نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
خانم‌ها چطور «موتور تشویق» آقایان را روشن می‌کنند؟/ وقتی بانوان در استادیوم از آقایان جلو زدند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بی شک از جمله اتفاقات مثبت در جریان برگزاری رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر حضور بانوان در حاشیه مسابقات بوده است.

به زعم اکثر کارشناسان و اهالی فوتبال یکی از اتفاقات مثبت در طول رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر شرایط جدید ایجاد شده برای حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست.

این اتفاق که از اواسط نیم فصل اول لیگ برتر جاری با فشار فیفا و البته تایید شورای تامین و مسئولان ذی‌ربط اتفاق افتاد، باعث شد تا علاوه بر مطلوب‌تر شدن فضای سکوهای استادیوم‌ها در سراسر کشور نوعی رقابت جالب نیز روی سکوها به وجود بیاید.

با توجه به طرح سالم‌سازی و جدا کردن محل استقرار بانوان در استادیوم‌ها، بانوانی که برای تشویق تیم محبوبشان به ورزشگاه می‌روند معمولا تلاش می‌کنند تا در این باره - تشویق تیم محبوبشان - چیزی از آقایان کمتر نداشته باشند.

در طول هفته‌های اخیر بارها مشاهده شده زمانی که تیم محبوب هواداران از حریفش عقب است آقایان کمتر میل و رغبت به تشویق دارند اما بانوان با انرژی و انگیزه بالایی تیم محبوبشان را تشویق می‌کنند. اتفاقی که در سبک و سیاق هواداری تیم های باشگاهی کشورمان چندان معمول نبوده است.

در جریان برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی مازندران نیز آن دسته از تماشاگرانی که از پای گیرنده‌های تلویزیونی مشغول تماشای بازی بودند بیشتر از صدای آقایان، صدای بانوان پرسپولیسی را می‌شنوند.

نکته قابل توجه این است که بانوان در دورترین فاصله به زمین و در طبقه دوم ورزشگاه آزادی و در فاصله نسبتاً دور نسبت به میکروفون‌های باز در اطراف زمین چمن صدایشان به شکل واضح و بلند شنیده می‌شود که در حال تشویق تیم پرسپولیس هستند.

انرژی بالای بانوان و فریاد آنها برای تشویق تیم پرسپولیس قطعاً یکی از عوامل موثر در تشویق و ترغیب بازیکنان برای ارائه فوتبال هرچه بهتر در استادیوم است.

خبرنگاران حاضر در استادیوم نیز در این باره تاکید می‌کنند که خیلی اوقات و پس از ساکت شدن آقایان روی سکوها، وقتی بانوان شروع به تشویق تیم می‌کنند موتور تشویق آقایان روشن شده و شروع به تشویق تیم محبوب خودشان می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    معلومه صدای جیغ بلندتره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی