بازسازی ورزشگاه خاطره‌انگیز اولدترافورد/ تئاتر رؤیاها زیباتر می‌شود
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت معماری مشهور که ساخت برخی از بهترین استادیوم‌های جهان را بر عهده داشت، طرح‌های پیشنهادی خود برای بازسازی اولدترافورد را ارائه کرده است.

منچستریونایتد به زودی می‌تواند یکی از چشمگیرترین استادیوم‌های جهان را داشته باشد.

اولدترافورد در سال‌های اخیر پیر و فرسوده شده ولی اکنون پس از سرمایه‌گذاری سر جیم رتکلیف در باشگاه، می‌تواند به طور کامل متحول شود. شرکت طراحی معماری پاپولوس شرکتی است که در پشت برخی از پیشرفته‌ترین و چشمگیرترین استادیوم‌های جهان قرار دارد. از استادیوم مدرن تاتنهام هاتسپر گرفته تا طاق نمادین ومبلی، پاپولوس در توسعه استادیوم‌ها بسیار حرفه‌ای است. و این شرکت جهانی با تنظیم سه طرح برای اولدترافورد، هدف تازه‌ای برای بهبود این استادیوم تاریخی در نظر گرفته است.

خانه شیاطین سرخ در سال ۱۹۱۰ افتتاح شد و ۱۵ سال از آخرین بازسازی آن می‌گذرد. مدتهاست که زمین نیاز به بازسازی مجدد دارد و ویدئوهایی از چکه کردن سقف جایگاه هواداران نیز وایرال شده بود. دو طرح از سه طرح ارائه شده توسط پاپولوس شامل توسعه جایگاه جنوبی و کامل کردن پروژه بازسازی بقیه زمین است. گزینه سوم این است که زمین به طول کامل تخریب شود و یک ورزشگاه کاملا جدید ساخته شود. و کریس لی، مدیر عامل شرکت پاپولوس، توصیه کرده که رتکلیف و مدیران منچستریونایتد ساخت یک زمین جدید را انتخاب کنند.

بسیاری از هواداران منچستریونایتد از ایده ساخت یک استادیوم پیشرفته که با جایگاه و جاه‌طلبی‌های باشگاه مطابقت داشته باشد استقبال خواهند کرد. اگرچه برای برخی ممکن است خداحافظی با ورزشگاهی که یکی از نمادین‌ترین استادیوم‌های جهان است، سخت باشد. به گفته لی، استادیوم جدید می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و مدرن باشد. او به نشریه تلگراف گفت: «حقیقت این است که آینده تماشای ورزش شامل تکنولوژی است، تکنولوژی زیاد.»

این شرکت در سال ۲۰۰۶ ورزشگاه امارات آرسنال را طراحی کرد و بعد به کمک رقبای شمال لندن، اسپرز در ساخت زمینی با گنجایش ۶۲۸۵۰ صندلی شتافت. اگر روسای یونایتد ساخت استادیوم جدید را قبول کنند، هواداران قطعا انتظار چیز شگفت‌انگیزی را خواهند داشت. اما این کار ارزان نخواهد بود و ساخت یک زمین جدید حدود ۲ میلیارد پوند هزینه در پی خواهد داشت. در حالی که بازسازی مجدد حدود ۸۰۰ میلیون پوند هزینه دارد و ممکن است تا هشت سال طول بکشد تا تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اولدترافورد؛ کلیسای جامع ورزشی که تبدیل به تئاتر رؤیاها شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی