نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی رئال‌مادرید - بارسلونا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئال‌مادرید و بارسلونا همانند سال گذشته در عربستان راهی فینال سوپرجام اسپانیا شدند تا امشب ال‌کلاسیکویی دیگر بر سر جام را شاهد باشیم.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه الاول شهر ریاض یا همان ملک سعود که ورزشگاه خانگی تیم النصر عربستان است از دیدار فینال سوپرجام اسپانیا میزبانی خواهد کرد. رئال‌مادرید و بارسلونا با شکست اتلتیکومادرید و اوساسونا به فینال رسیدند تا همانند سال گذشته در این بازی شاهد ال‌کلاسیکو باشیم.

رئال‌مادرید؛ کادوی ماندگاری کارلتو

چندی پیش بود که کارلو آنچلوتی بین دوراهی ماندن در رئال‌مادرید و سفر به برزیل برای قبول هدایت سلسائو، تصمیم گرفت در اسپانیا بماند و هواداران کهکشانی‌ها را خوشحال کرد. به نظر می‌رسد کارلتو در کنار دستیار سابقش زین‌الدین زیدان سرمربیان محبوب ۲ دهه اخیر رئالی‌ها هستند و آن‌ها را به هر نام دیگری ترجیح می‌دهند. رئال‌مادرید آهسته و پیوسته فصل جاری را سپری کرده و نتایج خوبی با وجود کمبودها گرفته است. فقط دربی مادرید در لالیگا را باخته بودند که آن را هم در سوپرجام تلافی کردند. حالا مانده یک تیر و دو نشان در ریاض؛ برد در ال‌کلاسیکو برای جامی که می‌تواند کادوی ماندگاری کارلتو باشد و انتقام شکست سال قبل در همین دیدار. به نظر می‌رسد با شرایط فعلی و مقایسه وضعیت دو تیم، رئال‌مادرید شانس بیشتری برای فتح ال‌کلاسیکو و کسب جام داشته باشد.

بارسلونا؛ جلب اعتماد مهندس

اگر با فصل قبل مقایسه کنیم، شرایط بارسلونا تعریفی ندارد. قهرمان فصل قبل لالیگا اسپانیا با صدرنشین که رئال‌مادرید است ۷ امتیاز فاصله دارد و هم ال‌کلاسیکو را باخته و هم نبرد با خیرونا تیم شگفتی‌ساز فصل را. به این‌ها ۲ شکست در لیگ قهرمانان مقابل شاختار و آنتورپ را هم اضافه کنید. با این حال همه‌چیز برای ژاوی تمام نشده و نیم‌فصل برای جبران باقی‌ست. از طرفی امشب هم می‌تواند امیدوار باشد تیمش مثل سال گذشته ال‌کلاسیکوی سوپرجام را هم ببرد. که می‌توان گفت انتقامی هم برای شکست خانگی در ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا خواهد بود. با وجود مصدومان پرتعداد کمی وضعیت برای ژاوی سخت شده، ولی تیم او کم‌ستاره نیست که ناامید باشد. مهندس ژاوی می‌خواهد اعتماد هواداران را دوباره جلب کند و امشب در ریاض فرصت خوبی برای او خواهد بود که این اتفاق را رقم بزند.

کارلو آنچلوتی و ژاوی

آخرین بازی
بیست‌وهشتم اکتبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لالیگا اسپانیا، بارسلونا در ورزشگاه لوئیس کمپانیس مقابل رئال‌مادرید با نتیجه ۲-۱ شکست خورد. گوندوغان برای بارسا گلزنی کرد، اما دبل بلینگام باعث بازگشت و برتری رئال شد.

آمار بازی
۲۹۷) اولین ال‌کلاسیکو سال ۱۹۰۲ یعنی ۱۲۱ سال قبل برگزار شد و از آن سال به بعد ۲۹۷ مرتبه رئال‌مادرید و بارسلونا به مصاف هم رفته‌اند. ۱۰۹ برد سهم رئال بوده، بارسا ۱۲۴ بازی را برده و ۶۴ بازی هم مساوی شده است.
۲۵۵) از بین ال‌کلاسیکوها ۲۵۵ بازی رسمی بوده که ۱۰۳ بازی را رئال برده و ۱۰۰ بازی به سود بارسا تمام شده. ۵۲ بازی رسمی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۶) در تاریخ سوپرجام اسپانیا ۱۶ مرتبه ال‌کلاسیکو برگزار شده که ۹ بازی را رئال برده، فقط ۲ مرتبه بارسا پیروز شده و ۵ بازی هم بدون برنده تمام شده است.
۱۲) در ۱۲ ال‌کلاسیکوی آخر در تمامی رقابت‌ها شاهد تساوی نبوده‌ایم؛ ۸ بازی را رئال برده و بارسا در ۴ بازی پیروز شده است. آخرین تساوی ال‌کلاسیکو دسامبر ۲۰۱۹ در لالیگا ثبت شد که آخرین بازی بدون‌گل دو تیم هم بود.
۴) رئال‌مادرید در حالی فینال سوپرجام سال گذشته را به بارسلونا باخت که قبل از آن در ۴ ال‌کلاسیکوی آخر سوپرجام موفق به شکست حریف شده بود. ضمن این که برد بارسلونا در فینال سوپرجام به ۸ سال نباختن رئال در این دیدار خاتمه داد.
۱۴) بارسلونا با ۱۴ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا رکورددار است. رئال‌مادرید با ۱۲ قهرمانی پشت سر رقیب دیرینه قرار گرفته.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل زده فعلاً در صدر جدول گلزنان ال‌کلاسیکو دست‌نیافتنی است. مسی ۶ مرتبه در سوپرجام گلزنی کرده و از این حیث هم رکورددار است. کریستیانو رونالدو و کریم بنزما با ۴ گل در ال‌کلاسیکوهای سوپرجام بعد از مسی قرار گرفته‌اند.
۴۸) رکورددار بازی در ال‌کلاسیکو، سرخیو بوسکتس هم‌بازی لیونل مسی در اینترمیامی است. لیونل مسی و سرخیو راموس با ۴۵ بازی پشت سر بوسکتس قرار گرفته‌اند.
۸) کارلو آنچلوتی و ژاوی ۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هرکدام از آن‌ها ۴ بازی را برده و هیچ‌گاه نبردشان با تساوی خاتمه نیافته است. طبیعتاً سوپرجام هم برنده خواهد داشت.
۲۰۰) مقایسه افتخارات رئال‌مادرید و بارسلونا نشان از برتری کهکشانی‌ها دارد. نکته جالب این که این دو تیم روی‌هم‌رفته ۲۰۰ جام کسب کرده‌اند که رئال ۱۰۱ جام داشته و بارسلونا هم ۹۹ مرتبه قهرمان تورنمنت‌های مختلف شده است.

مصدومان و محرومان
تیبو کورتوا، داوید آلابا و ادر میلیتائو سه عنصر اصلی ترکیب رئال‌مادرید مصدومیت‌های طولانی‌مدت دارند و به ال‌کلاسیکوی سوپرجام نخواهند رسید. بارسلونا هم شرایط بهتری ندارد و مارک آندره تراشتگن، گاوی، ژوآئو کانسلو، مارکوس آلونسو، اینیگو مارتینس و رافینیا را به همین دلیل در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
لونین، کارواخال، ناچو، رودیگر، گارسیا، والورده، شوامنی، کاماوینگا، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس
بارسلونا: پنیا، کونده، کریستنسن، آرائوخو، بالده، پدری، گوندوغان، دی‌یونگ، یامال، تورس و لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی