نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
احمدرضا عابدزاده
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۲۷ سال قبل در اولین روز زمستان، تیم ملی فوتبال کشورمان افتخار ارزشمندی کسب کرد.

اگرچه تیم ملی فوتبال ایران به معنای واقعی کلمه شایسته رسیدن به فینال جام ملت‌های ۱۹۹۶ بود ولی جانبداری جمال الغندور داور مصری در بازی نیمه نهایی مقابل عربستان موجب شد از رسیدن به فینال محروم شویم و اول دی ماه سال ۱۳۷۵ برای کسب عنوان سومی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ به مصاف کویت برویم. حریفی قدیمی که سابقه رویارویی ما با آن‌ها به بالغ بر ۴۶ سال برمی‌گردد.

در آن مسابقه مهرداد میناوند ملی‌پوش فقید کشورمان نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کرد و پاس فوق‌العاده ارزشمندی به علی دایی داد تا او گل ما را وارد دروازه کویت کند. گلی که البته در شرایط بسیار خطرناکی زده شد و نزدیک بود گردن علی دایی به خاطر شیرجه‌ای که زد، بشکند.

مسابقه در پایان وقت قانونی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. در این ضیافت بر خلاف جدال نیمه‌نهایی ملی‌پوشان ما بهتر عمل کردند و البته احمدرضا عابدزاده سنگربان فراموش‌نشدنی آن‌زمان پرسپولیس هم نمایشی مثال‌زدنی ارائه کرد و دو ضربه کویتی‌ها را گرفت تا تیم ملی کشورمان سوم شود و با کاپ سومی این مسابقات عکس یادگاری بگیرد.

هرچند که اگر کم‌لطفی بازی نیمه‌نهایی نبود، ما قطعا به فینال می‌رسیدیم و می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم. میلان ماچالا سرمربی مشهور و اهل جمهوری چک که در آن مقطع هدایت کویت را بر عهده داشت، پس از پایان این مسابقات در مصاحبه‌ای فراموش‌نشدنی گفت: عربستان توانست در فینال امارات میزبان را شکست بدهد و قهرمان شود اما به نظر من ایران قهرمان واقعی جام ۱۹۹۶ بود.

عنوانی که با هدایت محمد مایلی‌کهن به دست آمد و رکوردی جاودانه برای احمدرضا عابدزاده خلق کرد. عابدزاده تنها سنگربان ملی‌پوش تاریخ ایران است که با احتساب جام ملت‌های ۱۹۸۸ توانسته در دو جدال رده‌بندی این مسابقات برای ما پنالتی مهار کند و در مجموع با مهار ۷ ضربه پنالتی در این دو جام، نقش بسیار موثری در سوم شدن ایران در جام‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • تاج کبیر IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    حیف شد گردنش نشکست
  • کیسه پاره IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    در تمام افتخارات فوتبال ملی و باشگاهی نام پرسپولیس میدرخشد .زنده باد زیباترین نام جهان پرسپولیس قهرمان .البته بکوری دشمنان حقیر و تازه بدوران رسیده .😃😃😃
  • ابکنار 738 IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    بعضی ها چقدر ضعف فرهنگ دارن که برای اسطوره فوتبال ایران چنین آرزویی مکنن که حیف گردنش نشکست واقعا جای افسوس داره
  • الف شاهین IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    بخدا تو که میگی حیف شد گردنش نشکست معلومه اصلا اهل ورزش نیستی وتماشگر هم نبستی معلومه از کجا اب میخوره گردن اختلاس گرا ودزدا بشکنه هرکسی یکهزارم درصد اهل فوتبال باشد این نفرین رانمی کند اقایان استقلالی مواظب باشین تفرقه بیندازو وبقیهاش مواظب مواظب موا ظب
  • فیروزآباد IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    علی دایی اسطوره شناخت ایران در جهان هستند قطعا شکی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی