نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
لوئیس فیگو: شناختی از فوتبال ایران ندارم چون.../ از اینکه اینجا هستم بسیار خوشحالم
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لوئیس فیگو اسطوره فوتبال پرتغال درباره انتقال رونالدو به النصر می گوید: او هم به لحاظ بدنی و هم ذهنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

لوئیس فیگو، اسطوره فوتبال پرتغال یکشنبه شب برای سومین بار و در میان استقبال اصحاب رسانه وارد تهران شد. مهم‌ترین حضور این ستاره ۵۱ ساله به سال ۲۰۱۸ و قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال برمی‌گردد. گرچه هنوز علت سفر فیگو به ایران رسانه‌ای نشده است اما ستاره سابق تیم‌های رئال و بارسلونا در مصاحبه‌ای صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

لوئیس عزیز، حضور شما در ایران را خوش‌آمد می‌گویم. این سومین سفر شما به تهران است. از احساس‌تان در این مورد برایمان صحبت کنید.
از شما ممنونم. بله من تا به حال سه بار به کشور ایران سفر کرده‌ام. هر سه این سفرها برایم بسیار خاطره‌انگیز و فوق‌العاده بوده است. ایران کشور بسیار زیبایی است. مردم آن به‌شدت فوتبال‌دوست، مهربان و میهمان‌نواز هستند. از اینکه اینجا هستم بسیار خوشحالم.

دوست دارم گفت‌وگوی‌مان را با این سوال آغاز کنم. شما سابقه حضور در دو باشگاه بزرگ اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید را داشتید. شرایط فعلی لالیگا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بسیار خوشحالم که افتخار پوشیدن پیراهن دو باشگاه بارسلونا و رئال‌مادرید نصیب من شد. واقعا رئال و بارسلونا از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال در دنیا هستند. همیشه توجه‌ رسانه‌ها و مردم در سراسر دنیا به لیگ این کشور و مخصوصا این دو تیم بسیار بالا بوده است. لالیگا در حال حاضر در بالاترین سطح کیفی خود قرار دارد و بازی‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود.

این روزها بارسلونا خیلی روی شانس نیست و خوب نتیجه نگرفته است. ژاوی را در قامت سرمربی این تیم چطور می‌بینید؟
به هرحال فوتبال همین است. بالا و پایین‌های زیادی دارد. من ژاوی را مقصر نتیجه نگرفتن بارسلونا نمی‌دانم چراکه کار سختی در این تیم دارد. مربی باشگاه بزرگی مثل بارسلونا بودن اصلا کار آسانی نیست. به‌نظرم او بازیکن بسیار بزرگ و مربی فوق‌العاده‌ای است. تردیدی ندارم که به‌زودی ناکامی‌های او تمام شده و ما شاهد پیروزی‌های این تیم با هدایت ژاوی خواهیم بود. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.
 
شما سابقه حضور در سری‌آ را نیز در کارنامه دارید و از مدیران ارشد اینتر بودید. در مورد شرایط لیگ این کشور برایمان صحبت کنید؟
بله، من سابقه بازی و مدیریت در لیگ ایتالیا را دارم. مردم این کشور با فوتبال زندگی می‌کنند. علاقه به این ورزش در بین آنها اصلا سن و سال نمی‌شناسد. اما متاسفانه معتقدم که لیگ این کشور در سال‌های گذشته خیلی افت داشته و اصلا کیفیت قبل را ندارد. به نظرم کل تیم‌های لیگ‌برتر مدت‌هاست که در اوج نبوده‌اند.

شما در کنار اوزه‌ بیو و کریس رونالدو از اسطوره‌های بزرگ فوتبال پرتغال محسوب می‌شوید. دوست دارم نظرتان را در مورد انتقال جنجالی رونالدو به لیگ عربستان و باشگاه النصر بدانم. بسیاری معتقد بودند که کریس نباید برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود لیگ این کشور را انتخاب می‌کرد، نظر شما در این‌باره چیست؟
نه، من با این نظر موافق نیستم. کریس یک اعجوبه است. او از آن بازیکنانی است که به خوبی می‌تواند تا سن بالا فوتبال باکیفیت را ارائه دهد؛ چراکه او هم به لحاظ بدنی و هم ذهنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. علاوه‌بر آن همان‌طور که یک‌بار خود کریس هم به آن اشاره کرد، لیگ عربستان در حال توسعه و پیشرفت است. این کشور برای بالا بردن سطح فوتبالش به جذب ستاره‌های بزرگی مثل رونالدو، نیمار، بنزما و... نیاز دارد. بدون شک حضور این بازیکن‌ها توجه رسانه‌ها و هواداران فوتبال را بیش از پیش به خود جلب خواهد کرد. کریس یک ستاره است و هرجا بازی کند به رشد لیگ آن کشور کمک خواهد کرد.

انتقال لیونل مسی به باشگاه اینترمیامی را چطور می‌بینید؟ لئو هم پیشنهادهای زیادی از لیگ‌های عربی داشت.
طبیعتا لیگ هر کشوری دوست دارد که نابغه‌ای مثل مسی برای او بازی کند اما تصمیمات بازیکن‌ها و طرز فکر آنها با یکدیگر متفاوت است. به‌نظرم لئو اینترمیامی را انتخاب کرد چون دوست داشت در یک محیط آرام و به دور از یک فضای سخت رقابتی به فوتبالش ادامه دهد تا بازنشستگی‌اش را در آن تیم‌ جشن بگیرد.

به‌ عقیده شما بارسلونا از نبود مسی ضرر کرد؟
صددرصد. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتم لئو یک بازیکن همه‌چیز تمام است. او تمامی ویژگی‌های یک اعجوبه‌ تکرارنشدنی را در خود دارد. هر باشگاهی او را از دست بدهد قطعا ضرر کرده است.

چقدر از فوتبال ایران شناخت دارید؟ از بین لژیونرهای ایرانی بازیکن خاصی را می‌شناسید؟
راستش را بخواهید نه نمی‌شناسم. چون در اروپا، لیگ ایران پخش زنده ندارد. اما به خوبی می‌دانم که مردم ایران خیلی فوتبال‌دوست هستند و با دقت تمام بازی‌های لیگ ایران و جهان را دنبال می‌کنند. این موضوع را در سفرهایی که به این کشور داشتم به خوبی متوجه شدم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مسيح IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    بنده خدا شما رفته بودي سومالي بهتر ايران بود ايران زماني ايران بود
  • شیذر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    یعنی اون لگد حسین کعبی رو هم یادت نیست؟!
  • Ali US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    یعنی کعبی رو هم نمیشناسی؟ کعبی. لگد تو صورت
  • حميد کلاش IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    از بي فرهنگي ملت شريف ما هست که بهش ميکن لگد کعبي اون لگد نشانه شخصيت ايراني بود بعد فهميديد چرا ايراني رو به چشم ديگه اي نکاه ميکنن چون فرهنگ خيلي وقته از ميان ايرانيان خداحافظي کرده به اميد نسلي جديد با فرهنگ
  • محمدرضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    مصاحبه خیالی، داداش یه عکسی ازین مصاحبتون میزاشتی
  • احمد مظفری IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    عاشقتم بهترین فوتبالیست تاریخ برای من

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی