نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۱۳
ضعف فنی پرسپولیس زیر آوار حواشی دفن نشود/ ۲ هافبک مشابه و یک چهره خاص که در فضای مجازی بیشتر کمک می‌کند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آنقدر تلخ بود و حاشیه داشت که کمتر به تحلیل فنی تیم گل محمدی پرداخته شد.

تماشای فوتبال با کارشناسان استخوان خرد کرده، مزایا و معایبی دارد. مربیان نامدار و پیشکسوتان ملی‌پوش کاملا از دید فنی مسابقات را نگاه می‌کنند و وقتی کنارشان باشی خیلی چیزها یاد می‌گیری و البته خیلی چیزها را هم از دست می‌دهی! در حضور بزرگان فوتبال ‌توان به حاشیه‌های یک بازی پرداخت. نمی‌شود مثل یک طرفدار معمولی وارد هیجان مسابقه شد و از لحظات بازی لذت برد یا حسرت خورد! باید مثل خودشان فقط جنبه‌های فنی را ببینی!

همه چیز برای صعود پرسپولیس در ورزشگاه آزادی آماده بود. رقبا به نفع این تیم بازی کرده و کاملاً فرش قرمز انداخته بودند تا پرسپولیس در خانه و با کمک هوادارانش جشن صعود بگیرد. انگار یک «دژاوو» بود که تکرار می‌شود. همه ما این صحنه‌ها را قبلاً دیده بودیم، روزی که تمام بزرگان فوتبال آسیا در ورزشگاه آزادی جمع شده بودند تا جشن قهرمانی پرسپولیس را نگاه کنند. یک دیگ جوشان قرمز با حضور هواداران و جامی که علی پروین به میدان آورد. آن روز پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا نتوانست رقیب ژاپنی را ببرد و دوباره همان سرخوردگی تکرار شد.

این ساعاتی که از بازی پرسپولیس و الدحیل گذشته همه به حواشی مسابقه پرداختند. همه جور تحلیلی در مورد حرف‌های افراد خوانده‌ایم اما دریغ از یک نقد فنی! انگار نه انگار که همه این حواشی به خاطر نتیجه نگرفتن در زمین و کارفنی بود. بزرگانی که دوست ندارند علنی در مورد مسائل فنی پرسپولیس صحبت کنند در جمع‌های خودمانی حرف‌های شنیدنی بسیار دارند. همه می‌دانیم که سیستم بازی گل محمدی چگونه است و چقدر اتکا به کار دفاعی دارد اما آن روز پرسپولیس باید الدحیل را می‌برد ولی یحیی فقط یک مهاجم در ترکیب گذاشت که البته دستش خالی بود و این را قبول داریم اما چه کسی مسئول بستن تیم است جز سرمربی؟

گل محمدی در سال‌های اخیر از وحید امیری و امید عالیشاه هم در کنار محمد عمری به عنوان مهاجم سایه استفاده کرده که دو نفر اول مصدوم بودند و نفر سوم خیلی دیر به زمین آمد. البته یحیی گفت او خیلی آماده نبوده اما همین که آمد پنالتی گرفت. ولی خیلی قبل‌تر ترکیب اولیه یحیی هم مشکل داشت. همه می‌دانند که میلاد سرلک و مسعود ریگی کشف یک مربی در فوتبال هستند و او بهتر از هر کسی این دو شاگردش را می‌شناسد. شب بازی پرسپولیس و الدحیل این مربی نامدار فوتبال از حضور همزمان دو شاگردش در ترکیب به شدت جا خورد! او می‌گفت: «شکل بازی این دو هافبک برجسته فوتبال ما کاملاً مشابه یکدیگر است و وقتی پرسپولیس برد می‌خواهد، حضور یکی از آنها در زمین کافی بود. باید عناصر تهاجمی بیشتری در ترکیب قرار می‌گرفتند.»

ضعف فنی پرسپولیس زیر آوار حواشی دفن نشود/ ۲ هافبک مشابه و یک چهره خاص که در فضای مجازی بیشتر کمک می کند!

حضور سروش رفیعی هم کمکی به پرسپولیس و یحیی نکرد. سروش این روزها در فضای مجازی بیشتر فعالیت می‌کند تا در زمین فوتبال! بعد بازی هم از یحیی حمایت کرد اما درون مستطیل سبز نتوانست کمکی به سرمربی تیمش کند. یکی از همین بزرگان که سابقه هدایت تیم ملی را هم دارد می گفت: «سروش رفیعی در این سن و سال، تلورانس خیلی زیادی دارد. روزهای خوب او خیلی کم شده و روزهای بد و اشتباهاتش زیاد که او را مهره‌ای غیر قابل اعتماد می‌کند» دیدیم که متاسفانه باز هم روز بد سروش بود!

در خط دفاعی هم که دیگر همه کارشناسان به ضعف دانیال اسماعیلی فر اعتراف کرده‌اند و خود یحیی هم دیگر دست از حمایت او برداشت. متاسفانه این بازی پشت علی نعمتی در دفاع چپ هم خالی ماند، طوری که یحیی مجبور شد به احمدی - که در تمام این سال‌ها ثانیه‌ای به او بازی نداده - در این مسابقه حساس اعتماد کند. گولسیانی هم که در مهم‌ترین بازی عمرش پنالتی خراب کرد. حسین کنعانی زادگان هنوز با او هماهنگ نشده و منتظر پورعلی گنجی است! آن جلو هم که فقط یک «شهاب زاهدی» بود.

پرسپولیس در آن بازی برد می‌خواست اما درون زمین تنها برنامه‌اش برای رسیدن به پیروزی دل خوش کردن به حرکات مهدی ترابی بود. بازیکنی که مقابل النصر خیلی زود مصدوم شد و در این مسابقه هم زور کافی برای برنده کردن تیمش نداشت. می‌پذیریم که دست یحیی روی نیمکت خالی بود اما چه کسی باید این نیمکت را پر می‌کرد؟ دیدیم که درویش بعد از بازی گفت مهاجم را باید سرمربی انتخاب کند، پس چرا یحیی سفت و سخت مقابل خرید باهویی نایستاد؟

درویش گفت که قبلاً لوکادیا را هم بدون اطلاع یحیی گرفته، چرا یحیی همان سال قبل مقابل این حرکت واکنشی نشان نداد؟ اگر پرسپولیس پول کافی برای خرید مهاجم خارجی ندارد چرا یحیی دست روی بازیکنان داخلی نمی‌گذارد؟ آیا همه فوتبال ایران شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر هستند؟ پس چرا گذاشتید بروند؟

هرچه باشد این حقیقت هست که پرسپولیس مشکلات فنی زیادی درون زمین داشت که نتوانست صعود کند. مشکلاتی که همین حالا هم هنوز پابرجا هستند پرسپولیس را در لیگ برتر و جام حذفی تهدید می‌کنند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • مهرداد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    مهمترین مشکل یحیی عدم شجاعت هست. گل دوم الدحیل دقیقه ۸۳ زده شد و اینکه نزدیک ۱۳ دقیقه هم وقت اضافه گرفته شد ینی ۲۰ دقیقه یحیی هیچ حرکت مثبتی نکرد. نه باهویی رو آورد نه از هافبک دفاعی هاش کم کرد. نه هیچی. رسما تسلیم شد. دقیقه آخر احمدی و سورگی رو آورد که هیچ دلیلی نداشت. حتی اگر مهاجم جوون و بی تجربه ای که رو نیمکت داشت رو میاورد دو مهاجمه بازی میکرد میگفتیم حداقل تلاشش رو کرد. اما از همینا هم استفاده نکرد. بدون تعصب نگاه کنید اشتباهات یحیی تو هر بازی زیاده. جلو النصر ده نفره خوشحال از مساوی بود در حالیکه نتیجه ای جز برد پرسپولیس بدترین نتیجه بود. جلو استقلال تاجیکستان و سپاهان به نوع دیگه مشکل داشت. بهونه آوردن رو منم بلدم. یه بازی بگم بازیکنم سرماخورده یه بازی بگم داور بده یه بازی مصدوما زیادن.. واقعا وظیفه یک مربی چیه؟ باخت رو توجیه کنه یا با ابزاری که داره تلاش کنه؟ برانکو میتونست بجای اینکه با ۱۳ بازیکن بزرگسال به فینال آسیا برسه، بعد از اولین باخت بگه بازیکن نداریم. منطقی باشید. مشکل پرسپولیس مربیه
    • امیر IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      نمیخوام در مورد گلمحمدی چیزی بگم ولی برای اینکه عیار دستتون بیاد فکر کنید بجای گلمحمدی ، برانکو مربی پرسپولیس بود بنظرتون شکل بازی ، تعداد موقعیتهای گل و نتیجه بازی چی بود
    • سنگ پا IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      فرشاد احمدزاده ، رامین رضاییان ، مهدی عبدی و عیسی آلکثیر بازیکنانی هستن که گلمحمدی نخواستشون ولی الان میگه در همین پستها بازیکن خوب نداریم .
    • اوف بر این همه حماقت و رذالت: IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      یحیی از اشتباهاتش درس نمیگیره. نه از ارنجهای اشتباهش نه از تعویضهای اشتباهترش. عالم و آدم فهمیدن اسماعیلی‌فر پراشتباه نه قدرت دفاع داره نه حمله. میچسبه به خط طولی تا از گزند بازیکنای حریف دور باشه. او قدرت کنترل یه توپ ساده تو چندمتریشو هم نداره. بارها شده توپو یکی دو متر جلوتر انداختن براش ولی قدرت رسیدن و کنترلشو نداشته. بارها شده رفته تو دروازه و نتونسته شوت بازیکن حریفو که از یه متریش رد شده دفع کنه. انگار مشکل بینایی داره این بشر. سورگی و احمدی رو چه حسابی اومدن تو زمین و با کدوم توانایی میخواستن به تیم کمک کنن؟! این آدم کلکسیونی از اشتباهاته. هیچ آدم عاقلی شاخه زیر پاشو اره نمیکنه ولی او دائم در حال اره کردن شاخه زیر پاشه. بابا درس بگیر. با کی لج میکنی. با خودت یا با میلیونها هوادار. اگه نمیتونی آدم باشی خب برو گورتو گم کن. عبدی و آل کثیر و پاکدل چی از پریرا و دیاباته و باهویی کم داشتن که ردشون کردی؟! همه عالم فهمیدن دلالی. به حق خودت قانع باش و به دلالی فکر نکن. رضائیان به اون خوبی رو رد کردی که از دانیال حق دلالی بگیری.
    • اوف بر این همه حماقت و رذالت: IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      مدیرای پرسپولیس به هیچ وجه نباید باهاش تمدید کنن چون نه سوادشو داره نه شجاعتشو و نه توانشو. داشته‌های این بشر درست مثل برانکو ته کشیده. اشکال اینجور آدما اینه که تو گذشته گیر کردن و در حال در جا زدنن و هیچوقت به فکر به روز کردن خودشون نیستن.  دیدن فوتبالهای خارجی بزرگترین کلاس درس برای اینگونه مربیای از دفاغ فیل افتاده است. دوره سانتر کردن الکی سالهاست گذشته آقای سرمربی. الان دروه فوتبال رو زمین و ضربات ایستگاهی و یک و دوهای کوتاه کوتاه و بازی سرعتیه. بازی تو عرض و با دفاعها و حفظ توپ تو زمین خود به هیچ دردی نمیخوره.
  • فرامرز IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    خیلی از تیم های دنیا از دو هافبک دفاعی روی یک خط استفاده می کنند یعنی وقتی هدف شان رویارویی با حریفی باشد که قدرت بدنی بالایی داشته باشد و بخواهند پر فشار بازی بکنند عرض را پوشش بدهند و توپ را باز پس بگیرند در واقع حمله و دفاع دو جزیره جدا از هم نیستند بلکه با هم در ارتباط هستند و هجوم هم تنها به بودن عناصر هجومی فراوان نیست هر حمله مستلزم توپ گیری ست از این نظر آن مربی نامدار اشتباه می کند پرسپولیس برای باز کردن خط دفاعی حریف به حرکت وینگر هایش اتکا داشت چه ترابی و چه صادقی و بعد از ورود عمری به او این هم در خیلی از تیم های که قصد گل زدن در شرایطی که با دفاع فشرده روبرو هستند .اما انتقادی که باید از یحیی می شد و نشد نزدن شوت های زیاد در حالتی بود که حریف در جلوی دروازه اش تمرکز ایجاد کرده و احیانا سود بردن از ریباند توپ های برگشتی .یحیی به یک و دو ها و بازی ترکیبی روی زمین تکیه دارد و او را مربی دفاعی نمی شود تلقی کرد
  • ابو IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    درویش و گلمحمدی با لجبازیشون باعث حذف پرسپولیس شده بودند،وعلاوه بر آنها سروش رفیعی،دانیال،علی نعمتی ،سرلک ،سعید صادقی هم شریک بودند در این افتضاح یحیی وقتی تیمش گل میزند یا گل میخورد،هیچ برنامه ایی برای حفظ گل یا جبران گل خورده ندارد یعنی فاتحه اش خونده شده است،فقط خودشو به در دبوار میزنه ،رامین را داد دانیال را گرفت یه مربی چقدر باید بدبخت باشه که اینطور فکر میکنه آل کثیر را بیرون کرد تا درویش براش نبیل باهویی را بگیرد اوج بیچارگیش زمانی رخ داد که عبدی را هم از دست داد چی فکر میکرد چی شد
  • زیگزاگ IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    هر چی مطرح بشه، یحیا فقط یه جواب داره، بازیکن ندارم. ولی این همه ی داستان نیست.از بازیکن خوب بازی نمیگیره.زیادی محتاطه.جدیدا تعویض های بد انجام میده.گویی داره با خودش لج میکنه.
  • مهران IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    همه اینها درست ، ولی اگه توپ گولسیانی گل میشد و بعد از اون احتمال دریافت گل کم بود هم از هافبک های دفاعی انتقاد میکردن؟ تو فکر کن اصلن یه سوال فلسفی کردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی