نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
شاه‌حسینی: اگر جعل امضای مدیران استقلال ثابت شود، زندان یا جریمه نقدی در انتظار آن‌هاست/ فدراسیون می‌تواند محکومان پرونده استقلال را از فوتبال هم محروم کند
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

عبدالرحمان شاه‌حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر آقای خطیر و آقای سمیعی حکم برائت گرفته و به صورت قطعی از پرونده جعل سند تبرئه شوند، طبق قوانین این حق را دارند که اعلام شکایت کنند.

عجیب‌ترین پرونده حقوقی امسال در باشگاه استقلال با شکایت یکی از اعضای هیئت مدیره علیه مدیرعامل و عضو دیگر هیئت مدیره استقلال باز شده است. در همین مورد سراغ عبدالرحمان شاه حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و یکی از قضات با تجربه قوه قضاییه رفتیم که جدا از اشراف به مسائل حقوقی، در جریان اتفاقات ورزشی کشور هم به طور کامل قرار دارد. شاه حسینی مدت‌ها بود که در مورد مسائل فوتبالی مصاحبه نمی‌کرد اما با این وجود پاسخگوی سوالات خبرورزشی شد و ماجرای اتفاق افتاده در استقلال را به طور کامل از نگاه حقوق ورزشی و قوانین کشوری مورد بررسی قرار داد.

ماجراهای مدیریتی استقلال و پرسپولیس نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه حالا دیگر برخی مسائل آنها رسماً به رسانه‌ها و حتی محاکم قضایی هم کشیده شده است.
قبل از اینکه پاسخ سوال شما را بدهم باید درگذشت ملیکا محمدی فوتبالیست ارزشمند تیم ملی بانوان کشورمان را به خانواده آن مرحومه و جامعه ورزش تسلیت بگویم. همچنین برای آن دو مصدوم عزیز دیگر این سانحه تلخ هم آرزوی سلامتی دارم. من خودم پدر هستم و می‌دانم خانواده این بزرگواران چه روزهای تلخ و سختی را تحمل می‌کنند. در مورد بحث شما هم باید بگویم متاسفانه طی سال‌های گذشته چه در وزارت ورزش و چه در دوره سازمان تربیت بدنی گاهی اوقات مدیرانی برای استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند و به عنوان مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه مردمی سمت گرفتند که واقعاً انتخاب آنها به گونه‌ای بود که به وضوح می‌توانستیم ببینیم دو رکن اصلی تعهد و تخصص در گزینش این افراد رعایت نشده بود و به جای آن، افراد مورد نظر بر اساس رفاقت و ارتباطات حکم گرفتند! متاسفانه این مسئله گاهی اوقات ضررهای غیر قابل جبرانی به استقلال و پرسپولیس وارد کرد. تلخ‌تر اینکه مدیران ارشد ورزش کشورمان هیچگاه بابت این انتخابات اشتباه خودشان پاسخگوی افکار عمومی نشدند. شاید آقایان خودشان را به فراموشی زده‌اند اما مردم این مسائل را فراموش نمی‌کنند. ما در اصول فقهی و قوانین رسمی کشورمان هم داریم که اگر مدیری با قصور و تقصیر به مجموعه ضربه بزند، باید پاسخگوش بوده و جریمه‌اش را بپردازد. شما همان داستان استراماچونی و کالدرون را ببینید. ماجراهایی شبیه به آن را ببینید که مدیران کارنابلد چه ضربه بزرگی به استقلال و پرسپولیس زدند.

همین حالا استقلال دچار یک معضل مدیریتی بزرگ شده که سرمنشا داخلی دارد و خود مدیران ارشد باشگاه با هم مشکل پیدا کرده‌اند.
منشا این اتفاقات که منشا بروز مرافه و دعوای جدید شده ، در میان خود آقایان مدیر این باشگاه است ولی باید این سوال را پرسید که مدیران مذکور را از کجا برای استقلال آورده‌اند؟ این افراد چقدر از مدیریت ورزشی اطلاع دارند؟ مهمتر از همه اینکه خود این مدیران و آنهایی که به چنین اشخاصی حکم داده‌اند باید پاسخگو باشند. مدیران در استقلال و پرسپولیس باید به معنای واقعی کلمه مدیریت کنند نه اینکه پز مدیریت را بدهند و گاهی اوقات پس از برجا گذاشتن ضررهای بزرگ و غیر قابل جبران، به راحتی استعفا بدهند یا اینکه حداکثر یک حکم برکناری بگیرند و پس از مدتی دوباره یک سمت دیگر که بعضاً شاید بهتر از پست قبلی هم باشد، احراز کنند. آنهایی که به مدیران ارشد استقلال و پرسپولیس برای مدیریت در این دو باشگاه حکم می‌دهند یک بار بیایند و مردانه بگویند این افراد را چگونه انتخاب می‌کنند؟ حتی اگر به آنها توصیه می‌شود چنین مدیرانی را برگزینند این مسئله را مردانه در رسانه‌ها بگویند. متاسفانه بارها شاهد بوده‌ایم این انتخابات بر اساس بده بستان‌های قبلی و بدهی‌های سمتی بوده که افراد به یکدیگر داشته‌اند. من با آقای کیومرث هاشمی وزیر کنونی ورزش در فدراسیون فوتبال کار کرده‌ام و این مسئله را حتی یک بار تلفنی هم به ایشان گفتم. به آقای هاشمی گفتم دوره مدیریت مثل برق می‌گذرد و تمام می‌شود بنابراین تا فرصت باقی است، ایشان باید از نفوذ قانونی خودش استفاده کرده و اساسنامه فدراسیون را با استفاده از تجارب خبرگان فوتبال که متاسفانه حالا اکثر آنها بیرون گود هستند، اصلاح کنند تا فوتبال از انحصار بیرون بیاید در غیر این صورت فوتبال ما تا سالیان سال گرفتار این اساسنامه و مشکلات مربوط به آن خواهد بود.

برسیم به ماجرای جعل در باشگاه استقلال که علیرضا خانی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه رسماً از علی خطیر و فرشید سمیعی شکایت کرده است.
در این رابطه قانون با صراحت حرف می‌زند. بحث جعل و استفاده از سند مجعول در کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده فصل پنجم از ماده ۵۲۳ تا ۵۴۱ با صراحت و شفافیت توضیح داده شده است. حتی در مورد این مسئله یک اصلاحیه هم در سال ۹۹ انجام شد. به لحاظ قانونی جعل و تزویر عبارت است از: ساختن نوشته، سند یا مهر، یا امضاء اشخاص رسمی و یا غیر رسمی، خراشیدن، تراشیدن، دست بردن، الحاق، محو، سیاه کردن یا تقدم به تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی، و یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر و البته به کار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن به قصد تقلب. در مورد موضوع سوال شما وقتی در قضیه ریز می‌شویم، به ماده ۵۲۳ می‌رسیم و این طور که متوجه شده‌ام بحث قرارداد اجاره خانه بلانکو بوده که قرارداد اجاره عادی محسوب می‌شود. تصمیم گیری پیرامون این پرونده در اختیار مرجع محترم قضایی رسیدگی کننده است و کسی نمی‌تواند در کار آن دخالت کند اما اگر ثابت شود علی خطیر و فرشید سمیعی امضای عضو هیئت مدیره را جعل کرده‌اند، طبق قانون برایشان زندان از سه ماه تا یک سال یا جریمه نقدی از ۲۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان مد نظر قرار گرفته می‌شود. علاوه بر آن باید خسارت فرد متضرر شده نیز پرداخت شود. این نکته را هم فراموش نکنید که جعل بر اساس قوانین ایران جزو جرایم غیر قابل گذشت است.

یعنی چه؟
یعنی اینکه اگر جرم اثبات شود، حتی اگر آقای خانی رضایت بدهد باز هم از جنبه عمومی جرم غیر قابل گذشت است و قانون در مورد متخلفان تصمیم می‌گیرد. البته یک بار دیگر تاکید می‌کنم و خواهش می‌کنم این مسئله را قید کنید که شاه حسینی به جای قاضی محترم پرونده تصمیم نگرفت و تصمیم در مورد پرونده مذکور بر اختیار مقام محترم قضایی است. من به عنوان یک حقوقدان اظهار نظر می‌کنم و بار دیگر تاکید می‌کنم این احکامی که گفتم فقط در صورت اثبات جرم، می‌تواند صادر شود بنابراین بنده از همین حالا آقای خطیر یا آقای سمیعی را خدای نکرده محکوم نمی‌کنم. این دو نفر با شکایت آقای خانی متهم شده‌اند و دادگاه با استفاده از شیوه‌های علمی و حقوقی باید تصمیم بگیرد و رای صادر کند که چنین اتفاقی بر اساس ادعای آقای خانی به وقوع پیوسته است یا خیر؟ در ضمن فراموش نکنید مصاحبه‌هایی که افراد در این پرونده پیرامون یکدیگر انجام داده‌اند، به لحاظ رسانه‌ای ارزش دارد ولی از نظر قضایی ارزشی ندارد و قاضی با استناد به اسناد و مدارک حکم می‌کند چون این افراد طرفین دعوا هستند و عجیب نیست که علیه همدیگر موضع بگیرند اما قاضی بر اساس عدالت و منطبق بر قوانین حکم می‌کند نه به واسطه حرف‌ها و مصاحبه‌ها.

حالا اگر بر اساس همان اسناد و مدارکی که شما فرمودید، حکم بر برائت صادر شود و مشخص شود که علی خطیر و فرشید سمیعی چنین جرمی مرتکب نشده‌اند تکلیف چه خواهد بود؟
اگر آقای خطیر و آقای سمیعی حکم برائت گرفته و به صورت قطعی از پرونده جعل سند تبرئه شوند، طبق قوانین این حق را دارند که اعلام شکایت کنند. آنها می‌توانند به جرم افترا و نشر اکاذیب از آقای علیرضا خانی شکایت کنند و قضیه می‌تواند برای این عضو هیئت مدیره به قیمت جریمه نقدی یا زندان تمام شود اما همانطور که قبلاً هم توضیح دادم حتی اگر چنین پرونده‌ای نیز باز شود، نظر نهایی در موردش قطعاً فقط و فقط توسط مقام محترم قضایی داده خواهد شد.

شاه حسینی: اگر جعل امضای مدیران استقلال ثابت شود، زندان یا جریمه نقدی در انتظار آنهاست/ فدراسیون می‌تواند محکومان پرونده استقلال را از فوتبال هم محروم کند

این بحث هم در باشگاه استقلال مطرح شده که بر اساس مصوبه هیئت مدیره باشگاه که البته علیرضا خانی آن را امضا نکرده، اختیار امضای اسناد تعهدآور از آقای خانی گرفته شده و به آقای فرشید سمیعی به عنوان یک عضو دیگر هیئت مدیره داده شده است.
ببینید، این مسئله را من در رسانه‌ها هم دیدم ولی احساس می‌کنم ناخودآگاه یک اشتباهی برای افرادی که این پرونده را به عنوان هوادار استقلال یا فوتبال دنبال می‌کنند، در حال رخ دادن است. مصوبه هیئت مدیره فقط در صورتی اجرایی می‌شود که منطبق بر قانون تجارت و اساسنامه خود شرکت باشد استقلال هم یک شرکت است و این قانون شامل حالش می‌شود اما نکته اینجاست که آقای علیرضا خانی بابت جعل امضا شکایت کرده نه بابت تخلف در مصوبه هیئت مدیره یا رعایت نشدن قانون تجارت. این دو مسئله کاملاً با هم متفاوت هستند و به نوعی قیاس مع الفارق تلقی می‌شوند. من نمی‌دانم آقای خطیر یا آقای سمیعی در دادگاه محکوم می‌شوند یا نه ولی آقای خانی از آنها به اتهام جعل امضا شکایت کرده و قضیه ارتباطی به مصوبه هیئت مدیره باشگاه استقلال ندارد.

 اگر این پرونده تا پایان روال قانونی جلو برود، قاعدتاً از میان علیرضا خانی یا علی خطیر و فرشید سمیعی یک طرف بازنده خواهند شد و حکم محکومیت می‌گیرد. در صورت وقوع چنین اتفاقی آیا فدراسیون فوتبال کشورمان هم می‌تواند فرد یا افراد محکوم را از فعالیت‌های فوتبالی کنار بگذارد؟
بعضی از دادگاه‌ها و قضات کشورمان مجازات‌های مکمل هم صادر می‌کنند. برای مثال یک نفر را علاوه بر محکومیت، به انفصال از خدمات دولتی نیز محکوم می‌کنند. در این مورد ابتدا باید ببینیم دادگاه محترم چه تصمیمی می‌گیرد و پس از آن این دیگر بر عهده ارکان قضایی فدراسیون فوتبال کشورمان است که می‌تواند حکم صادر کرده و فرد یا افراد محکوم در پرونده استقلال را از فعالیت‌های فوتبالی نیز محروم کند. البته راستش پیرامون بحث محرومیت‌های فوتبالی خیلی امیدوار نیستم چون برخی از افرادی که در پرونده‌هایی مانند قرارداد ننگین مارک ویلموتس، کالدرون و... نقش داشتند و به بیت المال لطمه زدند، همچنان در فوتبال ما حضور دارند.

و حرف آخر ؟
من مدت‌ها بود که مصاحبه نمی‌کردم چون واقعاً می‌دیدم مشکلاتی که شاه حسینی و امثال شاه حسینی به عنوان دلسوزان ورزش مطرح می‌کنند، مد نظر مدیران ارشد ورزش قرار نمی‌گیرد ولی به احترام خبر ورزشی و مخاطبان عزیزش صحبت کردم. می‌خواهم به دادستان محترم کل کشور و رئیس محترم اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به عنوان یک حقوقدان که سال‌ها در دستگاه قضایی خدمت کرده عرض کنم بزرگواران، شما قطعاً مطلع هستید که در قرارداد مارک ویلموتس چه ضربه بزرگی به اعتبار و دارایی مملکت زده شد. حتماً خود ریاست محترم قوه قضاییه هم در جریان این پرونده قرار دارد. پول این مربی از سرمایه ملی این مملکت پرداخت شد ولی هنوز با مسببان وقوع چنین فاجعه‌ای برخورد نشده است. شما عزیزان خودتان به امور حقوقی واقف هستید و می‌دانید ما برای برخورد با مدیرانی که چنین لطماتی به کشور وارد می‌کنند قانون داریم. امیدوارم روزی فرا برسد که با چنین افرادی که با قراردادهای ننگین به مملکت ضربه زدند برخورد شود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • ناشناس TR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    استقلال سپاهان پرسپولیس هرگز این سه تیم حکومتی محروم یا جریمه نمی شن قانون شامل این سه تیم نمیشه
    • ساوالان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      فوتیال ایران با شاه حسینی رفت..سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز.... .. الان کمیته انظباتی تعطیل هست. گاهی فقط جرایمی بر علیه پرسپولیس می نویسد که مثلا ما در صحنه هستیم.. داوران ایران را به شتیل متهم کردند . مویی نلرزید. اوف بر این فوتبال
    • سامان IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      بیشترین و بزرگترین تخلف ها تاکنون متعلق به تراکتور و هوادارانشه . فقط در یک مورد ۲ سال تراگتور و ماشین سازی با مالکیت زنوزی در لیگ بازی کردن و بهم نون قرض میدادن
    • ناشناس TR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      تخلف جهل ساله پرسپولیس و استقلال رو نمی‌بینید مالکیت استقلال و پرسپولیس یکی است وزارت ورزش چرا در مورد اون حرف نمی‌زنید فدراسیون کمیته داوران کمیته انضباطی زیر مجموعه وزارت ورزش هست وزارت ورزش هم مالک پرسپولیس و استقلال تخلف به این بزرگی را سکوت کردید
  • ۶ IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    کیسه بره دسته ۳
  • محسن IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    و باشگاه کیسه باید به خاطر جعل امضا و ارسال مدارک جعلی با ۱۵ امتیاز منفی به لیگ ۱ سقوط کنه ، کاری که فدراسیون ایتالیا با یوونتوس انجام داد ، هر چند اونجا ایتالیا بود و اینجا ایرانه ، رئیس فدراسیون ایتالیا اگر هم به تیم تعلق خاطر داشته باشه یا یه تیم دیگه همشهریش باشه به خاطر حاکم بودن قانون دستش بیتس نه مثل اینجا که خودشون قانون من درآوردی وضع میکنن تا به یه تیم ضربه بزنن
    • حسن IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      حالا صبر کن بعد دادگاه خواهی دید که خانی الکی شکایت کرده
  • محمد IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    ✅ مربی پرتقالی خوب میگفت ، #سیرک‌فوتبال‌ایران
  • ع ق QA ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    آقای شاه حسینی می تونید دخالت کنید قبل از اینکه برائت را هم جعل کنند ؟! حالا ما با همون بیست سال برای هر جریان هم راضی هستیم حتی اگر تقسیمش کنند و حالش را ببرند بچه ی تاج و بچه ی حاجی فتوشاپ البته در فیض مظلومی و ماجدی هم شریک کنید
  • بابا پنجعلی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    کیسه باید برا دسته پایین تر. و گرنه شکایت به کنفدراسیون آسیا شود
  • ناشناس IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    اقای محترم صدالبته که مدیران ناکارآمد باشگاه استقلال وپرسپولیس روخراب کردن ولی شماها فقط مدیرانی که به استقلال میان سربه زنگاه وقتی قراره استقلال امتیازبگیره میره صدرجدول یا قراره قهرمان بشه وقتی امتیازش بالاست کمیته انطباطی میادسراع مدیرانش تا حاشیه درست بشه تیم ازهم بپاشه پارسال آقای قربانزاده اومد ریختش بهم دربی روباختن تا قهرمان نشدن بازیکنان روحیه اشون خراب شد امسال باجعل سند میخوان استقلال اگه صدرنشین شده بکشنش پایین تادوباره مشکل داربشه نره آسیا وبرای همیشه ازآسیاحذف بشه تبعات مدیران ناکارآمدبرای استقلال همینه ولی برعکس سالهاست پرسپولیس ده برابر استقلال تخلف داشته درپرونده بازیکن گرفتن امصا پول هوادار متمول وخیلی چیزای دیگه ولی هیچوقت رونشدن تاهرساله فهرمان بشه وقهرمانیس زیرسوال نره
    • حمید IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      سپاهان با اختلاف صدر جدول بود که یهو چهار امتیاز کم شد و پرسپولیس بعد از سه روز ازش امتیاز کم شد تا به حاشیه برن ولی پرونده تخلف استقلال بعد از دوماه هنوز حکمش نیومده و حالا ادعا دارید چون صدر بوده!؟ درضمن هیات مدیره استقلال بابت جعل شکایت کرده مثل این که خبری بابت جعل از درویش شکایت کنه و این چه ربطی به سایرین داره؟ آهان می‌خواستید هرچی تخلف کردید چیزی نگن و بابت جعل دیگران مقصره جلوه داده بشن چون صدر جدول به ناحق بودید؟ پس چرا در مورد سپاهان چنین نظری نداشتید؟ چرا چندسال پیش که پرسپولیس صدر بود و شش امتیاز کسر شد چنین نظری نداشتید؟ کری فوتبالی جای خود ولی سوای فوتبال باید در نظر داشت سپاهان و پرسپولیس هم هوادار دارند که بابت لابی های استقلال ناراحتن و ....
  • جهان BG ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    تیم حکومتی پرسپولیس با تمام حمایت‌های پنهان و آشکار نتوانسته با پنجاه و چند سال حضور در آسیا به مقام قهرمانی باشگاههای آسیا برسد و خود را همسنگ و همطراز تاج کبیر آسیا قرار دهد به همین خاطر حامیان پنهان و آشکار پرسپولیس همه کار میکنند تاج را پایین کشیده و هم قد و هم اندازه پرسپولیس حکومتی کنند و تنها هدف نابودی تاج است.یکبار هم پس از قهرمانی و نایب قهرمانی متوالی تاج کبیر آسیا با گرفتن تیم تاج از منصور پورحیدری که تیم را قهرمان و نایب قهرمان آسیا کرده بود و دادن تیم به دست یک پرسپولیسی دو آتشه به نام بیژن ذوالفقارنسب تاج را تضعیف نموده و سپس با راه اندازی بازی مسخره سوپر لیگ مستقیم قهرمان و نایب قهرمان آسیا را به امید نابود شدن به دسته سه فرستادند اما به همت و غیرت امثال مرحوم پورحیدری و بازیکنان تاج بازی کثیف تربیت بدنی و یک پرسپولیسی به اسم ذوالفقارنسب شکست خورد حالا هم هدف نابودی تاج است تا مرهمی بر درد پنجاه سه چهار ساله عدم قهرمانی پرسپولیس حکومتی در آسیا باشد اما زهی خیال باطل
    • امیر IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      خدایش شما خیلی کم داری آخه تاج کجاست الکیسه کجاش بالاست که کسی بخاد بیارش پایین این دسته۳اومده با پنالتی معیشتی دوبازی برده شده صدرنشین همینجوری هم سپاهان ی بازی داره ببرش ۳۰امتیاز میشه ۴تاشم کم کردن .پرسپولیس سرورش هم بدترین فصل ممکنشه اما بازی کمتر داره اونو ببره میره بالاش بشین داوری پنالتی های الکیسه خوب ببین امسال چقد دارن ارفاق بش میکنن.
  • حمید IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    حالا خوب شد استقلال دربی رو نبرد که عالم و آدم دست بکار شدن کمر به نابودیش بستن، اون آقایونی که میگن امضای ما جعل شده تا روز بعد از دربی لال بودن یا نابینا؟ چرا تا استقلال بازی رو مساوی کرد همه بینا و شنوا شدن، چرا امتیازات تخلفات سپاهان و پرسپولیس بهشون برگشت داده شد،اگر تخلف صورت نگرفته بود که امتیاز کسر نمیکردن،حتما تخلف کرده بودن که اینکار انجام شده الانم بخاطر اینکه دل گل محمدی و پرسپولیسو بدست بیارن امتیاز بهشون برگشت داده شده، خسته شدم از اینهمه فساد و ... در این 10 سال گذشته توسط پرسپولیس، من بعنوان یک استقلالی راضیم اول فصل یه جام به پرسپولیس بدن بقیه تیما جدا محض دلخوشی هوادارا فوتبال بازی کنن،اونوقت نه تبانی صورت میگیره نه خرید داور و نه .............!
  • زیگزاگ IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    این مصاحبه یعنی دلم برای پست قبلی تنگ شده. به من هم توجه کنید.
  • محمد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    اگه "فرض محال" هم اینطور باشه، باز تیم حکومت و کشور خودشان هستن. مزدور بیگانه نیستن و خودشون رو به کشور اجنبی نفروختن.و زیر پرچم بیگانه سینه نمیزنن.
  • هو من US ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    برای جعل ، لازم است امضای خانی پای قرارداد ها کپی شده باشد یا حداقل سعی در ایجاد شباهت امضا باشد. اگر من زیر یک برگه را با اسم خودم و امضای خودم امضا کنم که جعل نیست. به همین سادگی. سوال این که آیا من مجاز به امضا هستم یا نه بحث دیگری است. امضا های پای قرارداد اجاره خانه ، امضا و اسم سمیعی را دارد ، پس جعل اصلا بی معنی است
  • حقیقت بین IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خوشگله فردی که جعل کرد شخصیت حقوقی داره و هر محرومیتی متوجه باشگاه خواهد بود. جالبه که مدهی حقوقدان بودن هستین و نمی رین متن قانون رو بخونید . بد نیست یه نگاه به عواقبی که برای باشگاه یوونتوس پیش اومد نگاه کنین اونجا افراد جریمه انفرادی شدن به علاوه باشگاه هم رفت یه لیگ پایین تر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی