعد ...
  • حامد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    دوستان یجوری کامنت میزارین انگار علی سوادکوهی از یه کشور دیگس
  • نادر IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    دوستان هر کشتی گیری می‌تونه بهترین تو وزن خودش باشه یزدانی هم از همین جاها شروع کرده به امید موفقیت تمام کشتی گیرهای عزیز
  • سعيد IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    سلام دوستان.. از نظر من علی سوادکوهی بهترین اذاد کار حال حاضر وزن خودش هست.. و مطمئنا طلا را تو گردنش می بینیم..
  • ملیحه IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    همه شمامایه فخر و افتخار ایران هستید.دمتون گرم موفق باشید.
  • راد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    ببین آقا سوادکوهی بری پهلون حسن ببری تیلور ببری مطمعن باش از چشم مردم میگفتی خودت از کشتی میری
  • راد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    این بزرگترین اشتباهت میشه هیچ وقت مثل حسن نمیشی حسنوند بخاطر کشتی دوست ندا ن به خاطر پهلونیشه کشتی گیر خوبی هستی خودتو خراب نکن
  • محمدرضا منصوری IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    سلام دوستان.کشتی ورزش پهلوونی و بسیار سنگینه.تا رو تشک نرید متوجه نمیشید چقدر مشکله.خدا قوت بده همه ی ملی پوشا رو و امیدوارم صد خودشونو بزارن.حالا هرکدوم که دوبنده تیم ملی رو بپوشند و حقشونه. چه حسن آقا و چه بقیه دوستان.یزدانی آخر کارشه و اونا اول راه.حالا حالا ها باید زحمت بکشند.
  • مہران IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    سوادکوھی شبیہ رضا یزدانی کشتی میگیرہ، با برنامہ و بدون ترس، یزدانی کہ بھترین کشتی گیر وزن خودش در المپیک لندن بود و ھمہ دنیا طلا رو برای ایشون میدونند ۰
  • هادی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    داداش اول برادریت رو ثابت کن بعد ادعای ارث ومیراث کن، شما اول ببین میتونی شیش دیقه رو مقابل یزدانی دوام بیاری بعد حرف از بردن تیلور بزن، من خیلی بهش احترام میزارم چون طلسم بارز روشکست اما دیگه ازش ناامید شدم ، بخدا هرکی مغرور بشه کارش تمونه تو کشتی، حداقل توایران که اینجوری بوده و هست اگه این دیگه بجای رسید هرچی میخواین بگین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی