نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بیژن طاهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مدیر فصل گذشته تیم استقلال گفت: هیچ‌کس در مجلس ختم به احترام صاحب عزا شادی نمی‌کند اما داوران در روز تلخ استقلالی‌ها در جشن پرسپولیسی‌ها می‌خندیدند و این نقطه تاریک لیگ بیست‌ودوم فوتبال ایران بود.

بیژن طاهری پیشکسوت تیم استقلال و مدیر این تیم در فصل بیست و دوم لیگ برتر در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره مصاحبه اخیر ریکاردو ساپینتو، تغییرات امتیازات تیم‌های لیگ برتری بعد از رای کمیته استیناف، صدرنشینی استقلال در پایان نیم فصل اول و دیگر مسائل روز فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد.

صحبت‌های اخیر ریکاردو ساپینتو در رابطه با اتفاقات فصل قبل و اینکه گفته بود کار کردن با سه مدیرعامل برایش خیلی سخت بود را خواندید؟
بله همانطور که او هم در مصاحبه‌اش گفته بود شرایط روحی روانی خاصی دارد. به همین دلیل قطعاً چنین کسی نمی‌تواند با سه مدیر عامل کار کند چون خودش هم می گفت که این برایش دیوانه کننده بود. این موضوع قطعاً برای هر کسی دشوار است، چه برسد به فردی با روحیات ریکاردو ساپینتو. چرا که هر یک از این افراد یک ایده ای داشتند و کار کردن با این وضعیت سخت بود. او با تفکرات مصطفی آجورلو به استقلال آمد بعد علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال شد...

...که اتفاقاً با او هم در رابطه با مسائل مختلفی از جمله کمپ تمرینی استقلال مشکل داشت؟
بله! از این قبیل مشکلات همواره در باشگاه استقلال وجود داشته و هنوز هم فکر نمی‌کنم تمام شده باشد. بعد هم که آقای کریمی آمد و به هر حال چون او یک مربی خارجی بود این قبیل اتفاقات برایش انعکاس دو برابر داشت. هم در داخل هم در خارج. ولی به طور کلی مربی حرفه‌ای و فوق العاده‌ای بود.

خبر دارید که او در ماه اخیر باز هم مربی ماه لیگ قبرس شده است؟
بله! باز هم تاکید می‌کنم او از نظر فنی فوق العاده بود. علاوه بر آن توانسته بود بهترین شرایط را بین خودش و بازیکنان تیم به وجود بیاورد. اتحاد بین بازیکنان و رفاقت و همدلی که وجود داشت فوق العاده بود. با اینکه پول نبود اما همه کارشان را می‌کردند. اگر هم به بی پولی اعتراض می‌کردند می‌گفت: "مگر من پول گرفته‌ام که شما ناراحتید؟ همه ما پول نگرفته‌ایم" و در مجموع خیلی حرفه‌ای بود.

ریکاردو ساپینتو

به عنوان یک فرد فوتبالی، سبک بازیش را چطور ارزیابی می‌کنید؟ شما در دورانی که سرپرست استقلال بودید اصلاً به لحاظ فنی صحبتی در این باره نکردید اما یکی مثل علی پروین از سبک بازی استقلال با ساپینتو تعریف کرد. حالا نظرتان را در این باره می‌گویید؟
سبک فوتبال استقلال در فصل گذشته کاملاً به نوع تفکرات ساپینتو ربط داشت، مدل بازی مان ۳-۳-۴ بود. هجومی و زیبا. عناصر آن را هم داشتیم. قایدی و محبی آن جلو بودند و به طور کلی فوتبال تیم مان خیلی زیبا بود اما متاسفانه با یک سری اتفاقات که فصل قبل افتاد نتوانستیم به آنچه مستحقش بودیم دست پیدا کنیم و یک تیم دیگر قهرمان شد. هنوز همه یادشان هست بازی با پیکان و آن اتفاقاتی که رخ داد. پنالتی که برایشان نگرفتند و در نهایت موضوعات مختلفی که شرایط را به سمتی برد تا ما قهرمان نشویم.

فکر نمی‌کنید اگر سال گذشته کمک داور ویدیویی بود استقلال قهرمان می‌شد؟
متاسفانه فصل قبل ما از داوری به شدت لطمه خوردیم. تاریک‌ترین نقطه لیگ برتر هم اتفاقات دربی بود. همان شبی که داوران در جشن پیروزی پرسپولیس شرکت کردند. هیچ وقت آن لحظه را فراموش نمی‌کنم که آقای خورشیدی (داور مسابقه) آنطور می‌خندید و خوشحال بود. شما اگر به مجلس ختم می‌روید قطعاً نمی‌خندید و احترام خانواده داغدار را نگه می‌دارید. ما آن روز ناراحت بودیم. خیلی از بچه‌ها اشک می‌ریختند. ولی داور رفته بود با آنها می‌خندید و خوشحال بود. من خودم شخصاً تا فردای آن روز اشک می‌ریختم...

...تا این حد ناراحت بودید؟
بله، چون در آخر دربی صدم(دیدار دور برگشت) پدر و پسری را دیدم که با چشم گریان از استادیوم بیرون می‌رفتند و آنجا با خودمان عهد کردیم که شرایط به گونه‌ای پیش برود که بعد از دربی صد و یکم همه خوشحال باشیم. این موضوع وقتی به اطلاع همه بچه‌های تیم رسید می‌خواستیم برد را تقدیم همان پدر و پسر کنیم اما اتفاقاتی رخ داد که واقعاً باید گفت آن شب، تاریکترین نقطه لیگ برتر گذشته بود.

یحیی گل‌محمدی

در آن دو مسابقه، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود. خبر دارید که او استعفا کرد و از پرسپولیس جدا شد؟
بله همه اخبار فوتبال را دنبال می‌کنم.

نظرتان درباره جدایی سرمربی پرسپولیس از این تیم آن هم در چنین شرایطی چیست؟
تمایلی ندارم درباره جدایی آقای گل محمدی از پرسپولیس حرف بزنم.

درباره شرایط استقلال در نیم فصل اول صحبت کنید. این تیم با شرایط نگران کننده‌ای وارد لیگ شد اما نتایجش در نهایت به قهرمانی نیم فصل انجامید. انتظار صدرنشینی استقلال در پایان نیم فصل را داشتید؟
استقلال همیشه استقلال است. همیشه قوی است. همیشه خوب است. ما همواره از استقلال چنین توقعی داریم. اما باید یادمان باشد قهرمانی نیم فصل هیچ وجهه قانونی ندارد. ما آن فصل هم که با فرهاد مجیدی بودیم در نیم فصل قهرمان شدیم اما در آن زمان اتفاقی برای ما رخ نداد ولی وقتی در آخر فصل قهرمان شدیم به ما جام دادند. قهرمانی نیم فصل جامی ندارد، بنابراین نباید به آن دل خوش کرد.

نظرتان درباره رفت و برگشت امتیازات تیم‌های سپاهان و پرسپولیس چیست؟
شخصاً دوست داشتم همه چیز در زمین مسابقه مشخص شود. در چنین شرایطی لیگ جذاب‌تر هم می‌شود. اگر هم قهرمانی برای استقلال رقم بخورد قطعا شیرین‌تر است. قطعاً در چنین شرایطی دیگر کسی بهانه‌ای ندارد که بخواهد بگوید ما می‌توانستیم قهرمان شویم اما از ما امتیاز کسر شد.

جواد نکونام

نکونام هم در تازه ترین صحبتهایش به چنین موضوعی اشاره کرده بود. با این حساب شما هم به او هم عقیده هستید؟
بله! باز هم می‌گویم خوشحالم که امتیازات را به تیم‌ها برگرداندند.

حرف باقیمانده‌ای دارید؟
جا دارد از طریق رسانه شما انفجار تلخ در شهر کرمان را به همه هموطنان‌مان در این استان تسلیت بگویم. این واقعه دل همه ما را به درد آورد. امیدوارم کرمانی‌ها بدانند که ما هم در غمشان شریکیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • دامون IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    واقعا کیسه یک مکتب. مکتب دروغ، توهم، جهل و جعل
    • عدالت IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      خدا رو شکر که var سفارشی و رقص رییس کمیته داوران در دربی نقطه سیاه حساب نمیشه
  • Hamid IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    متاسف هستیم برا مدیریت پرسپولیس که اجازه داد با کارهای غلط کسانی مثل شماها به این راحتی در مورد پرسپولیس نظر بدن !!! غلامپور همان بازی چرا در گوش داور مصدوم و چهارم بازی نجوا می‌کرد و دوربین هم قشنگ نشون داد !؟ چرا بالافاصله داور پنالتی روی الکثیر و نگرفت و گل مساوی با خطای بی مورد به ثمر رسید !؟ هوچیگری ساپینتو و شماها بارها اتفاق افتاد ولی محرومیت بعد از پایان لیگ !!!! همون بازی که میگی چه بار فنی تیم تون داشت !؟ متاسفیم برا مدیریت پرسپولیس
  • 6 IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    بهترين صحنه از تو اخراج ساپي جون و ادامست بود خخخخ
  • هادی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    نقطه روشن برا همه خوشحالی رئیس کمیته داوران با ارکان باشگاه کیسه و نگرانی رئیس فدراسیون بخاطر دغدغه های نکونام و خطیر تو جلسه با هم قبل از شروع لیک میباشد
  • ایران جوان بوشهر ۶ پیروزی ۰ IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    بیژن طاهری عزیز یادش بخیر در شهر محمدان بنگلادش لنگ را از آسیا حذف کردی با مرحوم ناصر خان حجازی
    • شاهین IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      نکته تاریک فوتبال وی ای ار دربی بود.. مشخص شد که داوران یار استقلال بوده و هستند. رکورداران پنالتی الکی...
    • قرمز IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      این آقای طاهری اگر یه کم انصاف داشت نقطه تاریک لیگ دقیقا خوشحالی خداداد افشاریان بعداز گل مساوی استقلال به پرسپولیس بود و می دید و اون همه اشتباهات داوری به نفع استقلال رو
    • شمسعلی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      راست میگی اقا شاهین نقطه تاریک وی ا ار بود که سه پنالتی مسلم استقلال را نگرفت
  • بهنام طارمی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    همیشه به وجودت افتخار میکنم مرد با تعصب مکتب تاج مرد روزهای سخت استقلال دوست و رفیق شفیق ناصر خان حجازی مرد با ادب مکتب استقلال آفرین به این همه ادب و احترامت .زمان ساپینتو در بازی تراکتور بازی برگشت اومدم دم رختکن و ادب خوب و محترمت رو دیدم به همچین پیشکسوستانی در هر جا باید بالید
    • نادر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      میگند سوسکه از دیوار داشت بالا می‌رفت مادرش گفت قربون دستو پای بلوریت.حکایت این آقای طاهریه.مکتب کیسه دلسی رو بااین همه تخلف وجعل اسناد وگرفتن پنالتی های بیخودی وشادی کمیته داوران برای اون پنالتی کذایی.وندیدن خطای مسلم که اخراج داشت را وووووو چشماش رو هم گذاشته نمیبینه.اگر یذره انصاف داشتی اینطوری حرف نمیزدی .
  • سهراب IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    تو در حد و اندازه یحیی نیستی ، آقای مدنی تو هم خبر کم آوردی این فسیل و از کجا آوردی شادی داور کجا رقص رئیس کمیته داوران کجا ؟
    • موج آبی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      فقط یه انسان کم ادب میتونه درباره یکی از مودب ترین پیشکسوتان فوتبال ایران اینطور مطلب بذاره.
  • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    اشکان خورشیدی رو همه توی ساری و پاجی میانا میشناسن. یک پرسپولیسی صد آتیشه.
  • fred US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    بیژن خان البته مزاح می فرمایند. منظورشان از نقطه تاریک البته پریدن خداداد افشاریان و معاون باشگاه استقلال روی سر و کول همدیگر در درتبی بعد از ان پنالتی بسیار بو دار توسط VAR - بخوانید خداداد افشاریان- بوده , اما حجب و حیای بیش از حد ایشان مانع از گفتن حرف به صورت مستقیم شده.
  • عدالت خواه IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    برای سلامتی اسطوره تیم پیروزی تهران، آقای حسن ظهیری هیپ هیپ هوررررا
  • فوتبالی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    جالبه اون از سرمربیشون که همش در حاشیه دنبال نتیجه هست اینم از مثلا پیشکسوتشون که خوشحالی رئیس کمیته داوران رو نمیبینه کلا استقلالیها چون در حقیقت و درستی کاری پیش نمی برن همش درحال چرت و پرت گوی و خلاف واقیعت حرف زدن هستن
  • جهان BG ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    اینکه پرسپولیس حکومتی همیشه در سایه حمایت‌های ویژه پنهان و پیدا بوده است شکی نیست ولی وقتی صحبت از افتخارات بین المللی است دستشان خالی است. پنجاه چهار پنج سال در باشگاههای آسیا حضور دارند و هنوز در حسرت قهرمانی آسیا هستند جالب آنکه امروز در بخش نظرات مربوط به مصاحبه مدیرعامل سابق پرسپولیس پز قهرمانی در جام درجه دوم جام در جام آسیا را میداد
    • مایلی کهن IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      شما مطمئن هستید پرسپولیس حکومتی است ؟ یا در طول تاریخ تاج و بعدش استقلال تحت حمایت داوران و دولت و حکومت بوده .شما احتمالا به سنت نمیخوره که از تاریخ دو تیم سر در بیاری چون ظاهرا قوای تحلیل شرایط فعلی رو هم نداری.کامنتها و استوریهای مجیدی و علی کریمی بازیکنان سابق دو تیم رو اگه تحلیل داشتید میفهمیدید کی چی داره کی چی نداره .شما از اون دسته آدمها هستید که آگاهی ندارن و فقط توجیه می کنن. استقلال چه سالهایی قهرمان آسیا شد که یکبار هم پرسپولیس عین همون لیگ رو به اسم دیگه ای منتها با حضور همون تیمها که تعدادشون همیشه 5 یا 6 تیم بود و از شرق فقط بنگلادش و مالزی بود ، قهرمان جام در جام (قهرماه قهرمانان کشورها) شد.منتها اینقدر آسیا سطحش پایین بود که علی پروین اجازه نمیداد کسی بگه قهرمان اسیا شدیم و ال و بل ام استقلالیا ....
  • مایلی کهن IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    اگر این پیام بنده منعکس نشود ، قطعا شکایت میکنیم. شما بعنوان خبرنگار یا گزارشگر حق ندارید سوال رو جوری طراحی کنید که اولا اصل بیطرفی شما زیر سوال بره دوما شایعه سازی می کنید سوما قضاوت میکنید. چرا پرسید از این آقا که اگر کمک داور ویدئویی بود ، فکر نمیکنید استقلال قهرمان می شد ؟!! آیا پرسپولیس از طرف داوری متضرر نشد ؟ شما چیکاره هستید که نظر میدهید ؟
  • رضا US ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    اولا استقلال زمانی در آسیا قهرمان شد .که تعداد تیم های مطرح آسیا به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسید. استقلال زمانی قهرمان شده که تیم محمدان بنگلادش اسم ورسمی در آسیا داشت..حالا نگاه کنید تیم محمدان از نظر رتبه در آسیا کجا قرار دارد .اون زمان قهرمان وبه آن قهرمانی می نازید .اگر حالا قدرت دارید تا نیمه نهایی جام جلو بروید.
    • رضایاک IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      با این چمله ات می خواهی فاجعه بزرگ تاریخی باخت لنگ به محمدان را بپوشانی نه داداش پوشاندنی نیست
  • مهرداد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    در حد پرسپولیس نیستید وسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی