۱۴ خرید بالای ۵۰ میلیون پوندی منچستریونایتد/ تنها ۲ بازیکن موفق عمل کردند؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستریونایتد پول زیادی برای جذب بازیکنان هزینه کرده اما گران‌ترین بازیکنانش در کسب موفقیت ناکام ماندند.

منچستریونایتد در دهه گذشته نزدیک به ۱ میلیارد پوند هزینه کرده و در ازای آن دستاورد بسیار اندکی داشته است. آن‌ها پول‌های کلانی خرج کردند و ۱۴ بازیکن را با ۵۰ میلیون پوند یا بیشتر به خدمت گرفتند. اریک تن‌هاخ پنج مورد از این خریدها را انجام داده اما تعداد کمی از آنها انتظارات را برآورده کرده‌اند. در زمان مربیان قبلی نیز وضع به همین منوال بود و فقط ۲ مورد از ۱۴ بازیکن را می‌توان به عنوان خرید موفقیت‌آمیز در نظر گرفت.

کاپیتان برونو فرناندش از چهار سال پیش که وارد اولدترافورد شد یکی از بازیکنان کلیدی اولدترافورد بوده است. او در ۲۱۲ بازی ۷۰ گل به ثمر رسانده و تبدیل به یکی از ستاره‌های جادویی تیم شده، ولی چنین چیزی را نمی‌توان در مورد پل پوگبا یا میسون مانت گفت. پوگبا با مبلغ ۸۹ میلیون پوندی که در آن زمان رکوردشکن بود، با اولدترافورد قرارداد امضا کرد اما هرگز در حد و اندازه‌های قیمتش ظاهر نشد. او آنقدر توسط کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفت تا اینکه در سال ۲۰۲۲ به صورت رایگان از باشگاه رفت.

آنتونی که انتقال بزرگ بعدی یونایتد است نیز در مسیر مشابهی قرار دارد. او فصل گذشته ۸ گل به ثمر رساند اما در این فصل موفق به گلزنی یا ثبت یک پاس گل نشد. جیدون سانچو در دوران حضورش در شیاطین سرخ پیش از پیوستن به بوروسیا دورتموند به صورت قرضی، مشکلات مشابهی داشت. یونایتد تلاش زیادی برای جذب این وینگر کرده بود تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۲۱ موفق به امضای قرارداد با او شد اما اختلاف او با تن‌هاخ در فصل گذشته بر همه چیز سایه افکند.

ناکامی او یادآور آنخل دی‌ماریا است که تنها یک فصل در یونایتد دوام آورد. کاسمیرو علیرغم اینکه در فصل گذشته فرم خوبی از خود نشان داد ممکن است بیشتر از هم‌تیمی سابق خود دوام نیاورد. شروع پر از مصدومیت در این فصل، میراث او را در یونایتد بسیار مورد تردید قرار داده است.

از سوی دیگر، هری مگوایر در این فصل به خوبی به منتقدان پاسخ داده و جایگاهش در تیم را برگردانده و در ماه نوامبر به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد. هیئت منصفه هنوز در مورد مگوایر شک دارد، اما لیساندرو مارتینس از زمانی که با ۵۷ میلیون پوند از آژاکس آمد، خرید موفقی بوده است. مصدومیت از ناحیه پا باعث شد تا بازیکن آرژانتینی در بیشتر فصل جاری از میادین دور بماند، اما در کل در ناحیه دفاع برای یونایتد عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید:

۱۴ خرید بالای ۵۰ میلیون پوندی منچستریونایتد/ تنها ۲ بازیکن موفق عمل کردند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی