گلیزرها سهام منچستریونایتد را فروختند!/ شروع رسمی رتکلیف در تئاتر رویاها
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سر جیم رتکلیف ۲۵ درصد از باشگاه منچستریونایتد را خرید و ۲۳۷ میلیون پوند برای شروع دوره جدید تزریق کرد.

منچستریونایتد تصاحب ۲۵ درصدی باشگاه توسط سر جیم رتکلیف را تایید کرد. این میلیاردر بریتانیایی ۱.۳ میلیارد پوند از سهام شیاطین سرخ را از خانواده گلیزر خریداری کرد. رتکلیف که عملیات فوتبالی باشگاه را اداره خواهد کرد، ابتدا می‌خواست مالک اکثریت شود اما اکنون به سهام اقلیت رضایت داده و ۲۳۷ میلیون پوند به باشگاه تزریق خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت منچستریونایتد منتشر شده آمده است: «منچستریونایتد امروز اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای امضا شده که بر اساس آن رئیس کمپانی اینئوس، سر جیم رتکلیف، ۲۵ درصد از سهام کلاس B منچستریونایتد و حداکثر ۲۵ درصد از سهام کلاس A منچستریونایتد را می‌خرد و ۳۰۰ میلیون دلار اضافی برای سرمایه‌گذاری در اولدترافورد فراهم می‌کند. به عنوان بخشی از معامله، اینئوس درخواست هیئت مدیره برای در دست گرفتن مسئولیت مدیریت عملیات فوتبالی باشگاه را پذیرفته که شامل تمام جنبه‌های عملیاتی فوتبال مردان و زنان و آکادمی‌ها، به همراه دو کرسی در هیئت مدیره منچستر یونایتد و هیئت مدیره باشگاه فوتبال منچستریونایتد می‌شود.»

رتکلیف سپس افزود: «به عنوان یک همشهری و حامی مادام‌العمر باشگاه، بسیار خوشحالم که توانستیم با هیئت مدیره منچستریونایتد قراردادی را به توافق برسانیم که مسئولیت مدیریت عملیات فوتبالی باشگاه را به ما محول می‌کند. در حالی که موفقیت تجاری باشگاه تضمین کرده که همیشه بودجه برای کسب جام‌ها در بالاترین سطح وجود دارد، این پتانسیل در زمان‌های اخیر به طور کامل باز نشده بود. ما دانش، تخصص و استعداد جهانی را از گروه ورزشی بزرگتر اینئوس به ارمغان می‌آوریم تا به پیشرفت بیشتر در باشگاه کمک کنیم و در عین حال بودجه‌ای را برای سرمایه‌گذاری آینده در اولدترافورد فراهم کنیم. ما برای درازمدت اینجا هستیم و می‌دانیم که چالش‌ها و سختی‌های زیادی در پیش است که با سخت‌گیری، پشتکار و اشتیاق با آنها مقابله خواهیم کرد. ما متعهد می‌شویم که با همه اعضای باشگاه، هیئت مدیره، کارکنان، بازیکنان و هواداران همکاری کنیم تا به پیشرفت باشگاه کمک کنیم. آرزوی مشترک ما روشن است: همه ما می‌خواهیم منچستریونایتد را به جایی که به آن تعلق داریم، در صدر فوتبال انگلیس، اروپا و جهان ببینیم.»

گلیزرها برای اولین بار یک سال پیش باشگاه را برای فروش گذاشتند اما با فروش کل سهام خود مخالفت کردند. خواسته‌های آنها منجر به خروج شیخ جاسم از رقابت برای خرید باشگاه شد، اما رتکلیف را منصرف نکرد. او قرار است مسئولیت عملیات فوتبالی را بر عهده بگیرد و مشتاقانه در انتظار است تا مسئولیت منچستریونایتد که فصل سختی را پشت سر می‌گذارد بر عهده بگیرد. او قبلاً ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی را برکنار کرده و جان مورتو، مدیر فوتبال نیز می‌تواند اخراجی بعدی باشد. ژان کلود بلان (مدیرعامل سابق یوونتوس)، داگی فریدمن (مدیر کریستال پالاس) و پل میچل (مربی نقل و انتقالات موناکو) به عنوان جایگزین‌های احتمالی در نظر گرفته می‌شوند. در همین حال، سر دیوید بریلزفورد به رتکلیف در بخش نقل و انتقالات باشگاه خواهد پیوست.

گفته می‌شود برنامه‌ای برای ساخت استادیوم جدید وجود ندارد اما او ظاهراً ۲۴۵ میلیون پوند برای بهبود زیرساخت‌های باشگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون پوند از بودجه برای توسعه زمین تمرینی کارینگتون کنار گذاشته شده است.

این در حالی است که منچستریونایتد پس از شکست ۲-۰ مقابل وستهم در روز شنبه، به دست و پا زدن در زمین ادامه می‌دهد. آنها در ۸ بازی از ۱۸ بازی خود در لیگ برتر شکست خوردند و ۸ امتیاز با چهار تیم برتر فاصله دارند. آنها همچنین در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس از تنها یک برد از شش بازی حذف شدند. یونایتد در گروه بایرن مونیخ، کپنهاگن و گالاتاسرای چهارم شد، به این معنی که لیگ اروپا را نیز از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی