نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
رضا غیاثی: بله! دادکان «علی خسروی» را محروم کرد/ کارشناس داوری نباید عضو کمیته داوران باشد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رضا غیاثی رئیس اسبق کمیته داوران می گوید: ین روزها در مسابقات مختلف می بینیم بازیکنان و مربیان ما اعتراض های زیادی در حین مسابقه نسبت به داوران انجام می دهند و اجازه نمی دهند داوران کارشان را در زمینه انجام دهند.

رضا غیاثی رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات مطرح شده در خصوص کارشناسی های داوری در برنامه های تلویزیونی اظهار داشت: «نسل جوان خوبی وارد داوری شده اند که به قوانین و مسایل روز داوری اشراف دارند. خودم از دیدن بعضی از کارشناسی ها لذت می برم اما کارشناس داوری نباید تحت قرارداد باشگاهی به عنوان مشاور باشد با آنها همکاری کند. به طور مثال رضا کرمانشاهی که پیش از این کارشناسی می کرد از جمله داوران خوب فوتبالمان بود هم اکنون با باشگاه تراکتور تبریز قرارداد دارد و از کارشناسی فاصله گرفته است که کار درستی است.»

وی ادامه داد: «کارشناس داوری نباید تحت قرارداد باشگاهی بوده یا اینکه عضو کمیته داوران باشد. عضویت در این کمیته اجازه نمی دهد شما کارشناسی بی طرفانه و درستی داشته باشید. شما به عنوان عضو کمیته داوران تحت هر شرایطی باید از داوران خود حمایت کنید حتی اگر اشتباه کرده باشند. بنابراین بهتر است کارشناسی داوری مسابقات لیگ برتر به داوران بازنشته ای محول شود که نه عضو کمیته داوران باشد و نه با باشگاه‌های مختلف همکاری داشته باشد.» 

رضا غیاثی تاکید کرد: «البته این روزها در مسابقات مختلف می بینیم بازیکنان و مربیان ما اعتراض های زیادی در حین مسابقه نسبت به داوران انجام می دهند و اجازه نمی دهند داوران کارشان را در زمینه انجام دهند. این شکل اعتراض ها در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود. به نظر می رسد مربیان ما باید سعه صدر بیشتری داشته باشند و بازیکنان هم احترام بیشتری برای داور قایل شوند. همانطور که مربیان و بازیکنان اشتباه می کنند داور هم اشتباه می کند. تا زمانی هم که VAR نیاید این داستان ها هست.» 

رئیس اسبق کمیته داوران در واکنش به این سوال که انتقادات زیادی به علی خسروی کارشناس و عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال می شود در حالی که او زمان ریاست شما در این کمیته هم محروم شده بود، گفت: «بله علی خسروی در آن زمان کمک داور بین المللی بود که در بازی های داخلی به عنوان داور وسط سوت می زد. داور خیلی خوبی هم بود. خیلی با هوش بود و مدیریت درستی هم در زمین داشت اما شاکی داشت و این شاکی هم باشگاهی بود. چند جلسه با آقای دادکان داشتند. هم شاکی و هم آقای خسروی جلساتی با دکتر دادکان رئیس وقت فدراسیون فوتبال داشتند. در نهایت آقای دادکان حکم به محرومیت سنگین این داور داد. کارشناس خوبی است. نظرات خوبی می دهد اما بهتر است عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال نباشد یا اینکه عضو کمیته بماند و کارشناسی نکند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خدایا بسه دیگه ..... IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    بعععله مدیر عامل اسبق بانک ملی هم کارشناس خوبی بود اما اختلاس هم کرد ولی کارشناس هم بود !!
  • عدالت IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    و البته خوب زیرمیزی میگرفت و همچنان میگیرد
  • مافیای سرخ IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    تشت رسوایی این اقا خیلی وقته افتاده
  • ناشناس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    من موندم خسروی با آبرویی که ازش رفته چه جوری روش میشه دوباره بیاد راجع به داوری حرف بزنه؟؟؟
  • محمد IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    اعتماد به نفس زیادی داره این خسروی ساید هم بچه قلعه هست
  • سیدمحمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    کاملاً درست است وقتی کارشناس عضو کمیته داوران و یا شاغل در باشگاهی باشد و کارشناسی بکند یقیناً تعارض منافع بوجود می آید. که البته این مورد را کمیته داوران و برنامه های تلویزیونی باید رعایت کنند و از این نوع کارشناسان دعوت بعمل نیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی