نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
فرانتس بکن‌باوئر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرانتس بکن باوئر قیصر فقید فوتبال آلمان ۱۹ سال قبل درس بزرگی به فوتبالیست‌های ایرانی به ویژه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی داد.

دنیای فوتبال این روزها عزادار از دست رفتن فرانتس بکن‌باوئر بازیکن افسانه‌ای فوتبال جهان است که جدا از توانایی فنی، به لحاظ شخصیتی هم برای بسیاری از فوتبالیست‌ها الگو بود و ما آن را با چشم خودمان در ورزشگاه آزادی مشاهده کردیم.

تیم ملی آلمان مهر ماه سال ۸۳ برای جدال دوستانه با تیم ملی کشورمان به ورزشگاه آزادی آمد و قیصر هم در قالب مفسر یک شبکه تلویزیونی آلمانی به ایران سفر کرد تا بازی را از ورزشگاه آزادی ببیند و به طور زنده تفسیر کند. حضور بکن‌باوئر در ورزشگاه آزادی با استقبال بسیار زیاد تماشاگران مواجه شد و آنها برای گرفتن امضا هجوم آوردند.

اسطوره فوتبال آلمان برخلاف برخی از ستارگان استقلال و پرسپولیس که با بی‌حوصلگی از کنار هوادارانشان عبور می‌کنند، در نهایت ادب چیزی بالغ بر ۱۰ دقیقه وقت صرف کرد و به تک‌تک دوستدارانش امضا داد. او حتی به سینه کسی که کاغذ سفید همراهش نداشت و درخواست کرد روی یک اسکناس برایش امضا کند هم دست رد نزد تا در ورزشگاه آزادی دوره آموزش اخلاق برای فوتبالیست‌های ایرانی گذاشته باشد.

بیشتر بخوانید: فرانتس بکن‌باوئر؛ افسانه‌ای‌ترین فوتبالیست تاریخ/ کاپیتان، سرمربی، رئیس و قهرمان سریالی... قیصر همه‌چیز بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زیگزاگ IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    برخی فوتبالیستهای ما مغزشون کوچیکه.
  • کوهمره جروق IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    فرق بکن باوئر با امثال مسی اینجا مشخص میشه.برای همین محبوبیتش زیاد بود.به خاطر اخلاق و مرامش.یکی بود مثل تختی
  • جودی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    بکن بائر در جهان بی مثیل بود، خیلی بزرگ او به فوتبال جهان خدمتی بزرگ داشت، او همانند بزرگانی چون مارادونا، پله ، پلاتینی، در دنیای فوتبال محبوبیت زیادی دارد، روحش شاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی