نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی نیوکاسل - منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی امشب در لیگ برتر انگلیس و در سفر به سنت جیمز پارک به دنبال نزدیک شدن به صدر جدول است. اختلاف دو تیم در حال حاضر ۱۱ امتیاز است، سیتیزن ها در رده سوم و نیوکاسل شش رتبه پایین تر در رده نهم قرار دارند. 

منچسترسیتی امشب در لیگ برتر انگلیس و در سفر به سنت جیمز پارک به دنبال نزدیک شدن به صدر جدول است. اختلاف دو تیم در حال حاضر ۱۱ امتیاز است، سیتیزن‌ها در رده سوم و نیوکاسل شش رتبه پایین تر در رده نهم قرار دارند. 

نیوکاسل سه بازی آخر سال ۲۰۲۳ را باخت و در سال جدید هم ۴ بر ۲ مقابل لیورپول صدرنشین شکست خورد اما با پیروزی ۳ بر صفر مقابل رقیب همیشگی‌اش، ساندرلند در دور سوم جام حذفی کمی فشار از روی ادی هاو برداشته شد. الکساندر ایساک با دو گل در این پیروزی که برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۱ برابر گربه های سیاه به دست آمد، تاثیرگذار بود. آنها در دور بعد جام حذفی هفتم بهمن با فولام روبرو می‌شوند اما قبل از آن باید به بازی با سیتی فکر کنند، تیمی که چهار ماه قبل در آخرین دیدار با آن با گل ایساک از جام اتحادیه حذفش کردند. 

رکورد نیوکاسل مقابل سیتی در لیگ برتر البته نگران کننده است، آنها از ۳۲ بازی آخر با این تیم در سطح اول فوتبال انگلیس تنها یک پیروزی و ۲۶ باخت به دست آورده اند، آن یک برد در ژانویه ۲۰۱۹ رقم خورد. 

باخت در بازی امشب دهمین شکست این فصل تیم هاو خواهد بود که دو برابر تمام باخت‌های فصل قبل است. اگر نتایج بازی‌های دیگر به نفعشان نباشد تا رده چهاردهم سقوط می‌کنند و امیدشان برای سهمیه دوباره لیگ قهرمانان بسیار کمرنگ خواهد شد. 

سیتی، مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی، کار آسانی در دور سوم داشت و تیم چمپیونشیپی هادرزفیلد را با ۵ گل در ورزشگاه اتحاد در هم کوبید تا روند شکست ناپذیری‌اش در رقابت‌های مختلف به هشت بازی برسد. اتفاق مهم آن بازی بازگشت کوین دبروین بود که بعد از مدت‌ها به عنوان یار جانشین به زمین آمد و پاس گل پنجم را به دیگر بلژیکی از مصدومیت برگشته، ژرمی دوکو داد. تیم پپ گواردیولا قبل از بازی سختش در دور چهارم (یک‌شانزدهم نهایی) در زمین تاتنهام باید فکری به حال پنج امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول کند که یک بازی بیشتر انجام داده است. 

تیم قهرمان جهان اواخر سال ۲۰۲۳ به مشکل خورده بود اما در هفته‌های اخیر همان تیم همیشگی شده و پنج بازی آخرش را برده با ۱۷ گل زده و یک گل خورده. 

آنها آمار ترسناکی مقابل نیوکاسل دارند، ۳۰ بار این تیم را برده اند، ۹۸ گل زده اند و ۲۲ بار مقابلش کلین شیت کرده اند، هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر اینقدر مقابل سیتی ضعیف نبوده است.

تیم پپ گواردیولا تا قبل از جام جهانی باشگاه‌ها شرایط سختی داشت اما حالا با بازگشت کوین دی‌بروینه و ژرمی دوکو به شرایط روحی خوبی برگشته است.
 
اخبار تیمی 
فهرست مصدومان نیوکاسل همچنان طولانی است و جو ویلاک، کالوم ویلسون، مت تارگت، نیک پوپ، جیکوب مورفی، هاروی بارنز، الیوت اندرسون و خاوی مانکیو به این بازی نمی‌رسند. ژوئلینتون هم با مصدومیت ران مقابل ساندرلند بعید است بتواند بازی کند و لوییز مایلی ۱۷ ساله در خط میانی به جایش بازی خواهد کرد. جان استونز همچنان نمی‌تواند برای سیتی بازی کند اما وضعیت ارلینگ هالند، مانوئل آکانجی، برناردو سیلوا و کالوین فیلیپس قبل از بازی بررسی می‌شود. فیل فودن که درچهار بازی آخرش چهار گل زده احتمالا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. 
 
ترکیب احتمالی 
نیوکاسل:
دوبراوکا؛ تریپیه، شار، بوتمن، برن؛ لانگستاف، گیمارش، مایلی؛ آلمیرون، ایساک، گوردون 
منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، دیاس، آکه، گواردیول؛ رودری، کوواچیچ؛ برناردو، فودن، گریلیش؛ آلوارس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی