نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
مخالفت وزارت ورزش با ساخت ورزشگاه استقلال/ خطیر از کجا پول می‌آورد؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه استقلال در شرایطی اقدام به امضای تفاهم‌نامه ساخت ورزشگاه کرده که وزارت ورزش و جوانان مجوزی صادر نکرده و مخالف این کار است.

 باشگاه استقلال امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که «تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی این باشگاه بین علی خطیر و مدیرعامل شرکت IBN مالزی با مشارکت و حضور مدیران عامل شرکت‌های JTA قطر و TJA چین به امضا رسیده است.»

این اقدام در زمان مدیریت مصطفی آجورلو آغاز شد اما به سرانجامی نرسید تا اینکه امروز تفاهم‌نامه آن امضا شد. در این مورد اما ابهامات جدی وجود دارد.

استقلال زیر نظر وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و طبیعی است که باید اقدامات اینچنینی با موافقت این وزارتخانه صورت بگیرد. پروژه به این عظمت قاعدتاً نیاز به مجوز وزارت ورزش دارد و این پرسش بزرگ مطرح است که آیا وزارت ورزش مجوزی برای این کار داده است؟ پیگیری ها نشان می‌دهد وزارت ورزش و جوانان به چند دلیل مهم مخالفت خود را با چنین کاری اعلام کرده است.

۱- وزارت ورزش و جوانان اکنون درگیر ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در تهران بوده و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است. طبیعی است که ساخت چنین ورزشگاهی در تهران که پروژه عظیم و ماندگاری است، تمرکز و انرژی زیادی می‌طلبد. در این شرایط و تا زمانی که استقلال به بخش خصوصی واگذار شود، این وزارتخانه باید بخشی از انرژی و تمرکز خود را صرف ساخت مجموعه‌ای دیگر کند که منطقی به نظر نمی‌رسد.

۲- خطیر مدیرعامل استقلال امروز اعلام کرد ساخت این ورزشگاه ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد. سؤال این است که این هزینه قرار است از کجا تأمین شود؟ شرکت سازنده در قبال این موضوع چه چیزی را طلب می‌کند؟ آیا بهتر نیست این موضوع به صورت شفاف اعلام شود؟ این در شرایطی است که دولت و وزارت ورزش برای ساخت ورزشگاه جدید موضوع تهاتر را با طرف چینی مطرح و اعلام کرده‌اند در ازای نفت، طرف چینی پروژه ورزشگاه ملی ایران را پیش خواهد برد. در واقع در حالی که دولت برای این کار، تهاتر را انتخاب کرده اما مشخص نیست استقلال چگونه می‌خواهد موضوع را پیش ببرد.

۳-  محل مدنظر باشگاه استقلال اعلام نشده اما گفته می‌شود مسئولان این باشگاه دنبال ساخت ورزشگاه در زمینی هستند که در زمان محمد علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) برای ساخت ورزشگاه بانوان در آزادی پیش‌بینی شده بود؛ ورزشگاهی ۴۰ هزار نفری. این موضوع اما محل اِشکال است چرا که باشگاه استقلال در مرحله واگذاری و خصوصی‌سازی قرار دارد و نمی‌توان اموال دولتی را در اختیار بخش خصوصی و باشگاهی که در مرحله واگذاری است، قرار داد. وزارت ورزش نیز به دلیل قوانین و ملاحظات قانونی نمی‌تواند زیر بار چنین کاری برود.

۴- مجموعه عوامل بالا و البته برخی ابهامات دیگر باعث شده وزارت ورزش و جوانان مجوزی برای این موضوع به باشگاه استقلال ندهد و مخالفت خود را اعلام کند. اینکه یک باشگاه بخواهد ورزشگاه اختصاصی بسازد اقدامی خوب و نیک است اما هنگامی که ابهاماتی از جمله نبود زمین، نبود منابع مالی کافی، واگذاری استقلال و ... وجود دارد طبیعی است که نمی‌توان چندان روی آن حساب باز و آن را همراهی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • Amir IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    بحث اصلی وزارت بحث منابع مالیست، اگر این بحث با تشریح شرایط پرداخت مالی پروژه حل شود برای ادامه راه بسیار کلیدیست.
    • کلنگلیس IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      مخالفت وزارت ورزش تکذیب شد 💙💙💙💙💫💫
    • تاجی اصیل IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      توی اینجور اخبار همیشه زیر خبر دنبال اسم نگارنده با منبع خبر میگردم تا ببینم اولا خبر چقدر میتونه موثق و اینکه چقدر ارزش خبری داره، بعد اگر نیاز باشه کامنت بزارم! توی اینجور مواقع یه اَلَک بزنی دونه درشتهایی که سعی در حاشیه انگاری دارن کاملا مشخص میشن... یه تحلیل ساده از منابع خبری که بهشون سر میزنم کاملا مشخصه که کیا از این خبر آب و روغن قاطی کردن! یکی از این منابع تسنیم هستش که ظاهرا از زمان دیدار علی خطیر با این نماینده ها بدجور قاطی کرده و اصلا به مذاقشون خوش نیومده طوریکه باشگاه استقلال رو چندین بار به اشتباه باشگاه خصوصی ذکر کردن و با همین عناوین گفتن که نمیشه! خوب شد اینها نباید مجوزی به استقلال بدن! از طرفی انگار دولت میخواد ورزشگاه بسازه میگن دولت چون میخواد ورزشگاه بسازه پس نمیتونه مجوز واسه استقلال بده! کلا بدجور آب روغن قاطی کردن.. نگران پول دولت هستن توی این زمینه :)) دولت ریالی خرج نکنه واسه استقلال لطفا و همشو بده به تیم محبوبش! پیشنهاد میدم دوستان برن یاد بگیرن قرارداد bot چیه بعد دنبال خبرنویسی باشن..
  • مملی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    معلومه خب منابع رو از جیب پرسپولیس میخواد تامین کنه
    • 4 IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      پیروزی اگه پول داشت میداد به یایا تا هرماه سر پول قهر نکنه
    • ؟ IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      دانشمند شما اگه پول داشتین که فدراسیون مهدی تاج تقبل نمیکرد پول راشودوویچ رو بده. روتو برم من
    • تاجی اصیل IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      امروز شنبه هست یا یکشنبه؟
  • سنگ پا IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    شما ۵۰۰ میلیون دلار از اون اختلاس ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری چای دبش بدین استقلال تا ورزشگاه بسازه من از طرف باشگاه استقلال قول میدم در هر بازی به همه تماشاگران داخل استادیوم چای مجانی بده
  • المیرا ساناز رزا اس اس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    همش سنگ اندازی همش ترمز استقلال رو میکشن . اصلا دوس ندارن استقلال اوج بگیره همه جوره دنبال ضربه زدن هستن. ریشه این دشمنیهاتون واقعه از چیه . بیاید به ۴۰ میلیون هوادار استقلال بگید برای یکبار هم شده 😐
  • لنگی سوز IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    حالا که بعده چندین سال یه مدیر کاردرست استقلالی امده . بازم دشمنیهاشون شروع شد
  • ع ق QA ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    طرف گنج معامله ویلموتس و سکه های جام جهانی و هاپولی های دو مدیر عامل را پیدا کرده و مورد حمایت تاج و ساکت و بهاروند و مظلومی و ماجدی و افشاریان و جاودانی است پول که علف خرسه پیش باند مذبور
  • اسدی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    مال تماشگران یجوری پول جمع میکنم برای باشگاه مون اگر وزیر ورزش ایراد دیگه ای نگیره
  • ایمان IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    آیا می دانید در وبسایت شرکت مالزیایی IBN هیچ خبری از این پروژه بزرگ چند صد میلیون دلاری نیست ؟
    • نون خ IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      نه، نمی دانستیم! چه خوب که شما کشف و اطلاع رسانی نمودید!
  • حمید IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    اموال خود باشگاه رو که بعد از انقلاب مصادره شده رو برگردونن ، استقلال با اموال خودش میتونه کل هزینه لیگ رو بده ، استقلال صدقه نمیخواد اموال وحق خودشو بهش برگردونین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی