پیراهن‌های خاص لیونل مسی با چه قیمتی به فروش رفت؟/ کاپیتان آرژانتین به رکورد مارادونا و جردن نرسید
منبع: Forbes
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شش پیراهن لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، به قیمتی باورنکردنی در خانه حراج ساتبیز فروخته شد.

به نقل از مجله فوربس و به گزارش خانه حراج ساتبیز مستقر در نیویورک، مجموعه‌ای از شش پیراهن لیونل مسی که سال گذشته در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر تن داشت، در حراجی روز پنجشنبه به قیمت ۷٬۸ میلیون دلار فروخته شد، و رکورد بالاترین قیمت فروش برای اجناس مربوط به مسی را به خود اختصاص داد. این مجموعه شامل شش پیراهن از هفت پیراهنی است که مسی در نیمه اول مسابقات جام جهانی قطر در سال گذشته به تن کرد. پیراهن نیمه اول بازی آخر مرحله گروهی آرژانتین مقابل لهستان و پیراهن‌هایی که مسی در نیمه دوم بازی‌ها به تن داشت و احتمالا با رقبا تعویض شده بودند، در این مجموعه موجود نبودند.

خانه حراج ساتبیز پیش‌بینی کرده بود که این پیراهن‌ها رکورد فروش پیراهن مایکل جردن در فینال NBA در سال ۱۹۹۸ که سال گذشته با قیمت ۱۰٬۱ میلیون دلار فروخته شده بود را خواهد شکست. دومین پیراهن با ارزش فروخته شده در حراجی، پیراهن دست خدای دیگو مارادونا بود که در جام جهانی ۱۹۸۶ پوشیده بود و در مِی ۲۰۲۲ به قیمت ۹٬۲۸ میلیون دلار فروخته شد. به گزارش ESPN، رکورد قبلی با ارزش‌ترین کالای مسی که در حراجی فروخته شد، پیراهنی بود که در بازی بارسلونا با رئال مادرید در سال ۲۰۱۷ پوشیده شده بود.

طبق آخرین برآوردهای مجله فوربس، مسی با ثروت خالص ۱۳۰ میلیون دلار دومین ورزشکار پردرآمد جهان است. او که قرارداد مادام‌العمر با آدیداس و خط تولید لباس خود را دارد، با دستمزد سالانه ۲۰٬۴ میلیون دلار پردرآمدترین بازیکن MLS است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی