نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
سپاهان شبیه پرسپولیس دهه ۶۰/ تیم مورایس در ۲۰ دقیقه تکلیف بازی را مشخص می‌کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این سپاهان برای فوتبال دوستان مو سفید خاطره پرسپولیس دهه ۶۰ را زنده کرده است.

این از ویژگی نسل‌هاست که در هر تخصصی خود را برتر از نسل‌های قبلی و بعدی می‌دانند! در جمع فوتبالی‌ها معمولاً جوانان از برتری ستاره‌ها و تیم‌های محبوب خود می‌گویند و مو سفید کرده‌ها به آنها کنایه می‌زنند که شما فلان ستاره یا فلان تیم را ندیده‌اید!

هنوز هم وقتی با پیشکسوتان پرسپولیس مصاحبه می‌شود آنها از اقتدار تیم دهه ۶۰ می‌گویند. بزرگترین ویژگی آن تیم این بود که همیشه در همان ۲۰ یا ۳۰ دقیقه نخست بازی تکلیف بازی و حریف را یکسره می‌کرد! آن پرسپولیس که هر سال قهرمان می‌شد، در همان نیمه اول بازی‌ها را می‌برد و معمولا در ۲۰ دقیقه اول دوبرصفر از حریف جلو می‌افتاد.

در تمام این سال‌ها کارشناسان می‌گفتند دیگر امکان تکرار آن شرایط وجود ندارد چون نه از آن بازیکنان خبری هست و نه فوتبال امروز شباهتی به دهه ۶۰ دارد. حالا فاصله تیم‌ها نسبت به هم کم شده و علم بدنسازی و توانایی تاکتیکی مربیان دیگر اجازه بروز چنان نتایجی را نمی‌دهد.

حرفی که تا ظهور سپاهان در این فصل درست بود اما این سپاهان بر تمام این فرضیه‌ها خط بطلان کشیده است. تیمی با رکورد صددرصد پیروزی که با کسر ۴ امتیاز هم وقفه‌ای در حرکتش نیفتاد و تا این لحظه از فصل، یعنی در ۱۲ بازی ۳۲ گل به ثمر رسانده و تنها ۵ امتیاز را از دست داده است! در دو بازی متوالی در یک هفته سپاهان ابتدا با نساجی مساوی کرد و ۲ امتیاز از دست داد، سپس در خانه برتری دو بر صفر در نیمه اول برابر ملوان را با شکست ۳-۲ عوض کرد.

این سپاهان که هر هفته عطش گلزنی‌اش پایانی ندارد، تمام رقبای اصلی قهرمانی را در جدال رودررو برده، از استقلال و پرسپولیس تا فولاد و تراکتور و بدون توجه به نام حریف و اینکه مسابقه در خانه یا بیرون خانه باشد از همان شروع بازی برای گلزنی و پیروزی می‌آید.

سپاهان تاکنون ۱۲ بازی برگزار کرده و ۸ مسابقه - یعنی دو سوم بازی‌هایش - را به سبک پرسپولیس دهه ۶۰ در همان نیمه اول تعیین تکلیف کرده است، یعنی گل زنی در همان نیم ساعت اول بازی و ایجاد برتری در نیمه اول که فقط یک بار مقابل ملوان از دست رفت!

عجیب است اما باید باور کرد، به آمار سپاهان در این فصل و گلهای این تیم در نیمه اول نگاه کنید؛

*هفته اول ۳-۱ تراکتور را برد، شهریار مغانلو ۱۱ و رضا اسدی ۲۵ گل زدند.

*هفته سوم با گل رضا اسدی در دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده نیمه اول استقلال را برد.

*هفته چهارم در تهران پیکان را ۳-۱ شکست داد که باز هم گل اول را اسدی در دقیقه ۴۰ زد.

*هفته پنجم و بازی معوقه را ۳-۱ از فولاد برد، فرشاد احمدزاده ۶ و شهریار مغانلو ۱۲ گل زدند. قبل از رسیدن به دقیقه پانزدهم سپاهان برده بود!

*هفته هفتم سپاهان ۴-۱ صنعت نفت را برد، رضا اسدی ۱۳ آریا یوسفی ۳۰ و عیسی آل کثیر دقیقه ۳۳ گل زدند.

*هفته نهم و شکست ۳-۲ برابر ملوان که رامین رضاییان ۲۹ و رضا اسدی در دقیقه ششم وقتهای تلف شده نیمه اول گل زدند تازردها برنده به رختکن بروند.

*هفته یازدهم پیروزی ۳-۱ در اهواز برابر استقلال خوزستان و دبل آریا یوسفی در دقایق ۱۳ و ۳۲

*و بالاخره جدال این هفته در تهران برابر هوادار و سه گل رامین رضاییان ۹ شهریار مقانلو ۲۴ و ۴۴- پنالتی در همان نیمه اول!

جالب اینجاست که در این تیم همه جز دروازه بان گل می زنند! دودفاع کناری ۴ گله هستند و هردو آقای گل فعلی (اسدی-مغانلو) فقط دوبرابرآنهاگل زده اند! هر تعویضی هم که می اید یاگل می زند یا می سازد.

شاید خود پرسپولیس دهه ۶۰ هم دو سوم بازی‌هایش را قبل از رسیدن به نیم فصل در نیمه اول تعیین تکلیف نکرده باشد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • جهان RU ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    سپاهان تاج را نبرد اگر داور آن پنالتی غلط را نگرفته بود سپاهان تا صبح هم توان گلزنی به تاج را نداشت
    • جلال IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      وجدانا به غیر از یه ضدحمله که یامگا نیمه اول داشت و پیام گرفت.از نیمه زمین خودتون بیرون میومدین.اومده بودین یه مساوی بگیرید وبرید بازی برگشت تو آزادی اگه راست میگین فوتبال بازی کنید تا ببینید چه خبره.
    • جام پاک IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      بله درست میگی سپاهان تاج و نبرد در اصل نتیجه بعد اون بازی مهم بود نه بازی تو زمین چون بعد برو استقلال فوری فوتی ۴امتیاز ازش کم کردن دقیقا کاری ک‌با گلگهر و دو فصل پیش کردن با این تفاوت ک امتیازات گلگهر و هم‌تقدیم تاج تون کردن
    • طوفان زرد آسیا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      برو بابا ی دربی رو شما تساوی کردین مربی تون فاز زیدان گرفته خودتون بارسا ! سپاهان همه رو درو میکنه شما رو هر طوری ببرن میگین دوار نداشت مثل خاله زنکا الان با ی بازی بیشتر با کسر ۴امتیاز از سپاهان صدر جدولی اگر با همین بازی ام ک‌نیگین‌حق تون باخت نبود بازم با دو امتیاز اختلاف و اابته یک‌بازی بیشتر صدر جدول بودین بازم با همون ۴امتیازی ک‌از سپاهان کم کردن پس ی طوری حرف نزن انگار با ۱۵ امتیاز اختلاف صدر جدولین بعدم فعلا نیم فصل نشده جوجو دو اخر فصل میدن بهت
  • قرمزته IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    هیچی تیمی شبیه پرسپولیس دهه ۶۰ نمیشه....
  • فرامرز IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    باید منصف بود گاهی اوقات تیم هابی که مقابل تیم شما قرار می گیرند خودشان پیش از بازی به لحاظ روحی دو بر هیچ عقبند حالا تحت تاثیر اسم و رسم تیم تان قرار می گیرند ، تشویق یک استادیوم به هر نفع تیم شما و این که تیم شما هم پر است از ستاره این داستان تیم‌هایی بود که در آن دهه شصت مقابل پرسپولیس قرار می گرفتند اما در این معادله تاکتیک تیمی نقش پر رنگی نداشت و ویژگی فردی بازیکنان مهمتر بود تیم کنونی سپاهان تیمی ست که بر اساس نگرش هجومی مورایس شکل گرفته و تاکتیکی پس منصفانه اگر بخواهیم نگاه کنیم جلوتر از پرسپولیس دهه شصت است چون قطعا تیم های رو به روی سپاهان ازپیش بازنده خود را نمی دانند مربیان شان هم دانش تاکتیکی بالاتری از آن تیم هایی که رو به روی پرسپولیس دهه شصت قرار می گرفتند دارند و در همه بازی هایی که سپاهان تیم مقابلش را برده جو استادیوم به سودش مانند پرسپولیس دهه شصت نبوده تیم کنونی سپاهان بیشتر شبیه منچستر سیتی گواردیولا به خصوص به لحاظ رد و بدل کردن تعداد پاس در فضاهای کوچک است این را بدون تعصب و منصفانه به عنوان یک تماشاگر پرسپولیسی دهه شصت نوشتم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی