نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
فرانتس بکن‌باوئر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرانتس بکن‌باوئر درگذشت و بایرن مونیخ و چهره‌های بزرگ این باشگاه پیام تسلیت فرستادند.

فوتبال آلمان یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های خود را از دست داد. فرانتس بکن‌باوئر پس از افتخارآفرینی‌های زیاد و تاثیر عمیقش بر فوتبال بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت و دنیای فوتبال را در غم و اندوه فرو برد.

باشگاه بایرن‌مونیخ بعد از درگذشت او بیانیه‌ای منتشر کرد: «دنیای بایرن دیگر آن چیزی نیست که قبلا بود و به طور ناگهانی تاریک‌تر، ساکت‌تر و ضعیف‌تر شده است. قهرمانان آلمان به دلیل درگذشت فرانتس بکن‌باوئر، قیصر بی‌نظیر، که بدون او بایرن هرگز به باشگاه امروزی تبدیل نمی‌شد، سوگوار هستند. بکن‌باوئر یکشنبه در سن ۷۸ سالگی در کنار خانواده‌اش در سالزبورگ درگذشت. بایرن در کنار خانواده، دوستان و همراهانش، بالاتر از همه همسرش هایدی و فرزندانش توماس، مایکل، جوئل ماکسیمیلیان و فرانچسکا آنتونی در سوگ ایستاده است.»

هربرت هاینر، رئیس بایرن: «هیچ کلمه‌ای برای بیان غم و اندوه ما و جای خالی‌ای که فرانتس بکن‌باوئر به جای گذاشته وجود ندارد. او به عنوان یک بازیکن ظرافت و جادو را به زمین آورد. فرانتس بکن‌باوئر شکوه را به فوتبال آورد. او حتی پس از دوران بازی‌اش اثری ماندگار در بایرن و فوتبال بر جای گذاشت و میراث او را نمی‌توان با عناوین سنجید. خانواده بایرن همیشه از او سپاسگزار هستند و من شخصاً برای از دست دادن دوستم عزادار هستم.»

اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن و هم‌تیمی سابقش: «فرانتس بکن‌باوئر بزرگترین شخصیتی است که بایرن تا به حال داشته است. به عنوان بازیکن، مربی، رئیس، مرد... فراموش‌نشدنی است. هیچ کس هرگز با او برابری نمی‌کند. مردم می‌توانند بگویند که فوتبال زمان فرانتس بکن‌باوئر را تماشا می‌کردند. او برای من دوست و همراهی بی‌نظیر و هدیه‌ای برای همه ما بود. فرانتس عزیز، در آرامش بخواب.»

کارل هاینتس رومنیگه، مدیرعامل پیشین بایرن و هم‌تیمی سابقش: «عمیقاً شوکه شده‌ام. فرانتس بکن‌باوئر تاریخ فوتبال آلمان را بازنویسی کرد و اثری ماندگار بر آن گذاشت. او کاپیتان من در بایرن، مربی من در تیم ملی، رئیس ما در بایرن بود، و در تمام این نقش‌ها نه تنها موفق، بلکه منحصر به فرد بود. او برای همه مردم احترام زیادی قائل بود، زیرا همه از نظر فرانتس برابر بودند. فوتبال آلمان بزرگترین چهره تاریخ خود را از دست داده است. ما به شدت دلتنگ او خواهیم شد. برای همه چیز از تو ممنونیم، فرانتس عزیز.»

یان کریستین دریسن، مدیرعامل بایرن: «یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ این باشگاه است. تاریخ فوتبال بایرن و آلمان بدون فرانتس بکن‌باوئر قابل توضیح نیست. ما در غم از دست دادن یکی از شخصیت‌های بزرگ این کشور عزادار هستیم. تاثیر او بر بایرن بی‌نظیر بود. فرانتس بکن‌باوئر چه به عنوان بازیکن، چه مربی و چه رئیس در هر کاری که انجام می‌داد بی‌رقیب بود. او به عنوان تنها قیصر فوتبال آلمان برای همیشه در یادها و در قلب ما باقی خواهد ماند.»

بیشتر بخوانید: فرانتس بکن‌باوئر؛ افسانه‌ای‌ترین فوتبالیست تاریخ/ کاپیتان، سرمربی، رئیس و قهرمان سریالی... قیصر همه‌چیز بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی