آمار عجیب پرسپولیس پس از سال‌ها یکه‌تازی/ چرا تیم گل‌محمدی بوی قهرمانی نمی‌دهد؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس با از دست دادن امتیاز مقابل استقلال خوزستان در تنگنای سختی قرار گرفت.

در هفته سیزدهم لیگ برتر پرسپولیس در خوزستان به مصاف استقلال خوزستان رفت اما تساوی دو-دو مقابل تیم قعرنشین لیگ هرگز نتیجه‌ای نیست که هواداران این تیم احساس رضایت داشته باشند. پرسپولیس بعد از شکست استقلال تاجیکستان در هفته سوم دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ دوم آبان، ۹ بازی رسمی در لیگ برتر و (ACL) انجام داد که ماحصل آن یک برد، ۶ تساوی و ۲ باخت بوده است. آماری باورنکردنی برای تیمی که در ۹ مسابقه ابتدایی فصل ۷ برد، یک مساوی و تنها یک شکست را دشت کرده بود. ۲۲ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن در نیمه نخست دیدارهای این فصل در مقابل ۹ امتیاز در نیمه دوم، گواه بر این است که پرسپولیس به طرز باورنکردنی و واضحی دچار افت شده است.

هوادار تنها تیمی بوده که مقابل پرسپولیس در ۹ بازی اخیر این تیم، شکست خورده است. الدحیل و سپاهان از سد سرخ‌پوشان تهرانی عبور کردند و جدال با ملوان، صنعت نفت، استقلال تاجیکستان، النصر عربستان، استقلال تهران و استقلال خوزستان به تساوی انجامیده است. نتایجی که منجر به حذف از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین از دست دادن صدر جدول لیگ برتر و ایجاد فاصله با سپاهان و استقلال شد. حالا پرسپولیس به رتبه پنجم جدول رده‌بندی سقوط کرده است.

پرسپولیس در ۹ مسابقه نخست خود موفق به ثبت ۶ کلین‌شیت شد و تنها در ۳ بازی دروازه‌اش را باز شده دید. آمار ۱۲ گل زده و ۴ گل خورده برای تیم یحیی به‌ثبت رسید و آن‌ها با نمایشی امیدوارکننده در فاز تدافعی، پیروزی‌های مهمی را به دست آوردند. ۲ گل از ۴ گل دریافتی در جدال آسیایی برابر النصر وارد دروازه علیرضا بیرانوند شد و آن‌ها در دیدارهای داخلی فقط یک گل از پیکان و یک گل ذوب‌آهن دریافت کردند. یکی از این ۲ گل هم توسط سروش رفیعی به اشتباه زده شد تا آن‌ها فقط یک گل از بازیکنان حریف خورده باشند.

در ۹ بازی اخیر ولی ماجرا بسیار تغییر کرده و مدافع عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی در ساختار دفاعی خود دچار تزلزلی مشهود شده است. به گونه‌ای که آن‌ها در این برهه ۹ گل دریافت کردند و تنها ۸ گل به‌ثمر رساندند. افتی فاحش در تعداد گل زده و خورده که امتیازات زیادی را از کف یحیی و شاگردانش خارج کرده است. آن‌ها فقط در ۳ مسابقه گل نخوردند و برابر تیم‌هایی چون صنعت‌نفت آبادان و استقلال خوزستان ۲ گل خوردند که اتفاقی بعید در این سال‌ها برای قهرمان بلامنازع فوتبال ایران بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زیگزاگ IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    مشکلات از جایی شروع شد که تیم پرسپولیس از دردونگی افتاد. سقف بودجه دست مربیان تهرانی رو برای تیم بستن بست.نه اینکه بازیکن خوب نداشته باشند اما هدفشون بالاتر از این بازیکنان بود. این بود که یکی مثل نکونام و بازیکنانش مشکلات رو پذیرفتند و ذهنشون رو مشغول فوتبال کردند اما یحیا و شاگردانش که این مسائل براشون جدید بود، شروع کردند به حاشیه رفتن تا از مدیر عامل امتیاز بیشتری بگیرند ولی ازجاییکه قانون دست مدیر عامل رو بسته و حربه ی هوادار متمول هم فقط به جذب یکی دو بازیکن کنم کرد، اختلافات درونی شکل گرفت.‌بازیکن آپشن میخواد و با پتک کردن سه جام فصل قبل باشگاه رو تحت فشار گذاشت.مربی با قهر همچنین. مدیر عامل با ناشی گری در جریان رونالدو بازیکنان خودی رو تضعیف نمود. یعنی یه شیر تو شیری شده که بین مربی و مدیرعامل یکی باید بره چون اگه نره این تیم به جایی نمیرسه.
    • یک حلبی تو آسیا حسرت لنگپولیسیا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      جواب خیلی ساده است : برای اینکه دیگه بابا مسعودی در کار نیست. بهترین بازیکن تاریخ پرسپولیس دیگر بازنشسته شده
  • زیگزاگ IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    همچنین داشته باشید که برخی مشکلات از نبود پورعلی گنجی نشأت میگیره. کنعانی درسته ملی پوشه اما این پورعلی گنجی بود که به دفاع نظم میداد، سرعتش زیاد و جاگیریهاش عالی بود. کنعانی در کنار گولسیانی یه زوج مشابه ساخته اند که منافذ باز داره.کنعانی همچنان از ارسال های کنار، خصوصا سانترهای اوریب ضعف داره و کسی نیست پوشش اشتباهاتش بشه. با مصاحبه هاش هم برای خودش هم برای ملی پوشان دردسر درست میکنه. یعنی اگه بتونه ساکت بشینه و جلوی دوربین هم طنازی نکنه شاید بهترین کار باشه. هر حرفش یه مشکلی درست میکنه. شیث ثانی لقب برازنده ی ایشونه. شاید هم یه مشاور خوب با صد و هشتاد جلسه بتونه بهش یاد بده که فقط حرف نزنه!
  • فرامرز IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    برای این فصل که نه چون باید قهرمانی را از آن سپاهان دانست پس تمرکزش را به جام حذفی بگذارد تا از این راه برای آسیا سهمیه مستقیم کسب کند اما برای فصل بعد پرسپولیس باید در چند پست تیمش را تقویت بکند اگر به ترتیب اولویت بخواهیم بررسی کنیم دو دفاع کناری و در درجه دوم در وینگر های چپ و راست که نه ترابی و نه صادقی آن چیزی که باید باشند نیستند اولویت سوم در خط حمله است.شرایط الان پرسپولیس شبیه فصل 01-1400 ست که نتوانست خودش را به خوبی تقویت بکند و سه مهره ارزنده اش یعنی کنعانی، نوراللهی و مغانلو را که در فصل قبلش با پرسپولیس قهرمان شده بودند را از دست داد اما تقویت به موقع و درست تیم را در فصل 02-1401به سه جام رساند پس باز هم باید به یحیی اعتماد کرد که امتحانش را پس داده فقط باید او را تقویت کرد یعنی در واقع باید مدیریت قوی تری داشته باشیم ک
  • توکلی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    به قول محمود کریمی این چه بلایی بود بر سرمان امد
  • ناشناس SE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    مثل همیشه اگر داوران به پرسپولیس کمک کند باز هم قهرمان میشه شک نکنيد
  • حسین IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    با وجود ناداوری ها انصافا رتبه خوبی هم دارد
  • فرامرز IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    در دنیای فوتبال افت هر تیمی پس از یک دوره موفقیت و جام بردن بسیار طبیعی ست و خیلی تکرار شده نتیجه اشباع شدن تیم می تواند باشد از سوی دیگر پرسپولیس با تیم های صنعتی و درراسش سپاهان در رقابت است که به لحاظ منابع مالی پایدار وضعش از پرسپولیس بهتر است این یعنی رقابت منصفانه نیست. اما مهم این است که هواداران مأیوس نشوند و امید شان را از این تیم قطع نکنند پشت تیم شان باشند و از مدیریت طلب کنند که قوی تر عمل بکند از تیم پرسپولیس و یحیایی عزیز طرفداری کنند که دوباره تیم را به جاده موفقیت هدایت کند که بر اساس پیشینه نشان داده او می تواند هنوز هیچ چیزی تمام نشده.طرفدار باید در روز سخت از تیمش طرفداری کند نه صرفاً در روزگاری که همه چیز گل و بلبل است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی