اعتراف تاریخی سرمربی اسبق استقلال: مقابل در امجدیه فهمیدم تختی خودکشی کرده/ آقا تختی به حضور امثال من در مراسمش احتیاجی نداشت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی اسبق استقلال در سالگرد فوت جهان پهلوان غلامرضا تختی نکته بسیار جالبی را در مورد او و خودش مطرح کرد.

اصغر شرفی مربی اسبق تیم ملی که در جام جهانی ۱۹۷۸ دستیار حشمت مهاجرانی محسوب می‌شد، در مقطع کوتاهی از سال ۱۳۶۱ به عنوان سرمربی استقلال هم روی نیمکت آبی پوشان نشست اما پس از آن راهی امارات شد.

شرفی که علاقه بسیار زیادی به کشتی هم دارد در سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی به خبر ورزشی گفت: من ابتدا کشتی را خیلی دوست داشتم و هنوز هم دوست دارم. حتی فنون آن را  می‌شناسم. یک روز در زورخانه مشغول تمرین بودم اما حسن حبیبی آمد و من را به سمت فوتبال برد چون قد و وزنم با همدیگر برای اینکه کشتی‌گیر خوبی بشوم، متناسب نبودند. هرگز فراموش نمی‌کنم وقتی که جهان پهلوان تختی در دی ماه سال ۱۳۴۶ فوت کرد، من فوتبالیست جوانی بودم که برای  تمرین به ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) می‌رفتم. وقتی مقابل استادیوم از ماشین پیاده شدم، ناگهان دیدم روزنامه کیهان فوق العاده منتشر کرده و خبر از خودکشی آقا تختی داده بود. این اتفاق آنقدر بزرگ و تکان‌دهنده بود که تمرین آن روز ما به طور کلی لغو شد.

شرفی با اشاره به اینکه در دوران کودکی و نوجوانی چند بار غلامرضا تختی را از نزدیک دیده، اضافه کرد: من بچه میدان کلانتری هستم. خیابان دلگشا. در آنجا یک کشتی‌گیر قدیمی به نام آقای تاجیک مغازه داشت و آقا تختی به خاطر رفاقت با او زیاد به آنجا می‌آمد. من هم سرک می‌کشیدم تا بتوانم ایشان را از نزدیک ببینم. چند بار هم با او سلام علیک کردم. در رابطه با مراسم تشییع آقا تختی نیز باید بگویم ایشان آنقدر بزرگ بودند که نیازی به حضور من در مراسم خودشان نداشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی