نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سریع‌ترین گل ایران در تاریخ جام ملت‌ها/ عبور انصاری‌فرد از ۳ ستاره تیم ملی با یک آرزوی ویژه!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریم انصاری‌فرد اولین توپی که به او رسید را وارد دروازه فلسطین کرد تا سریع‌ترین گل ایران در تاریخ جام ملت‌ها را به نام خود ثبت کند.

ایران شروع درخشانی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر داشت. در بازی اول همان توپ اول را کریم انصاری‌فرد به تور دروازه فلسطین دوخت و تیم کشورمان در همان نیمه اول تکلیف را یکسره کرد. خیلی‌ها بعد از این گل دنبال این بودند که آیا گل کریم انصاری‌فرد سریع‌ترین گل تاریخ ایران در جام ملت‌های آسیا بوده یا اینکه قبلاً شخص دیگری این رکورد را به نام خود ثبت کرده است؟

گل کریم انصاری‌فرد در دقیقه اول به ثمر رسید و البته در تاریخ جام ملت‌ها در ثانیه پانزدهم هم گل داشته‌ایم اما برای فوتبال کشورمان این گل سریع‌ترین گل تاریخ جام ملت‌های آسیا بود. ایران از چهارمین دوره جام ملت‌ها ۱۹۶۸ وارد این تورنمنت شده و در تمام ۱۵ دوره اخیر یکی از تیم‌های حاضر بوده است. این بازی شصت و نهمین بازی تاریخ تیم ملی در جام ملتهای آسیا بود و گل کریم انصاری‌فرد صدوسی و دومین گل ایران در این تورنمنت. در میان آن ۱۳۱ گل قبلی تا پیش از بازی با فلسطین و در ۱۴ دوره حضور پیشین ایران در جام ملت‌های آسیا، تنها سه بار سه نفر قبل از رسیدن به دقیقه ۱۰ برای ایران گلزنی کرده بودند.

«حسین کلانی» تا قبل از گل کریم انصاری‌فرد رکورددار سریع‌ترین گل ایران در جام ملت‌های آسیا بود. گلزن بزرگ ایران در جام ملت‌های ۱۹۶۸ در ورزشگاه امجدیه، در بازی سوم ایران در آن تورنمنت در دقیقه ۲ دروازه برمه را گشود. ایران آن بازی را ۳-۱ برد و در نهایت با پیروزی در دیدار بعدی قهرمان شد.

در جام ملت‌های ۱۹۸۸ قطر «کریم باوی» در دیدار افتتاحیه بین ایران و میزبان در دقیقه ششم با ضربه سر دروازه قطر را باز کرد. از نظر زمانی این دومین رکورد برتر تاریخ فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا بود. آن مسابقه را تیم کشورمان دو بر صفر در نهایت برد و در پایان تورنمنت سوم شدیم. اما سومین رکورد در اختیار «جواد نکونام» بود. سرمربی فعلی استقلال در جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین در بازی رده‌بندی مقابل بحرین در دقیقه هشتم دروازه حریف را گشود. ایران آن مسابقه را ۴-۲ با ۹ نفر برد و در نهایت به عنوان سومی رسید.

قبل از گل کریم انصاری‌فرد این سه نفر رکوردداران ثبت سریع‌ترین گل تاریخ ایران در جام ملت‌های آسیا بودند و حالا کریم صدرنشین همه آنهاست. امیدواریم در پایان جام نیز تیم ملی کشورمان طلسم‌های قبلی را شکسته و مثل گل حسین کلانی این گل در نهایت با قهرمانی ایران جشن گرفته شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    ای جان سه تاشون پرسپولیسی بودن، جواد نکونامم هنوز کیسه‌کش نشده بود.
  • طاها IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    بازیکن عالی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی