نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات پرونده تازه فساد راضی هستید؟
اشتباه لپی در کار مرد پرتغالی نیست!/ دستیار مورینیو باز هم درخانه باخت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همیشه از رفتار حرفه‌ای و جملات حساب شده سرمربی پرتغالی سپاهان گفته‌ایم پس نمی‌توان هیچ حرف او را در کنفرانس قبل و بعد بازی به حساب اشتباه لپی گذاشت.

ژوزه مورایس از آن دسته مربیانی است که به فوتبال ما کمک کرده و در مسیر پیشرفت ما را چند قدمی جلو بردند. تک تک تصمیمات فنی او قابل اعتنا و بررسی است و تیمی که ساخته مایه مباهات همه فوتبال دوستان است. سپاهان زیبا بازی می‌کند و حتی رقبا هم به نمایش فنی این تیم احترام می‌گذارند.

مرد پرتغالی که سابقه دستیاری مورینیو در بالاترین سطح فوتبال اروپا را دارد از نظر شخصیت و رفتار حرفه‌ای نیز الگوی مناسب برای مربیان ماست. او تک تک جملات و کلماتش را در کنفرانس قبل و بعد بازی با دقت انتخاب می‌کند و مثل برخی‌ها نیست که از روی عصبانیت یا احساسات حرفی بزند یا بعداً بگوید در ترجمه اشتباه شده!

مورایس آنقدر روانشناسی و جامعه شناسی می‌داند که حالا دیگر همه روی تک تک رفتارهای او دقت می‌کنند. به این جمله او که بعد از شکست سپاهان برابر آلومینیوم بر زبان آورد دقت کنید؛ «به حریف تبریک میگویم که با یک موقعیت بردند.»

او دستیار کسی بوده که جمله مشهوری دارد؛ «مسابقه فوتبال از کنفرانس مربیان قبل از بازی شروع می‌شود» پس مورایس به خوبی از اهمیت کنفرانس‌ها مطلع و تا امروز به بهترین شکل از این فرصت به نفع تیمش استفاده کرده است. قبل همین بازی او در واکنش به نبودن تماشاگران از زندگی شخصی‌اش مثال زد و به هوشمندانه‌ترین شکل نتیجه گرفت که انسان‌ها باید در کنار تنبیه بخشش را هم یاد بگیرند! همزمان مربی تیم حریف خیلی واضح از نبودن تماشاگران انتقاد کرد اما مورایس مثل سیاستمداران از کلمات استفاده می‌کند. پس ما هم حق داریم کلمات او را نقد کنیم و از یک مربی حرفه‌ای خیلی بعید بود که چنین توجیهی برای شکست تیمش در خانه بیاورد!

برخی مربیان را در فوتبال دیده‌ایم که تیمشان با نتیجه سنگین شکست خورده و در طول ۹۰ دقیقه توپ را به زمین حریف نبردند اما بعد بازی می‌گویند ما شایسته برد بودیم و حریف شانسی برد! مورایس از این دسته نیست، پس وقتی می‌گوید حریف با یک موقعیت به پیروزی رسید، باید از او سوال کرد که چقدر باید تیم شما ضعف داشته باشد که روی تنها فرصت حریف ۳ امتیاز را تقدیم کند؟

به عبارت دیگر نیمی از شکست سپاهان در این هفته به دلیل عدم استفاده از فرصت‌ها بود - که در بازی‌های قبلی هم وجود داشت و سپاهان بیش از ۱۰ موقعیت مسلم گل ایجاد می‌کرد و کمتر از نصف آنها به ثمر می‌رسید - ونیم دیگر به خاطر عدم تمرکز در کار دفاعی تا حریف به قول خود آقای مورایس با تنها یک فرصت پیروز شود.

به عبارت دیگر اگر آلومینیوم ۱۰ فرصت گل داشت و پیروز می‌شد شاید خوشایندتر بود تا اینکه با یک فرصت سه امتیاز را از نصف جهان خارج کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    سپاهان بهترین تیم فوتبال ایران در حال حاضر است و سرمربی تیمش با ادبیاتی که در کنفرانس های خبری بکار می برد جزو بهترین سرمربی های لیگ هم بلحاظ فنی و هم رفتاریست و این شکست چیزی از ارزشهای این تیم مقتدر کم نمی کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات پرونده تازه فساد راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی