آمارهای جالب از اخطاری‌های دربی تهران/ رکورد سرخابی‌هایی که در دربی آخر دعوا کردند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آمار اخطاری‌ها در فوتبال ایران هیچ وقت کامل نیست اما همیشه نکته‌های جالب بسیار دارد.

یکی از ضعف‌های همیشگی فوتبال حرفه‌ای ما حتی در هزاره سوم و با صدها دوربین این است که آمار دقیقی از کارت‌های داور وجود ندارد. داوران اصول اخطار دادن را رعایت نمی‌کنند و می‌بینیم که در یک شلوغی کارت را به آسمان می‌برند و مشخص نیست به که دادند! حتی آنهایی هم که مشخص است، با خطر پدیده پاک‌کن معروف آلبرت روبرو هستند و خلاصه اینکه استعلام گرفتن از اخطاری‌ها حتی کار خود سازمان لیگ هم نیست!

حال تصور کنید که قرار است از ۶۰ سال قبل حرف بزنید، دیگر چه اعتمادی می‌توان به آمار و اعداد داشت؟ پس در مورد اخطاری‌های دربی در طول تاریخ به هیچ آماری نمی‌توان صددرصد اعتماد کرد اما نکته جالب می‌توان از آن پیدا کرد.

مثلاً اینکه رکورد علیرضا واحدی نیکبخت مدت‌هاست آن بالا دست نخورده باقی مانده و او با لباس هر دو تیم بیش از سه کارت زرد گرفته است. امیرحسین صادقی، محمود فکری و بهروز رهبری‌فر نیز در تمام آمارها جز بالا نشینان هستند! اما بشنوید از بازیکنان فعلی دو تیم...

در مسابقه فوتبال ۲۲ بازیکن به عنوان ترکیب اصلی دو تیم به زمین می‌آیند و هر تیم اجازه دارد از ۵ تعویض استفاده کند، یعنی در دربی پیش رو نهایتاً ۳۲ بازیکن شانس بازی دارند که از فهرست امسال دو باشگاه انتخاب خواهند شد. در همین فهرست ۲۰ بازیکن سابقه دریافت اخطار در دربی‌ها را دارند!

شاید تعجب کنید که در جمع بازیکنان فعلی دو تیم یک بازیکن تکنیکی و فانتزی رکورددار اخطار است. مهدی ترابی تاکنون ۵ کارت زرد در دربی‌ها گرفته و با فاصله نسبت به روزبه چشمی با ۳ کارت زرد صدرنشین است. این دو بازیکن در یکی از دربی‌های فصل قبل با یکدیگر درگیر شدند!

جالب اینکه در این فهرست هر دوتیم به طور مساوی اسم دارند، یعنی ۱۰ بازیکن از پرسپولیس و ۱۰ بازیکن از استقلال پیش از این در دربی‌ها اخطار گرفته‌اند اما یکی از بازیکن سابق استقلال که با لباس آبی اخطار گرفته، حالا پیراهن قرمز به تن دارد و می‌تواند به نیکبخت و پولادی اضافه شود!

مسعود ریگی قبلاً در ۶ دربی با لباس آبی یک کارت زرد گرفته و این فصل این شانس را دارد که با لباس قرمز بازی کند و به خاطر پست و نوع بازیش شانس اخطار هم دارد!

اما بعد از ترابی و چشمی سه بازیکن از پرسپولیس دو بازیکن از استقلال هر کدام با ۲ اخطار قرار می‌گیرند؛ حسین کنعانی‌زادگان، میلاد سرلک و امید عالیشاه هرکدام تاکنون ۲ اخطار در دربی‌ها گرفته‌اند و همسایه محمد حسین مرادمند و آرش رضاوند در این فهرست هستند.

و اما فهرست بازیکنان یک اخطاره در دربی‌های گذشته؛ از پرسپولیس علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی هر کدام یک اخطار دارند و در بازی پیش رو هم حضور خواهند داشت. وحید امیری هم قبلاً یک اخطار گرفته اما به دلیل مصدومیت در این دربی غایب است.

در جمع استقلالی‌ها نیز آرمین سهرابیان، سیدحسین حسینی، زبیر نیک نفس، آرتور کوین یامگا و پیمان بابایی قبلا یک اخطار در دربی را تجربه کرده اند. سعید مهری هم قبلاً کارت گرفته اما از فهرست نکونام برای این بازی خط خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی