نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
رحمتی و فکری؛ تلفات هفته ۱۳/ هر چهار مربی که از قطار لیگ پیاده شدند استقلالی بودند/ پنجمین مربی هم برکنار می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با رفتن محمود فکری از نیمکت هوادار تعداد خروجی‌های سرمربیان در لیگ بیست و سوم به عدد ۴ رسید.

هنوز ۲۴ ساعت از استعفای مهدی رحمتی و رفتن او از نساجی نگذشته بود که شکست سنگین هفته سیزدهم یک تلفات دیگر را هم به جامعه مربیان فوتبال ما تحمیل کرد! این هفته ساکت الهامی ۴-۱ در خانه باخت. مهدی رحمتی ۴ بر صفر در خانه استقلال و محمود فکری که بدترین نتیجه راگرفت ۵ بر صفر در خانه شکست خورد. همه می‌دانستیم که موقعیت ساکت الهامی در مس رفسنجان به مویی بند است اما اول خبر استعفای رحمتی در شب پرحادثه هفته سیزدهم منتشر شد.

اینجا این سوال در برخی محافل فوتبالی به وجود آمد که چرا سنگین‌ترین شکست هفته تلفات نداشته است؟ به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت این اتفاق هم افتاد و محمود فکری هم رفت! او این فصل با هوادار نتایج خوبی نگرفته بود ولی خیلی‌ها فکر می‌کردند لااقل تا نیم فصل می‌ماند. رفتن این مربیان از چند زاویه قابل بررسی است. به شکل کلی اینکه هنوز ما به نیم فصل اول نرسیده‌ایم این رفت و آمدها می‌تواند مورد تردید قرار گیرد اما وقتی به نتایج تیم‌ها نگاه می‌کنیم و اینکه خود این مربیان تیمشان را این فصل بستند، شاید اقدام مدیران باشگاه‌ها قابل درک باشد.

«محمود فکری» چهارمین مربی این فصل شد که از قطار لیگ بیست و سوم پیاده می‌شود و این نکته بسیار جالب است که هر چهار مربی که تا امروز صندلی خود را از دست داده‌اند استقلالی بودند. اولین نفر که در فصل بیست و سوم صندلی خود را از دست داد «علیرضا منصوریان» بود که در پایان هفته سوم از هدایت فولاد برکنار شد. منصوریان فصل قبل جانشین نکونام شده بود و خودش فولاد این فصل را بست. در هفته چهارم به شکل موقت آنتونی گلادیسون هدایت فولاد را بر عهده داشت و از هفته پنجم «خوان ایگناسیو مارتینز» آمد.

رحمتی و فکری؛ تلفات هفته ۱۳/ هر چهار مربی که از قطار لیگ پیاده شدند استقلالی بودند/ پنجمین مربی هم برکنار می شود؟

دومین مربی در پایان هفته دهم برکنار شد. «رسول خطیبی» از هدایت پیکان کناررفت تا جای خود را به یک استقلالی دیگر یعنی «رضا عنایتی» بدهد. عنایتی از هفته یازدهم تا سیزدهم از ۳ بازی دو مساوی و یک باخت آورده و این هفته حریف تیم ۱۰ نفره تراکتور هم نشد! «مهدی رحمتی» در پایان بازی هفته سیزدهم و شکست ۴ بر صفر نساجی برابر استقلال استعفا داد. او در کنار «عبدالله ویسی» دو مربی این فصل بودند که یک بار استعفا دادند اما هم عبدالله ویسی این هفته روی نیمکت تیمش بود و هم مهدی رحمتی! البته که گفته می‌شد این بازی آخرین فرصت رحمتی است؛ او که بعد از رفتن درودگر وعده داده بود نساجی جدید را خواهیم دید و حالا از این نساجی جدید بدون رحمتی رونمایی خواهد شد.

هنوز به ۲۴ ساعت نرسیده که نفر چهارم هم رفت، از بین این چهار نفر تنها رسول خطیبی سابقه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را ندارد و سه نفر دیگر یعنی منصوریان، رحمتی و فکری هر سه این سابقه را دارند. جالب اینکه در این جمع منصوریان و فکری هدایت استقلال را هم تجربه کرده‌اند و مهدی رحمتی بزرگترین کاندیدای جانشینی جواد نکونام در استقلال بود که شاید هنوز هم باشد! در مورد محمود فکری اینکه او برای دومین بار در عمر مربیگری خود قبل از رسیدن به نیم فصل برکنار شد، بار اول در استقلال و حالا در هوادار که تعلق خاطر مدیرانش به استقلال بر همگان آشکار است.

شواهد گواهی می‌دهند که پنجمین مربی در این فهرست هم استقلالی است که شاید به نیم فصل هم نرسد! «ساکت الهامی» که دو تیم از این چهار تیم - که دست به تغییر مربی زده‌اند - تیم‌های سابق ساکت هستند! او هم در نساجی و هم در هوادار کارنامه قابل قبولی داشت و از همین حالا گزینه جایگزینی هر دو تیم به شمار می‌رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ع ق QA ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    اینها را باند مظلومی و ماجدی و خطیر و تاج و ساکت به فوتبال و لیگ تحمیل کرده اند و براستی لیاقت مربیگری ندارند مثل منصوریان که هر سال به چهار پنج تیم تحمیل میشود
  • قرمزته IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    مربیان استقلالی مثل عنایتی و رحمتی و فکری و منصوریان و نکونام واقعا دانش مربیگری ندارند و سطح لیگ رو خیلی پایین اوردن حالا بماند که بعضیاشون با ساخت و پاخت با تیم محبوبشون امتیاز دادن
  • David US ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    va charoumy va panjoumy ham dar rah hast Sakete Elhamy va Reza Enayaty
  • انه IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    حالا که معلوم شد به استقلال تهران امتیاز هدیه دادن و همه فهمیدن برکنارش کردن
  • بهزاد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    لنگی های حقیر که در رده‌های پایین‌ جدول قرار دارند حق اظهارنظر در مورد مسایل فنی را ندارند
  • رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    هدف خدمت به تیم محبوبشان هستش ولاغیر
  • علی فولادی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    آقای فکری بعداز بردبادآورده بخاطر اشتباه گلر نفت مقابل هوادار فرمودند جایگاه تیم هوادار بالای جدول است حالا مدعی سقوط است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی