نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
تیم ملی به این مرحله برسد شق‌القمر کرده‌!/ طارمی دیگر انگیزه ندارد و جای ۲ بازیکن خالی است/ مشکل پرسپولیس جدایی یحیی و آمدن برانکو نیست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسعود اقبالی کارشناس مطرح فوتبال ایران معتقد است میانگین سنی بالای تیم ملی در مراحل بالاتر جام ملت‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

مسعود اقبالی کارشناس مطرح و مدرس فوتبال در کنفدراسیون آسیا می‌گوید عیار تیم ملی فوتبال ایران در مراحل بالاتر جام ملت‌ها مشخص خواهد شد.

گزیده‌ای از گفت‌وگوی اقبالی با همشهری را می‌خوانید:

  • زدن ۴گل به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این تورنمنت به خاطر قدرت ما نبود بلکه به خاطر ضعف فلسطین بود، تیمی که جز خشونت حرفی برای گفتن نداشت و با وجود پیروزی ۴ گله نقاط ضعف زیادی در تیم ملی دیده می‌شود.
  • {انتقاد به میانگین سنی ملی‌پوشان} میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی در مراحل بعدی خودش را نشان خواهد داد و مشکل‌ساز می‌شود. یکسری از فاکتورها در فوتبال روز دنیا وجود دارد که در حال حاضر همه تیم‌ها به این فاکتورها توجه می‌کنند؛ مثل فوتبال توام با سرعت و دقت، ضد حمله، ضد ضدحمله، استفاده درست از انتقال توپ که البته ارتباط مستقیمی با میانگین سنی بازیکنان نیز دارد. تیم ما ساختار دفاعی ندارد و مقابل فلسطین هم گل خوردیم و ۲ تا از گل‌هایی هم که به این تیم زدیم روی ضربات ایستگاهی بود و من برنامه خاصی در خط حمله ندیدم. تیمی می‌تواند به قهرمانی فکر کند که ریکاوری مناسبی بین بازی‌ها داشته باشد و ریکاوری برای تیم ملی ایران با این میانگین سنی خیلی سخت خواهد بود و اینها مشکلاتی است که در مراحل بالاتر مثلا در بازی با تیمی مثل کره جنوبی نمایان می‌شود.
  • {نگاه به جام جهانی} امیر شاگرد من بوده و خوب او را می‌شناسم و می‌دانم به دنبال قهرمانی و نتیجه گرفتن در این مسابقات است اما متاسفم که نگاه به تیم ملی جام جهانی نیست و فقط به این تورنمنت نگاه کردند. بسیاری از این بازیکنان بازنشسته می‌شوند و این فرصت را داشتیم که با دعوت از بازیکنان جوان برای آینده تیم ملی پشتوانه‌سازی کنیم.
  • {عملکرد قدوس} همانطور که گفتم عملکرد قدوس و یا هر بازیکن دیگری فعلا قابل بررسی نیست و باید دید که این بازیکنان در مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن، کره و حتی همین امارات چه عملکردی از خود نشان می‌دهند.
  • {جای خالی ۲ بازیکن در تیم ملی} عمری و حسین‌نژاد لیاقت حضور درجام ملت‌ها را داشتند. کلی لژیونر دعوت کردیم که به نظر من از لحاظ روانشناختی هیچ انگیزهای برای بازی کردن در تیم ملی ندارند حتی بازیکنی مثل طارمی. می‌شد به جای این بازیکنان بازیکنان باانگیزه و جوان را به تیم ملی دعوت کرد.
  • {شانس قهرمانی تیم ملی} اگر منطقی و علمی نگاه کنیم شانسی نداریم و اگر جزو ۴ تیم قرار بگیریم شق‌القمر کرده‌ایم.
  • {مشکل پرسپولیس} مشکل پرسپولیس یحیی با برانکو نیست چون پرسپولیس از لحاظ مهره مشکل دارد.

بیشتر بخوانید: تیم ملی ۳ قرن دیگر هم قهرمان نمی‌شود/ قلعه‌نویی نباید بچه‌پولدارها را به قطر می‌بُرد/ ۱۰۰ درصد به نیمه‌نهایی نمی‌رسیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • هموطن IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    تا حالا چرا انتقاد نمی کردید، حالا عوضی که پشت مربی ایرانی باشید میخواد پشتش خالی کنید.
  • ارسطو IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    باز هم از لپ لپ جایزه ای درآمد
  • رمضانی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    انصافا حال آدم از این آدمهای حسود و بخیل در حق تیم ملی کشورش و امیرش بهم می خوره وقتی دایی اسطوره پر بخل و مغرور، تیم ملی کشورش را شایسته‌ی راهیابی به فینال نمی داند حتی در قطر برای روحیه دادن بازیکنان به بازدید از اردوی تیم نمی رود از دیگران چه انتظاری داری ؟ واقعا ک!!!!!
  • سرخ دل IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    درود و صد درود دمت گررررم چه عجب یکی حرف حق زد واقعا این پیر پاتالا چطور میخوان روبرو کره و ژاپن پیشکش روبرو عربستان و ضدحملات سمیش دوام بیاره ناموسا با تمام احترام به حاج صفی ولی دیگه واقعا پیره برا این تورنمنت این خط این نشون این تیم مرحله اول حذفی دست به چمدان هنزفری به گوش برمیگردن کشور و بازم میگیم انشالله سال دیگه تیمو درست میبندیم
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1ببخشید خبرورزشی آقای اقبالی مطرح کجاست.هیچکس ایشان را نمی شناخت و نمی شناسد تا اینکه به حمله به این مربی و آن مربی تیم ملی توسط رسانه ها اسمش وسط آمد.من از وقتی یادم میآید از کیروش و اسکوچیچ هم ایرادهای بیخودی میگرفت و حتی یک نکته مثبت عملکرد آنها را هم نمی گفت2اصلا فلسطین ضعیف ترین تیم جام.زدن4گل به آن هم توانایی بالای میخواهد.همچنین تیم ما4گل دیگر هم نزد.والا نتیجه8-1میشد3مگر ژاپن و عربستان و کره گل نخوردند.رد و بدل شدن گل در فوتبال تهاجمی طبیعی است4ایران جز شانسهای اول قهرمانی است.چون بیشتر تیمها را طوفانی و کوبنده میبرد
  • عدالت خواه IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    آقای محترم الان وقت این حرفا نیست، اگر نمی تونی با مصاحبه هایت به تیم ملی انرژی و روحیه بدی لااقل سکوت کن...!🤫
  • نیما IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    حرفاش همشم غلط نیست میشد بازیکنای با انگیزه تریو دعوت کرد جای انصاریفرد مغانلو میشد باشه جای ابراهیمی هم حسین نژاد قلعه نویی خودش کارو برا خودش سخت میکنه وقتی میشه جای بعضیا که سنشون خیلی بالا رفته جوونای خوبی بیاره و نمیاره خودش باعث انتقاد میشه
  • جلیل IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    والا این فلسطین جلو امارات خیلی خوب بود ضعیف ترین تیم جام هم نیست ازهمین گروه صعود میکنه صددرصد قلعه نوعی با۲۰سال مربیگری اعتبارخودش بیشترازهرچیزی دوس دارمشکل فقط ایرانی ایرانی رونمیتونه ببینه موفقیت شو۱۰سال کی روش همه دست به سینه بودین ۵سال دسته ایرانی باشه همینطورهستن که یکی مثل علی دایی دورازفوتباله
  • هوادار پرسپولیس IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    ما حتی اگر بهترين بازیکنان را هم داشتیم بازم با قلعه نوعی نمی‌توانیم قهرمان شویم چون ایشان فهم ودانش بین‌المللی ندارد در ایران هم اگر قهرمان شده با زددوبند و داددوقال و خوش شانسي قهرمان شده است پس انتظار بیهوده است که به قهرمانی فکر کنیم تیم ملی فوتبال به پیک نیک رفته و فکر و ذکر بازیکنان هم به تیمهای باشگاهی خودشان هست. واتفاق بدی هم قبل از این بازی‌ها افتاد که ماشینهای وارداتی آنها به مشگل خورد و انگیزه های انها را از بین برد که کار درستی در این مقطع زمانی نبود.
  • مرتضی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    آقای اقبالی کاشکی نه نه ات ۶ تا ۶ تا از شما می زایید . آخه تمام ملت ایران میدونند این تیم ملی و این بچه ها دیگه بهترین و یکی از بهترین و آخرین و با تجربه ترین تیم ملی هستش و حتی خیلی فرا تر از آسیا حالا شما اومدید داری اراجیف تولید می‌کنی ، اگه شما خیلی دانشمند بودی الان ی جای خیلی بالاتری بودی
  • مرتضی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    بخدا قسم درست نیست این حرف رو زد ، ولی اکثر هوا دارهای پرسپولیس همه همین جوری نا حساب و از حسادت دارن می ترکند ، امیر قلعه نوعی و بچه های تیم ملی فقط خدای متعال رو دارند و این تیم ملی یکی از بهترین و طلایی ترین دوران خودش رو داره و قهرمان میشه من اینو یقین دارم خدا شاهده .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی