تمجید نکونام از برانکو؛ او یکی از تأثیرگذارترین سرمربیانی است که به ایران آمده/ وقتی جواد به خاطر ایوانکوویچ جام‌جهانی را از دست داد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی استقلال همواره موضع مثبتی نسبت به کاندیدای کنونی هدایت پرسپولیس داشته است.

پرسپولیس با یحیی گل محمدی به توافق نرسید و حالا دنبال آن است تا پس از پایان کار عمان در جام ملت‌های آسیا زمینه برای حضور او در تهران و نشستن دوباره این مربی کروات روی نیمکت خود را فراهم کند. مذاکرات میان طرفین در ابوظبی انجام شده و مدیران باشگاه پرسپولیس با صراحت گفته‌اند که حتی برای ارائه پیشنهاد ۲ ساله به برانکو هم مشکلی ندارند. نکته اینجاست که اتفاقاً جواد نکونام مرد اول نیمکت استقلال نیز برخلاف ماجراهایی که با یحیی داشت، هیچوقت با برانکو دچار چالش نشده و اتفاقاً یک بار به واسطه اینکه حاضر نشد علیه او صحبت کند، تاوان سنگینی پس داد. اتفاقی که البته به نظر نمی‌رسد نکونام از این بابت حسرت به دل باشد.

نرفتن به جام جهانی

کارلوس کیروش و برانکو ایوانکوویچ طی روزهایی که هر دو در فوتبال ایران مشغول به کار بودند، اصلا رابطه خوبی با هم نداشتند و این مسئله از اوایل زمستان سال ۱۳۹۶ کاملاً عیان شد. در آن مقطع کیروش میخواست تیم ملی را به اردوی دبی ببرد و همین کار را هم کرد اما برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس قاطعانه مخالفت کرد و مدعی شد وقتی در فیفادی قرار نداریم و تیم ملی هم با هیچ حریف جدی در امارات بازی ندارد، سفر کردن به امارات و بردن ملی‌پوشان شاغل در لیگ برتر خودمان کار درستی تلقی نمی‌شود. برانکو همچنین مدعی شد کیروش فقط می‌تواند با استفاده از قدرت فدراسیون روی باشگاه‌های ایرانی فشار آورد اما هیچ باشگاه خارجی ملی‌پوشان ایرانی خود را در اختیار او نخواهد گذاشت. در آن زمان جواد نکونام دستیار کیروش در تیم ملی محسوب می‌شد و وقتی فدراسیون اعلام کرد گروهی از ملی‌پوشان برگردند، قرار شد جواد هم با آنها بازگردد. این مسئله موجب ناراحتی کارلوس کیروش از سرمربی کنونی استقلال شد و او انتظار داشت نکونام علیه برانکو صحبت کند اما جواد حاضر نشد مقابل مربی اسبق خودش موضع بگیرد و همین نکته در جدایی او از تیم ملی تاثیر بسزایی داشت. بسیاری از کارشناسان در همان مقطع تاکید کردند اگر نکونام فقط یک مصاحبه تند علیه برانکو انجام می‌داد، تحت عنوان مربی تیم ملی همراه با کارلوس کیروش به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌رفت اما سرمربی فعلی استقلال به خاطر اعتقادات خودش زیر بار چنین کاری نرفت.

مربی تاثیرگذار

جواد نکونام روزهای بسیار خوبی را با برانکو ایوانکوویچ سپری کرده است. از قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان گرفته تا سوم شدن در جام ملت‌های ۲۰۰۴ و البته حضور در جام جهانی ۲۰۰۶. نکونام پس از همان دوره جام جهانی و هنگامی که برانکو دیگر سرمربی ایران نبود و به شدت زیر تیغ انتقادات قرار داشت، طی یک مصاحبه از او حمایت کرد و گفت: باید انصاف داشته باشیم و قبول کنیم برانکو یکی از تاثیرگذارترین مربیان خارجی بوده که تاکنون به ایران آمده است. نتایج و موفقیت‌هایی که او با تیم ملی ما کسب کرد جدا از اینکه ارزشمند است، اصلاً کار آسانی تلقی نمی‌شود.

داستان متفاوت

رابطه جواد نکونام و برانکو ایوانکوویچ طی سالیان اخیر کاملا محدود بوده و نمی‌توان گفت آنها هر هفته با یکدیگر تماس تلفنی داشته‌اند ولی اگر این مربی کروات به ایران بیاید، بدون شک شکل ارتباطش با جواد نکونام به عنوان سرمربی پرسپولیس کاملاً متفاوت با شرایطی خواهد بود که ما در رفتار نکونام و یحیی گل محمدی با همدیگر می‌دیدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شوتبال AT ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    نکونام بدون شک در مربیگری در حد و اندازه یحیی نیست مربی که تاکتیکهاش و الگوهای رفتاریش کاملا برگرفته از کیروش و قلعه نوعیه با همون سبک و سیاق
    • ایران جوان بوشهر ۶ پیروزی ۰ IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      حد واندازه نکونام در حد یحیی ???????? پس چرا هر روز قهر نمیکنه دادش لالیگها گجا پیروزی کجا
  • رضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    فقط جذبه نکونام برای کل داشته های یحیی کافیه لالیگا و بار فنی و غیره رو دیگه نگم
    • AMIR 6666PERSPLISI66 IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      برا شما که هیچ بازیکن بزرگ و اسطوره ی نامی نداشتین بایدم بازی در تیمه درجه دوم اسپانیا مثه اوساسونا که تا همین دو سال پیش دسته پایین تر بازی میکرد انقد مهم و بزرگ باشه،حالا فرض کن یه بازیکن سابق تیمتون در یکی از پنج باشگاه بزرگ اروپا ینی بایرن مونیخ بازی میکرد یا یه بازیکن سابقتون زننده گل برتر فصل لیگ قهرمانان اروپا میشد، نکونام حتی سابقه بازی در لیگ اروپا هم نداره چه برسه به لیگ قهرمانان، یحیی هرجی باشه سابقه گلزنی در جام جهانی رو داره و در عرصه ی مربیگری هم که خیلی خیلی از نکونام جلوتره و نکونام هیچوقت به افتخارات یحیی نمیرسه
  • Ali IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    ماایرانی ها غریبه پرست هستیم ،درموضوع رفتارنکونام با آقای گلمحمدی وآقای برانکو .نکونام هم یک ایرانی است ، وی که درخارج کشورهم مدتی بازی و زندگی کرده بخوبی میداند وقدرآنرا میداند که ایرانی بودن چه حس دلپذیر وافتخارآمیزی دارد به همین دلیل برخلاف بعضی ازطرفداران استقلال هرگز وهرگز از واژه پیروزی بجای پرسپولیس استفاده نکرده است چه باتمام گوشت وپوست واستخوان درک کرده وقتی نام و واژه پرسپولیس رابرده باچه احترام زیبا واعتبارارزشمندی روبروشده است واین موضوع (یعنی بردن نام پرسپولیس ).یادآور نام پرافتخار وبلندآوازه ی ایران عزیز وگرانسنگ وگرانقدر میباشد .
  • فرامرز IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    وقتی کسی برای خودش به عنوان یک مربی این شانیت را نبیند که با فحش رکیک با فیلم بردار تلویزیون درگیر نشود یا تیمش را وسط یک تورنمنت بزرگ مانند لیگ قهرمانان آسیا کرد تنها نگذارد مانند کاری که نکونام با فولاد قبل از بازی با الهلال کرد و... یعنی برای رفتار های خودش هیچ خط قرمز اخلاقی قائل نیست چون متکبر و خود پسند است پس با قاطعیت ننویسید روابط نکونام با برانکو بهتر از روابطش با یحیی خواهد بود چون در فوتبال ایران شما مربی ای را نمی توانید سراغ داشته باشید بجز نکونام که با یحیی به مشکل بر خورده باشد مشخص است که نویسنده محترم اصلا نکونام را نشناخته است یا به عشق تیم مورد علاقه اش نوشته است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی