۱۵
دوست دارم مقابل تیلور و حسن یزدانی پیروز شوم/ نمی‌خواهم با هل دادن به کسی امتیاز داده شود
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دارنده ۳ مدال برنز کشتی آزاد المپیک و جهان گفت: دوست دارم در بازی‌های المپیک پاریس مقابل دیوید تیلور آمریکایی و حسن یزدانی ایرانی پیروز میدان شوم.

آرتور نایفونف مطمئن است که باید به بازی‌های المپیک پاریس برود و آنجا برای طلا بجنگد. کشتی‌گیر ۲۶ ساله متواضع و کم حرف تیم ملی کشتی آزاد روسیه که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ شرکت کرد، اما در همه این رقابت‌ها مقابل حسن یزدانی مغلوب شد و به مدال برنز رسید امیدوار است تابستان سال آینده در بازی‌های المپیک پاریس وضعیت را در نهایت تغییر دهد.

نایفونف در پاسخ به این سوأل که حال و هوای وزن ۸۶ کیلوگرم را چطور می‌بیند، گفت: پیش از مسابقات جهانی، رقابت در این وزن در مسابقات قهرمانی داخلی نیز شدیدتر شد و رقبایی مانند ارسلان باکاتف و امانولا گاجیماگومدوف نیز در این وزن مدعی هستند. همه چیز به سمت بهتر شدن پیش می‌رود و المپیک در انتظار ما است.

احتمال دارد قهرمانان بزرگ روسیه تغییر وزن دهند

وی افزود: در سطح شایعات می‌توانم بگویم که احمد عثمان‌اف، قهرمان ۲۰۲۳ جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم احتمالاً به جمع ما خواهد پیوست. از ۹۲ کیلوگرم نیز علاقمندانی برای حضور در وزن ۸۶ کیلو وجود دارند، اما این‌ها فقط شایعه است. همه امیدوارند به المپیک بروند، برای امیدی که دارند تمرین می‌کنند. تمام رقبا برای من شایسته احترام هستند، اما فکر می‌کنم کمی از همه آن‌ها بهترم و بیشتر از هر کس دیگری می‌خواهم به المپیک پاریس بروم.

تماشای کشتی دیگران از بیرون تشک بسیار دشوار است

نفر سوم بازی‌های المپیک با بیان اینکه تا به حال به ذهنش خطور نکرده وزنش را تغییر دهد، ابراز داشت: در این وزن راحت کشتی می‌گیرم. حتی خارج از فصل مسابقات بدون کاهش وزن، سر وزن هستم و کشتی‌گیری را نیز نمی‌شناسم که وضعیت وزنی بهتر از من داشته باشد.

وی با بیان اینکه عاشق تماشای کشتی است و حتی مسابقات بلگراد را دنبال کرده است، گفت: علیرغم اینکه بیمار بودم، اما با نگرانی و هیجان کل مسابقات قهرمانی را تماشا کردم. معتقدم همیشه بهتر است خودتان روی تشک باشید تا اینکه مسابقات دیگران را تماشا کنید، تماشای کشتی دیگران از بیرون تشک بسیار دشوار است.

نایفونف در پاسخ به این پرسش که معمولاً کشتی چه کسانی را تماشا می‌کند، عنوان کرد: با وجود اینکه کشتی آزاد و به طور کلی ورزش کشتی در حال پیشرفت است، دیدن مسابقات کشتی بزرگانی مانند بوایسار سایتیف برای من همواره تحسین برانگیز بوده است.

یزدانی همیشه حریف سرسختی برای من بوده است

دارنده ۲ مدال برنز جهان در مورد قهرمان امسال در وزن خود - دیوید تیلور آمریکایی – نیز گفت: او اسطوره این ورزش است. خیلی دوست دارم مقابل او و حسن یزدانی ایرانی پیروز شوم. یزدانی همیشه حریف سرسختی برای من بوده است؛ او هم در المپیک و هم در مسابقات جهانی من را شکست داده است.

وی در پاسخ به این سوال که در دیداری که در اوایل نوامبر برگزار شد تیم اوستیای شمالی به تیم داغستان باخت آیا این یک شکست است، ابراز داشت: بله در واقع یک شکست بود. همه ما مصمم به پیروزی بودیم. کشتی‌گیران داغستانی شانس بیشتری داشتند، زیرا در بیشتر اوزان همه چیز در حد تعادل بود. کشتی در اوستیا، دومین ورزش محبوب پس از فوتبال است. البته من به هنرهای رزمی ترکیبی نیز علاقمند هستم.

من نمی‌خواهم با هل دادن به کسی امتیاز داده شود

دارنده ۳ مدال طلای اروپا درباره مقایسه کشتی از ۲۰ سال پیش تاکنون و آرام‌تر و منفعل‌تر شدن کشتی‌گیران در مسابقات نیز گفت: متأسفانه تعداد کشتی‌گیرانی که تابعیت خود را تغییر داده‌اند به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به تبع آن نیز رقابت بیشتر شده است. وقتی دو ورزشکار سطح بالا روی تشک با هم ملاقات می‌کنند مبارزه با فراوانی تکنیک‌های زیبا برای آن‌ها دشوار است، آنجا بیشتر جنگ تاکتیکی در جریان است، این حقیقت می‌تواند مبارزه مدرن را توجیه کند. اما من نمایندگان مکتب قدیمی را تحسین می‌کنم، مسابقات آن‌ها بسیار زیبا و دیدنی بود. من خودم بیشتر یک جنگنده منفعل و تاکتیکی هستم تا یک جنگنده رنگارنگ، من نمی‌خواهم با هل دادن به کسی امتیاز داده شود. ورزش ما سخت است و این کار ارزشی ندارد.

وقتی کشتی گیران به ورزش‌های رزمی می‌روند احساس می‌کنم این رشته جایگاهی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا به ورزش UFC فکر کرده است، گفت: وقتی ورزشکاران از کشتی به ورزش‌های رزمی می‌روند این احساس به من دست می‌دهد که ورزش ما جایگاهی ندارد و آن را به منزله آماده‌سازی برای UFC می‌دانند. من فکر می‌کنم همه چیز به پول مربوط می‌شود، ممکن است فردی فکر کند که در آنجا می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند، تمام فکر به پول ختم می‌شود، پس به UFC می‌روند.

در المپیک مقابل یزدانی اشتباه کردم

نایفونف با بیان اینکه دیگر از آسیب دیدگی خسته شده‌ام و می‌خواهم با کسب یک نتیجه خوب، تشک را ترک کنم، گفت: تمام موفقیت‌هایی که قبلاً به دست آمده‌اند، قبل‌تر نیز فراموش شده‌اند، انگار هنوز هیچ کاری نکرده‌ام، اول باید به آنچه می‌خواهم برسم. در المپیک توکیو من در بهترین فرم خودم بودم این را به همه می‌گویم هم از نظر عملکردی و هم از نظر بدنی احساس خوبی داشتم. در نیمه نهایی با یزدانی قرار بود در آخرین اقدام یک امتیاز بگیرم، اما اشتباه کردم، باید بگویم بیشتر یک اشتباه تاکتیکی بود.

وی با یادآوری اینکه گاتسالوف گفت کشتی‌گیرانی که برای کشورهای دیگر مسابقه می‌دهند دیگر با شما تمرین نخواهند کرد، ابراز داشت: صحبت‌های سرمربی ما قابل درک است. ما از بچه‌های خودمان شکست خوردیم. قبلاً برای من مهم بود که هیچ‌کس تمرینی را که من انجام می‌دهم ندیده باشد. حالا تمرکز من روی چیز دیگری است. اگر حریف شما حرکت شما را می‌داند باید کار بهتری انجام دهید. اما فکر نمی‌کنم ردیابی حریف مشکلی داشته باشد. با وجود ویدیوهایی که در اینترنت وجود دارد همه چیز را می‌توان به راحتی پیدا کرد.

نایفونف درخصوص اردوی آماده سازی تیم ملی روسیه گفت: در ژانویه جام ایوان یاریگین را خواهیم داشت. این جام به منزله مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا است. اما اکنون، از طریق آن می‌توان مستقیماً به مسابقات باکو رفت و تنها دو فرصت وجود خواهد داشت. مشکل مجوز باید فوراً حل شود.

آیا باید اجازه دهیم یکی رویای ما را ببرد؟!

وی در خصوص حضور روس‌ها در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در وضعیت بی طرف گفت: زائوریک سیداکوف پیشتر گفته بود که یک ورزشکار همیشه پرچمی در قلب خود دارد. من طرف زائور هستم، زیرا در شرایطی که ما اینقدر تمرین کردیم، آیا باید اجازه دهیم یکی رویای ما را ببرد؟! من طرفدار هر فرصتی برای اثبات خودم هستم، در توکیو هم بدون پرچم روسیه مسابقه دادیم و همه می‌دانستند ما کی هستیم و از کجا آمده‌ایم بر کسی پوشیده نبود که ما روس هستیم، باید این فرصت را درک کنیم و به خوبی از آن بهره ببریم. من با هدفم - پیروزی در بازی‌های المپیک - انگیزه دارم وقتی می‌فهمم چه شادی برای خودم و عزیزانم به ارمغان خواهم آورد، احساس می‌کنم همه این کارها و تلاش‌ها را بیهوده انجام نمی‌دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حبیب IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    باز هم به حسن خواهی باخت
  • جلال فلاحتی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    من جلال فلاحتی هستم از خدا می خواهم المپیک را حسن یزدانی خوب خوب شود تمام حریف های خودش را ببرد پرچم ایران برافراشته شود این اروزی من است
  • حح IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    وقتی زورت نمی رسه😂😂
  • محمود BG ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    یزدانی باید فن بزنه ،از اکثر حریفهاش با هُل دادن و از تشک خارج کردن امتیاز میگیره،،،اما تیلور هُل نمیخوره‌ اگه فن بزنه و بتونه زیر بگیره قطعا تیلور رو می‌بره..
  • امیر تاجی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    حرف راست رو زد با هل دادن امتیاز شیرین نیست و بهتره همه فنون رو یاد بگیرند، خود حسن هم بیشتر موارد دست زیر کتف میکنه و هل میده بیرون تشک که اگر این کارو نمیکرد بی شک کامران مقابلش همیشه پیروز بود، بابت همین نمیتونه کار دیگه جلوی تیلور انجام بده،
  • محمد فریدونی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    کشتی گیر خوب و جنگنده ایه! فقط حیف شد هر دوره با حسن یزدانی میافته! ای کاش یبارم میافتاد روبروی دیوید تیلور! لااقل کمی فشار روی تیلور باشه! هر سری گروه حسن یزدانی از گروه دیوید تیلور سخت تره
    • سینا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      چون معمولا تیلور رنک یک هست. پس کشتی گیر رنک چهار دنیا میفته سمت تیلور. یزدانی چون رنک دو هست قبل از فینال باید با رنک سه مسابقه بده
    • سینا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      چون معمولا تیلور رنک یک هست و یزدانی رنک دو. به همین دلیل روز قرعه کشی کشتی گیر رنک سه تو جدول سمت یزدانی میفته و کشتی گیر رنک چهار سمت تیلور
  • سلام IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    حسن یزدانی عزیز کتفش آسیب دیده هادی وفایی پوربیارید تا تیلورراشکست بده
  • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    ایشالا حسن میرسه و تو المپیک همه رو شکست میده
  • 0522087401 IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    خ
  • ک ا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    سلام فقط کامران قاسمپور با افکار دقیقی که موقع کشتی گرفتن داره میتونه حریف تیلور بشه
  • سایتیف IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    تیلور یه پکیج کامل از هوش و تمرکز قدرت سرعت و فنون بی نقصه از همه مهمتر یه بدل کار واقعا بی‌نظیر که به پاش برسی تازه داستان شروع میشه بنظرم هیچکس در حال حاظر تو دنیا حریف تیلور نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی