ستاره نوظهور پرسپولیس در انزلی می‌درخشد/ ملوان با این بازیکن مدعی خواهد شد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرنوشت ستاره جوان پرسپولیس تبدیل به معمای این روزهای فوتبال شده است.

محمد عمری بی‌تردید پدیده پرسپولیس در سه فصل اخیر بوده است. معمولاً تیم‌های بزرگ جای خوبی برای رشد بازیکنان جوان نیستند، چون در این تیم‌ها هواداران نتیجه می‌خواهند و مربیان نمی‌توانند پای بازیکن جوان و کسب تجربه او بایستند.

تا بوده در فوتبال ما این عرف وجود داشته که بازیکنان جوان ابتدا در تیم‌های دیگر بازی کنند و بعد از درخشش و کسب تجربه به تیم‌های بزرگ بیایند. البته که استثنا همیشه و همه جا هست اما قاعده این بوده است.

استقلال و پرسپولیس در طول دهه‌های اخیر در تیم‌های پایه خود ستاره‌های درخشانی داشتند اما در پیروی از همین قاعده آنها را به تیم‌های دیگر بخشیدند و چند سال بعد آنها را به عنوان ستاره با چندین برابر قیمت خریدند. مثال می‌خواهید؟ فقط همین را بدانید که مجتبی جباری، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان بازیکنان یک مقطع از جوانان استقلال بودند که به ابومسلم مشهد رفتند و بعد از درخشش و بازی در آنجا و درخشش در آنجا با چندین برابر قیمت به تیم خود برگشتند!

در طول تاریخ استثناهایی بودند که در تیم‌های پایه‌ای این دو تیم توانسته با نظر یک مربی در تیم اصلی هم فرصتی پیدا و با درخشش نامی برای خود دست و پا کنند، محمد عمری در فهرست فعلی این دو تیم تنها مثال از این دست است. یک ستاره تکنیکی و دریبل زن، با قدرت پاب توپ عالی و اعتماد به نفس بی‌نظیر که از جمله بازیکنانی بود که یحیی گل محمدی از تیم پایه‌ای خود به تیم اصلی آورد. مثل سورگی که همین حالا هم کم و بیش به میدان می‌آید اما عمری چیز دیگری بود.

او آنقدر عالی بود که فصل قبل به ستاره پرسپولیس تبدیل و به تیم ملی هم دعوت شد اما با بدشانسی مصدوم و فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را از دست داد. در تابستان با پیشنهاد سپاهان روبرو شد و حالا در فاصله ۲۴ ساعت اخبار ضد و نقیض در مورد عمری فوتبال ما را پر کرده است. ابتدا یحیی گل محمدی در کنفرانس بعد از بازی با نساجی اعلام کرد که او و میلاد سرلک سرباز شده‌اند و بازی با مس در پایان نیم فصل اول آخرین دیدار آنها با پیراهن پرسپولیس است و دور برگشت برای ملوان بازی خواهند کرد.

همان شب نظام وظیفه اعلام کرد بازیکنان لیگ برتری که حدود ۴۰ نفر می‌شوند و سرباز شده‌اند، تا پایان این فصل می‌توانند برای تیم‌هایشان بازی کنند. پس خبر آمد که عمری و سرلک می‌مانند اما ساعاتی بعد دوباره خبر رسید که عمری به ملوان می‌رود!

گره این ماجرا را گل محمدی در کنفرانس قبل از بازی با مس باز کرد. عمری خود می‌تواند هم اکنون داوطلبانه به سربازی برود و این یعنی نیم فصل دوم در ملوان خواهد بود، همینطور می‌تواند تا پایان فصل در پرسپولیس بماند. ما به این موضوع اینجا کاری نداریم.

آنچه مشخص است او را در آینده در لباس قوی سپید خواهیم دید، جایی که همین اواخر دو مدافع ثابت استقلال عاقبت بخیر نشده و حتی ثانیه‌ای برای ملوان بازی نکردند! «سیاوش یزدانی» که بعد از آن محو شد و «مرادمند» هم که در بازگشت به استقلال هنوز به سطح قبلی نرسیده است.

اما قطع به یقین این اتفاق برای عمری نخواهد افتاد. ملوان این فصل با ملوان مازیار زارع تفاوت دارد. این ملوان زیر نظر «مهدی تارتار» تجربه کافی در لیگ برتر دارد، با یک کمربند دفاعی مطمئن و بازیکنانی با انگیزه و جوان که یک محمد عمری تکنیکی خیلی به کار این تیم می‌آید. بازیکنی با خصوصیات عمری که می‌تواند یک در مقابل یک را به راحتی بردارد، در تیمی مثل ملوان قطعاً به یک ستاره تبدیل می‌شود. تیمی که وقتی تحت فشار قرار بگیرد بخوبی می‌تواند توپ را به عمری برساند و او با سرعت و قدرت تکنیکش در ضد حمله بزرگترین خطر برای رقبا خواهد شد.

چه در نیم فصل دوم و چه در فصل بعد منتظر یک ستاره در لباس ملوان باشید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سامان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    الان ۴۰ نفرن و با این حساب سال دیگه ۵۰ تا بازیکن سرباز داریم ، به اندازه دو تیم!!! ملوان نهایتا ۱۵ نفرشونو میگیره ، تکلیف بقیه چی میشه ؟ لیگ یک یا قانون جدید خواهیم داست
  • ali IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    نیست که حالا عمری تو پیروزی خیلی درخشان بازی میکنه!!! بازیکنی هست کع ده دقیقه آخر میاد تو زمین وکاری هم از پیش نمیبره.چرا اسم پدیده وستاره روش میذارید.فقط کافیه تاثیر گذاری این آدم رو با قایدی مقایسه کنید اون وقت معلوم میشه ستاره یعنی کی.قایدی تحسین همه رو بر می انگیخت با بازی خوبش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی