تلویزیون شهری استادیوم‌های ورزشی را متحول می‌کند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تماشای مسابقات ورزشی از نزدیک در استادیوم‌های ورزشی، هیجان بازی را برای تماشاچیان دو چندان می‌کند.

فناوری حتی تحولاتی را در این حوزه نیز پدید آورده؛ تلویزیون شهری در استادیوم‌های ورزشی کاربرد وسیعی دارد. نمایشگرهای LED با وضوح بالای تصاویر، جذابیت بصری محتواهای نمایشی را دو چندان می‌کنند. وجود بیلبورد دیجیتال، تجربه‌ای متفاوت و جذاب را برای بازیکنان و تماشاچیان در طول بازی، به ارمغان می‌آورد.

تغییر و تحول دنیای ورزش با بیلبوردهای دیجیتالی

در استادیوم‌های چند هزار نفره ورزشی، فاصله زیاد از زمین بازی، دنبال کردن بازی با جزئیات را دشوار می‌کند. برای افزایش هیجان در تماشای حضوری مسابقات، نمایشگرهای LED به میدان آمده‌اند. این تلویزیون‌های شهری با ابعاد بزرگی که دارند؛ از فواصل بسیار دور هم تصاویری با کیفیت را نمایش می‌دهند. از جمله نمایشگرهایی که در استادیوم ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیلبورد دیجیتال مختص امتیاز و زمان

در مسابقات ورزشی هر لحظه حکم طلا را دارد؛ هر گونه تغییر در آخرین لحظات نیز می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. برای اطلاع دقیق از زمان سپری شده در حین مسابقه و امتیازات هر یک از تیم‌ها نمایشگری اختصاصی در استادیوم‌ها تعبیه می‌شود. در این نمایشگرها علاوه بر زمان اطلاعات کلی از تیم‌ها نیز ذکر می‌شود. نور و روشنایی تلویزیون‌ شهری ورزشی به گونه‌ای است که در تمامی ساعات شبانه روز کیفیت قابل قبولی از خود ارائه می‌دهند.

  • نمایشگر تمام رنگ

لحظات گل زدن در فوتبال یا خطا بر روی بازیکن حریف؛ از جمله لحظات ناب این بازی به حساب می‌آیند. این لحظات توسط عکاسان و فیلم برداران کنار زمین ثبت می‌شوند و همزمان بر روی نمایشگر تمام رنگ نمایش داده می‌شوند. کلوز آپ‌های زنده از هر یک از بازیکنان و نمایش دادن استرس و هیجان آن‌ها نیز توسط این نمایشگرها در معرض دید قرار می‌گیرد. وجود این بیلبورد دیجیتال در استادیوم‌های ورزشی تعامل تماشاچیان با جریان بازی را افزایش می‌دهد.

  • نمایشگرهای دور زمین ورزشی

وجود طرفداران زیاد بازی‌های ورزشی سبب شده که تبلیغات نیز بازدهی خوبی داشته‌باشد. استفاده از نمایشگرهای دور زمین این امکان را فراهم می‌کند که بازاریابی و تبلیغات به خوبی صورت بگیرد. محتواهای متحرک همراه با جریان بازی انتخابی مناسب برای تبلیغ در این نمایشگرها است.

کاربردهای نمایشگر استادیوم ورزشی

استفاده از تلویزیون شهری امروزه تنها محدود به مراکز پر رفت و آمد شهر برای تبلیغات نمی‌شود. این نمایشگرها به عرصه ورزش نیز وارد شده‌اند و عملکردی بی نظیر از خود نشان می‌دهند. از کاربردهای ویدئو وال ورزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استادیوم ورزشی

  • صفحه نمایشی بزرگ

با صفحه بزرگ ویدئو وال ورزشی، تعاملی لذت بخش بین بازیکنان و تماشاچیان ایجاد می‌شود. ابعاد بزرگ صفحه نمایش به راحتی امکان خواندن اطلاعات مسابقه و زمان را فراهم‌ می‌کند. طرفداران لحظاتی به یادماندنی از مسابقه را تجربه‌ می‌کنند و از تمامی دقایق تماشای زنده بازی لذت‌ می‌برند.

  • به روزرسانی اطلاعات آنی

در بازی‌های ورزشی، امکان دارد در عرض چند صدم ثانیه، نتیجه بازی به کل تغییر ‌کند. تلوزیون شهری ورزشی، اطلاعات مهم بازی را به طور لحظه‌ای به روز رسانی‌ می‌کند. تصاویر نیز بدون هیچ گونه درنگی بر روی نمایشگر استادیوم ورزشی، نمایش داده‌ می‌شوند. این موضوع حس وحدت همگانی را بین افراد ایجاد می‌کند و تعاملی بیش از پیش در لحظات مهم بازی از خود نشان‌ می‌دهند.

  • تبلیغات و درآمدزایی

نمایشگر استادیوم ورزشی در مدت زمان کوتاهی هزینه صرف شده برای خرید را باز می‌گردانند. این بازگشت سرمایه در عرض چندین بازی حتی به راهی برای کسب در آمد و سود نیز تبدیل‌ می‌شود. وجود مخاطبان زیاد، صفحه‌های نمایش LED را به بستری مناسب برای تبلیغات موثر مبدل‌ می‌کند. نمایش تبلیغات با محتوایی جذاب و گرافیک پیشرفته بر روی بیلبورد تبلیغاتی، به جذابیت بازی نیز می‌افراید.

مزایای‌ تلویزیون شهری در مسابقات ورزشی

ادغام فناوری‌های نوین و نمایشگرهای LED در استادیوم‌های ورزشی، تحولی عظیم بین تعامل طرفداران با تیم مورد علاقه خود پدید آورده‎‌است. از مزایای تلویزیون شهری در سالن‌های ورزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسابقات ورزشی

  • کیفیت بالای نور و تصویر

تلویزیون شهری ورزشی وضوح بالایی از تصاویر را نمایش می‌دهد. روشنایی تلویزیون شهری به گونه‌ای است که رنگ‌هایی واضح و طبیعی را ارائه می‌دهند. فناوری پیشرفته مورد استفاده در ساختار این نمایشگرها این امکان را فراهم می‌سازد که جزئیات به خوبی نمایش داده شوند. به طور همزمان و زنده محتوای ویدیویی بازی از این تلویزیون‌ها پخش می‌شود و تماشگران با هیجان بیشتر آن را دنبال می‌کنند.

  • استفاده از جلوه‌های بصری

در هم آمیختن تصاویر و ویدیوها با جلوه‌های بصری جذابیت محتوا را بیش از پیش می‌کند. با استفاده از تلوزیون شهری می‌توان از جلوه‌های بصری همچون نمایش با وضوح بالا، ارائه تصاویر پویا، نمایش همزمان در لحظه واقعی خود و تکنیک‌های مختلف زوم و ادغام فیلم و عکس استفاده کرد. این جلوه‌های بصری، جنبه سرگرمی بازی را برای مخاطبان افزایش می‌دهند. تماشگران در طول مدت زمان بازی، با جریان مسابقه همراه می‌شوند.

  • استفاده در شرایط آب و هوایی گوناگون

به طور معمول این تلوزیون شهری در ارتفاع بالایی نصب می‌شود؛ تا از نقاط مختلف به خوبی قابل مشاهده باشد. ابعاد آن به گونه‌ای طراحی شده‌است که حتی بازیکنان از روی زمین بازی نیز آن را می‌بینند. در ساخت صفحات نمایش LED از به روزترین فناوری‌ها استفاده شده و در شرایط آب و هوایی مختلف کارایی دارند. در نور زیاد یا روشنایی کم نیز این بلیبوردها، تصاویری با وضوح قابل قبول از خود ارائه می‌دهند.

  • صرفه جویی در هزینه‌ها

با استفاده از بیلبورد تبلیغاتی می‌توان در هزینه‌ها صرفه جویی کرد. تکنولوژی جدیدی که در ساخت ویدئو وال ورزشی به کار رفته، مصرف انرژی را کاهش داده. در مقایسه با روش‌های سنتی نمایش تصویر و ویدیو در استادیوم ورزشی، مصرف الکتریسته به حداقل ممکن رسیده‌است. از سویی دیگر کیفیت بالای این نمایشگرها هزینه‌های مورد نیاز برای تعمیر و تعویض قطعات را نیز به صفر می‌رساند. این تلویزیون‌های شهری عمری طولانی دارند و تا چندین سال کارایی خوبی از خود نشان می‌دهند.

بیلبورد تبلیغاتی

سخن پایانی

ورزش از سرگرمی‌های جذاب اکثر افراد است این موضوع تنها در دنبال کردن خبرهای ورزشی خلاصه نمی‌شود. افراد برای این‌که هرچه بیشتر در جریان بازی قرار بگیرند تماشای مسابقات ورزشی، از نزدیک را ترجیح می‌دهند. استفاده از تلویزیون شهری در استادیوم‌های ورزشی هیجان بازی را دو چندان‌ می‌کند. برای اطلاع از قیمت تلویزیون شهری مناسب برای استادیوم ورزشی‌ می‌توانید به وب سایت دیاکو مراجعه کنید. دیاکو مرجع معتبر خرید و اجاره تلویزیون شهری، انواع نمایشگرهای LED و تابلو روان است. این مجموعه با بیش از یک دهه سابقه، خدماتی در سطح جهانی در حوزه نمایشگرهای LED ارائه‌ می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی