نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
فتح‌الله‌زاده: استقلال را مفت هم نمی‌خرم/ تصمیم بر این بود پول استراماچونی را ندهند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص شرایط کنونی این تیم می‌گوید: «از روزی که مدیرعامل و مربی این تیم با یکدیگر همدل شدند، شرایط استقلال کاملاً تغییر کرد و همانند گذشته شاهد بازی‌های خوبی این تیم هستیم.»

تیم فوتبال استقلال در حال حاضر شرایط خوبی دارد؛ پیروزی ۴ گله مقابل نساجی و تداوم صدرنشینی در لیگ برتر نشان می‌دهد که آبی‌ها عزم خود را برای قهرمانی در لیگ برتر جزم کرده‌اند. این در حالی است که استقلال در ماه‌های گذشته و در دوران مدیریتی علی فتح‌الله‌زاده با کوهی از مشکلات روبه‌رو بود اما حالا وضعیت آبی‌ها سفید است و جواد نکونام و تیمش کیفیت بالایی دارند و هواداران استقلال از بازی‌های تیم محبوب‌شان لذت می‌برند.

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص شرایط کنونی این تیم می‌گوید: «از روزی که مدیرعامل و مربی این تیم با یکدیگر همدل شدند، شرایط استقلال کاملاً تغییر کرد و همانند گذشته شاهد بازی‌های خوبی این تیم هستیم. به نظر من بازی با نساجی بهترین بازی استقلال در فصل جاری بود. استقلال هم از نظر دفاعی و هم در نوع گلزنی حرفه‌ای شده و حتی می‌توانست در بازی با نساجی گل‌های بیشتری بزند. این در حالی است که نساجی یکی از تیم‌های خوب لیگ محسوب می‌شود و شرایط این تیم با مربیگری مهدی رحمتی آرام آرام در حال بهتر شدن بود تا اینکه رحمتی استعفا داد.»

او در خصوص مشکلاتی که در دوران مدیریتی‌اش به وجود آمد، می‌افزاید: «اصلی‌ترین مشکل ما پرداخت بدهی به استراماچونی بود که از نظر من این یک توطئه محسوب می‌شد. آقایان دنبال یک قربانی می‌گشتند که آن قربانی من بودم. در بدترین دوران به استقلال بازگشتم و این تیم آن زمان هیچ پولی نداشت و تا روزی که تاریخ بدهی استراماچونی سر رسید، این مشکل وجود داشت اما بلافاصله بعد از پرداخت بدهی به این مربی ایتالیایی شرایط مالی تیم خوب شد. مشخص است که این موضوع برنامه‌ریزی شده بود و یک کار غیر اخلاقی صورت گرفته بود.»

مدیرعامل اسبق استقلال بیان می‌کند: «مسئولان باید بگذارند که تیم‌ها با زور بازوی خودشان نتیجه بگیرند و این گونه نباشد که یک تیم را از نظر مالی به اوج ببرند و تیم دیگر را به قعر بفرستند. در آن زمان پرسپولیس توانست از طریق پولی که در AFC داشت مشکلات مالی خود را برطرف کند اما این اتفاق برای استقلال نیفتاد. در آن زمان فدراسیون می‌توانست با رایزنی با AFC پولی را که استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت به استراماچونی بدهد اما این اتفاق نیفتاد و آن مسائل برای تیم به وجود آمد و تیم از آسیا حذف شد.»

فتح‌الله‌زاده با اشاره به این موضوع که یک مدیر نمی‌تواند با کل کشور بجنگد، می‌گوید: «از قبل تصمیم گرفته بودند که پول استراماچونی را ندهند تا استقلال از آسیا حذف شود! این اقدامات‌شان جوانمردانه نبود، آنها باعث شدند که محبوبیت من از بین برود البته اعتقاد من بر این است که خدا جای حقی نشسته. شما پنالتی‌هایی را در نظر بگیرید که به ناحق گرفته شده، ۹۰ درصد این پنالتی‌ها به گل تبدیل نمی‌شود.»
او در خصوص مطرح شدن بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس این گونه صحبت می‌کند: «واگذاری این ۲ باشگاه یک نمایش بود که البته الان هم این نمایش ادامه دارد. این ۲ تیم را به هیچ وجه به فرد واگذار نمی‌کنند. حق و حقوق استقلال و پرسپولیس را سال‌هاست که نمی‌دهند و چند سالی است که بحث حق پخش مطرح شده اما هیچ اتفاقی نیفتاد. استقلال و پرسپولیس را نابود کردند و هر کدام از ۲ تیم بدهی یک هزار میلیارد تومانی دارند که این مبلغ بسیار بالایی است. هیچ فردی نمی‌آید این دو تیم را با این بدهی بالا بخرد.»

مدیرعامل اسبق استقلال می‌افزاید: «در آن زمان ۱۰ درصد از سهام این ۲ باشگاه به هواداران واگذار شد و قرار بر این بود که این مبلغ خرج دو باشگاه نشود اما حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی پولی که هواداران داده بودند را به باشگاه‌ها داد و آن پول خرج شد. در حالی که طبق قانون این دو تیم نمی‌توانستند مبلغ را خرج کنند. قصه بدهی‌های سرخابی‌ها سر درازی دارد و مطمئن باشید که باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود، این اتفاقات تنها به ضرر استقلال و پرسپولیس است. این اولین سالی است که هر دو تیم با بدهی بزرگ یک هزار میلیارد تومانی مواجه شده‌اند.»

فتح‌الله‌زاده صحبت‌های خود را این گونه به پایان می‌رساند: «هیچ کس این دو تیم را نمی‌خرد، فردی که می‌آید باشگاه را می‌خرد به فکر سود است، نه زیان اما فردی که باشگاه را می‌خرد باید در همان ابتدا هزار میلیارد تومان را بدهد تا بدهی باشگاه صاف شود. من خودم به شخصه استقلال را مفت نمی‌خرم. متأسفانه در سال‌های اخیر هزینه‌های این دو تیم بالا رفته، این در حالی است که درآمدزایی این دو باشگاه در حد ۳۰۰ میلیارد تومان است و مابقی خرج کردشان بدهی محسوب می‌شود که به مدیرعامل بعدی انتقال می‌یابد.»

بیشتر بخوانید: بهترین‌های هفته سیزدهم/ شاهکار مربیان؛ لیگ به تنظیمات کارخانه برگشت/ استقلالِ صدرنشین، سپاهانِ مدعی و پرسپولیسِ بحرانی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    ۵ میلیاردی که بردی با سودش باید اول پس بدی بعد به فکر چیز دیگه ای باشی
    • جاعلین سرخ IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      هر چی بگه هر کاری که کرده باشه بازم آدم بزرگیه ، کمپ ناصرخان دستاورد همین جناب فتح الله زاده س که ارزش افزوده اون زمینی که توانست زنده کند و تبدیل به کمپ کند هزاران برابر اون حرفهایی هست که برایش و در موردش میگویند بقول خودش زمان همه چیز را مشخص کرد و از جمله نقشه ها و کارهای شوم آقای قربانزاده را ، الان کجاست ؟ استقلال و پرسپولیس را خصوصی کرد ؟!
  • دوچرخه سواران گلابدره FR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    تو پاکی فتل فتوشاپی خخخخخخ
  • کیسیسم IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    همین فدراسیون دو بار پول استراپولچونی رو داد به کیسه ولی شما دلار ها رو بین خودتون تقسیم کردین
  • فرامرز IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    باید به صداقت حاج فتل درود فرستاد نخر چون مفتش هم گرونه
  • شما درست میگی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    شما از قرار و اونچه که اهل فن میگن البته! اونقدر بردی و خوردی که نیازی به این بازیها نداری دوک تور. هرچند همین الانم داری با این واژه ها بازی میکنی و خودی نشون میدی جنابِ چک.
  • تاح IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    ازروزی که شمارامیسناسم فقط حرف میزنی حاج فتل به قول شاعردوصدگفته چون نیم کردارنیست پس اول عمل کنیدبعدحررررررف بزنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی