نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
بازیکنان پرسپولیس فوتبال‌باز هستند نه فوتبالیست/ برانکو چیزی بیشتر از یحیی ندارد؛ کیروش هم چیز خاصی نداشت
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مربی اسبق پرسپولیس معتقد است یحیی باید بماند و امسال هم کارش را با پرسپولیس تمام کند چون در این برهه هیچ مربی نمی‌تواند معجزه کند.

ناصر ابراهیمی مربی اسبق پرسپولیس معتقد است چند سالی است که بین فوتبال ایران و تیم‌های دیگر آسیایی فاصله افتاده است به همین دلیل اعتقاد دارد نباید بعد از باخت پرسپولیس و حذف این تیم به سرمربی حمله کرد ضمن اینکه به دلیل افتخاراتی که یحیی کسب کرده چیزی کمتر از برانکو ندارد به همین دلیل معتقد است در این مقطع کسی بهتر از سرمربی فعلی برای پرسپولیس وجود ندارد.

چرا پرسپولیس به الدحیل باخت و بعد از آن خیلی حاشیه به وجود آمد؟
ما باید این مهم را در نظر بگیریم که ده سال است فوتبال ایران در حال در جا زدن است از این رو است که دیگر نه تیم ملی در قاره کهن و نه تیم‌های باشگاهی سال‌ها است که نتوانسته‌اند کار خاصی انجام دهند و بروز بعضی از موفقیت‌ها هم مقطعی است. من در رابطه با بازی پرسپولیس هم می‌خواهم بحثم را این گونه شروع کنم و دوست ندارم بازیکنان پرسپولیس هم از دست من ناراحت شوند اما به عنوان کسی که سال‌ها فوتبال بازی کرده و بالای سی سال در همه رده‌ها مربیگری کرده می‌گویم که بازیکنان پرسپولیس بیشترفوتبال‌باز هستند تا فوتبالیست و اصولاً توانایی‌شان به گونه‌ای نیست که بتوانند در عرصه‌های مهم کار را در آورند به همین دلیل است که مربی را خراب می‌کنند. مثلاً در بازی با الدحیل دیدیم که در حضور بالای ۷۰ هزار تماشاگر بازی را واگذار کردند. الان هم بعضی‌ها زوم کرده‌اند روی برانکو اما من معتقدم برانکو چیزی فراتر از یحیی ندارد و بی‌جهت مربی ایرانی را نکوبیم. برای این حرفم هم مصداق عینی دارم؛ برانکو تیم پرسپولیس را به فینال آسیا رساند یحیی هم همین کار را با پرسپولیس انجام داد یا قهرمانی سه‌گانه برانکو را یحیی هم با پرسپولیس تکرار کرد. به همین دلیل من فکر نمی‌کنم در حال حاضر برانکو چیز جدیدی برای پرسپولیس و فوتبال ما داشته باشد و برای بازی‌های آسیایی که در تیم ملی ما هم موفق عمل کرد مربوط به گذشته است و الان نمی‌تواند کار خاصی برای فوتبال ما انجام دهد همانطور که کیروش هم دیدید بعد از اینکه هشت سال هیچ کاری در عرصه مقام در آسیا و حتی در صعود از گروهمان در جام جهانی نتوانست انجام دهد به کلمبیا و مصر و قطر رفت و دست آخر از قطر هم اخراج شد چون به همه ثابت شد که او چیز خاصی ندارد که به فوتبال قطر اضافه کند. وقتی این مسائل را کنار هم قرار می‌دهم به این نتیجه می‌رسم تماشاگرانی که بعد از قهرمانی یحیی را بت کرده و به او لقب امپراتور دادند حالا نباید علیه او حیا کن رها کن بدهند و به سوی او بطری پرتاب کند.

در رابطه با پرتاب بطری و بعضی از شعارهایی که علیه سرمربی و بازیکنان پرسپولیس داده شد چه نظری دارید؟
به نظرمن یحیی مقصر نبود چون او همه چیز را به بازیکنان گفته بود اما بازیکنان خوب فرامین تاکتیکی و خواسته‌های او را اجرا نکردند و مهم‌تر از همه با وجود سانترها و موقعیت‌های فراوان نتوانستیم فرصت‌هایمان را تبدیل به گل سازیم و باز هم ضعف گلزنی خیلی اذیت‌مان کرد البته من به شما با قاطعیت این را بگویم که اگر پرسپولیس صعود هم می‌کرد شانسی برای قهرمانی نداشت و در نهایت یکی از تیم‌های عربستانی یا در نهایت تیمی از شرق آسیا قهرمان می‌شد. من معتقدم هیچ تیم ایرانی شانسی برای قهرمانی در آسیا ندارد چون بین فوتبال باشگاهی و ملی ما با توجه به رشد کشورهای عربی و شرق آسیا با توجه به سرمایه‌گذاری‌شان در فوتبال که از سال‌ها پیش شروع شده و به سرعت هم ادامه دارد ما به هیچ وجه نمی‌توانیم در کورس رقابت با آنها قرار بگیریم. از این رو است که می‌گویم ما زیرساخت فوتبال نداریم و اصلاً برخلاف گذشته که استعداد ناب هم زیاد داشتیم دیگر مانند گذشته‌ها بازیکنانی مانند علی کریمی و باقری و مهدوی‌کیا و ناصر محمدخانی و از این قبیل استعدادها هم که زیاد داشتیم دیگر در فوتبالمان نداریم. ستاره‌هایی که شاید در لحظه‌های حساس می‌توانستند برای ما کار را درآورند و حداقل با آنها حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم که در حال حاضر فوتبال ما از وجود چنین بازیکنانی هم خالی شده است.

 در رابطه با آشتی یحیی و مدیرعامل پرسپولیس که بعد از بازی مقابل الدحیل اتفاق افتاد چه نظری دارید؟
این مسأله حتماً به سود پرسپولیس خواهد بود اما در این مسأله هم یحیی خیلی از مسائل از جمله خرید باشگاه و خیلی از واقعیت‌های دیگر را گفته بود که به نظرم واقعیت بود. ضمن اینکه ما باید قبول کنیم صندلی مدیریت در پرسپولیس اصلاً قوام نداشته چه بسا که در چهار دهه اخیر ما ۲۴ بار مدیرعامل عوض کرده‌ایم که البته من این را با احتساب کنار رفتن مدیرعامل فعلی محسوب کردم.

 یعنی مدیرعامل و مربی فعلی از دید شما کنار بروند بهتر است؟
 
اصلاً نظرم این نیست. یحیی باید بماند و امسال هم کارش را با پرسپولیس تمام کند چون در این برهه هیچ مربی نمی‌تواند معجزه کند همین طور تغییر سریع مدیرعامل هم در این مقطع اصلاً به سود پرسپولیس نیست و اگر هم قرار است کاری صورت پذیرد باید بعد از پایان فصل باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امانی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    البته جناب ابراهیمی از پیشکسوتان فوتبال کشور وبه نوعی هم نظریه پرداز اما بنظر می رسه تیم پرسپولیس دراین برهه احتیاج به تغییر تاکتیک داره و نوعی نگرش جدید سرمربی که درحال حاضر با وجود آقای گل محمدی امکان این تغییر ممکن نیست چرا که روش تاکتیکی سرمربی تیم را اکثرا مربیان سایر تیم ها مقابل بخوبی بقول معروف آنالیز کرده اند وحتی بازی روز قبل با هوادار را دیدیم که نیمه دوم بازیکنان بدتر از نیمه اول سردرگم بودند واین مربی هست که باید با هوش خودش بلافاصله تغییراتی چه تعویض ویا جابجایی بازیکنان در خطوط انجام بده بطور مثال دراین چند بازی آسیایی و داخلی ما هیج حرکتی از جانب دانیال اسماعیلی فر ندیدیم و موقعیت گل را هم‌نتوانست انجام بده وهیج نفودی وسانتر درستی هم انجام نداد واکثرتوپها را لو داد اینکه یحیی گل محمدی بدون دلیل از او استفاده میکنه درحالیکه کارایی لازم را نداره بر میگرده به اینکه دانیال بدرخواست مستقیم یحیی گل محمدی خریداری شده و جناب سر مربی نمیخواد بنوعی مثلا شاخش شکسته بشه بهرصورت تغییر مربی مثل همه تیم های درجه یک جهانی یک امر حتمی جهت پیشرفت تیم هست نه اینکه دشمنی با سر مربی باشه
    • رضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      تغیر نمیخواد بازیکن میخواد برو دروازه خالی که عمری زد بیرون با گلی که مغانلو زد جلو مس ببین بعد میفهمی تاکتیک چیه .. اینهاس نتیجه رو عوض میکنه ویه مربی میشه خوب و یکی بد
    • سنگ پا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      اگه به گلمحمدی ۵ تا مهاجم تاپ بدین ، چندتاشونو به زمین میفرسته ؟ جواب فقط یک مهاجم ، و بهش میگه هافبک بازی کنه
    • ... IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      فرگوسن هم بیاد پرسپولیس با این بازیکنان فعلی هیچی نمیشه.بغیر ازعلی بیرو امیری و سلمانی و پور علی گنجی و گلوسیانی و تا حدی عالیشاه و صادقی بقیه ی این بازیکنان سیاهی لشگر هستند .بعضیها هم که در حد سیاهی لشکر هم نیستن .مثل اسماعیلی و ریگی و زاهدی و باهویی و سورگی !البته این انتقاد به یحیی هم وارده که با این حد از تجربه چطور تیم رو با این بازیکنان بسته.یک نمونه فقط ببینید در این چندسال چه بازیکنانی توسط یحیی جواب شدن و الان دارن در تیمهای دیگه میدرخشند .
    • شاهرخ خان: IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      تیم ما عملا هشت نفره بازی میکنه. اسماعیلی‌فر، سرلک و ریگی هیچ کمکی به پرسپولیس نمیکنن و یحیی اینو نفهمیده. من هنوز دلیل استفاده از دو هافبک دفاعی رو تو همه بازیها متوجه نمیشم. کلا پست هافبک دفاعی پست زائدیه که به هیچ دردی نمیخوره. اسماعیلی‌فر هم که چسبیده به خط طولی زمین تا خودشو از گزند بازیکن مقابلش دور کنه. او با توجه به ضعفهای تکنیکی و بدنیش با اتخاذ این حربه سعی میکنه خودشو کمتر درگیر بازی و حمله کنه. بازیکنا هم با درک این موضوع سعی میکنن کمتر بهش پاس بدن. اکثر پاسها و پرتابهای اوتش رو به عقبه و عملا کمکی که به تیم نمیکنه هیچ تیمو هم از حرکت رو به جلو و حمله وا میداره. استفاده از این بازیکن فوق‌العاده مضره تو ترکیب. با این رویه قول میدم او به زودی تو فوتبال ایران محو بشه. ریگی و سرلک هم کمکی به خط حمله نمیکنن. مشکل گلزنی و گلسازی پرسپولیس برمیگرده به این سه بازیکن غیرموثر. اگه میخوایید متوجه تاثیرگذاری این سه کله پوک بشید کافیه یحیی از اونا استفاده نکنه تا متوحه تحلیل من بشید. اینا پره پرش باید به عنوان بازیکن تعویضی بیان تو زمین.
    • شاهرخ خان: IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      یحیی یا این چیزا رو نمیدونه یا میدونه و لجبازی میکنه با همه. اگه تیم آنالیزور درست و حسابی داشت و بازی بازیکنا آنالیز میشد به اشتباهات و ایراداتشون پی برده میشد ولی متاسفانه یحیی کله شق . 
  • فرامرز IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    اگر کی روش هیچ چیزی نداشت پس چرا با مربی ایرانی نتوانستیم به جام جهانی 2010 صعود کنیم اما دو دوره بعدش به جام جهانی رفتیم؟ پس معلوم است چیزی ورای مربی ایرانی داشت.نمی خواهم بگویم ایراد نداشت شخصا سبک فوتبالیش را زیاد نمی پسندم اما انکار دستاوردهای هر مربی نشانه غرض و مرض است پس باید سپاسگزار کی روش باشیم همان طور که قدر دان زحمات یحیی هستیم باید به برانکو هم درود بگوییم که معمار پرسپولیس نوین و قهرمانی های پر تعدادش بود یعنی برانکو زمین بایری را آباد کرد و گل محمدی به آبادیش افزود پرسپولیسی که قبل از برانکو بود با پرسپولیس بعد از برانکو قابل مقایسه نیست اما باور کنید آباد کردن یک زمین بایر همیشه سخت تر است .از این جهت به هر دو عزیز هم برانکو و هم یحیی آفرین و دست مریزاد می گوییم اما چون آلزایمر نداریم و بی چشم و رو نیستیم حق تقدم را به برانکو می دهیم.به طور کلی هر کس که برای ما زحمتی کشیده است باید از او قدر دانی کنیم.پس این مقایسه و ادبیات ابراهیمی درست نیست.شایستگی بر ملیت ارجحیت دارد.
  • امید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    برانکو بازیکنایی مانند طارمی علیپور رامین احمد سید جلال وووووو رو داشت که از بهترین های ایران بودن بخاطر همین نتایج خوبی گرفت همین الان برانکو بیاد با امثال دانیال صادقی سرلک ریگی و سروش قطعا کاری پیش نمی‌بره صادقی مگه پاسور نیست آخرین باری که پاس گل داده قطعا خودشم یادش نیست اینا اصلا کار دربیار نیستن درحدی نیستن در شرایط حساس موثر باشن و باعث نتیجه گرفتن تیم بشن کاملا بی تاثیر و بی هدف بازی می‌کنن یحیی قطعا بهشان تاکتیک میده ولی ثابت کردن اینکاره نیستن توانش را ندارن حيف پول های میلیاردی که صرف بازیکنای معمولی بشه قبل شروع آسیا گفتم پرسپولیس با امثال دانیال و صادقی ووو حتی از گروهش هم صعود نمی‌کنه یحیی باید بازیکنای بی تاثیر تیم رو جواب کنه چند تا نیروی جوان از امیدهای خود پرسپولیس بگیره
    • ۷ IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      با همین بازیکنا پرسپولیس ۱۴ جدول بود اوضاع خوبی نداشت که برانکو تحویل گرفت دیگه لیگ ایران هیچی با این بازیکنا با پنجره بسته نقل وانتقالات باشگاه های اروپایی عربی رو شکست داد نگرفت رو عوض کن
  • رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    خاک تو سر فوتبالی که تو شدی پیشکسوتش ، کشورهای دیگه فرگوسن و فن خال و زیدان دارن ما هم یه مشت آدم به درد نخور که زمان بازی شون هم کسی نبودن داریم ، هر چی می کشیم از خرف های نسنجیده و مفته
  • امیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    به نظر من یحیی بلد نیست از بازیکن بازی بگیره
  • ناشناس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    جای تاسف است کارشناسان هرگز اشاره نکردند که تیم شوت زن ندارد سانتر ها وکرنرزنان هیچکدام دقیق عمل نمی کنند ضربه آزاد دقیق هم نمی زنند شوتها بی دقت بدون نگاه زده می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی