نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
امیر قلعه نویی و کادر فنی تیم ملی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیر قلعه‌نویی از پیروان مکتب «بهترین دفاع، حمله است»، این بار ضعف‌های دفاعی درون زمین را با حمله در بیرون زمین پاسخ داد!

سرمربی تیم ملی سال‌ها در فوتبال ایران تجربه دارد؛ او بهتر از هر کسی نقاط ضعف تیم‌ها و بازیکنان را می‌بیند و البته که درک می‌کنیم به عنوان سرمربی در مصاحبه‌ها خیلی نمی‌تواند حقایق را بر زبان بیاورد. نظر واقعی قلعه‌نویی را در رفتارهای او کنار زمین باید دید؛ اکت‌ها و فریادهایی که در عصبانیت می‌زند و با لب‌خوانی هم می‌توان حرف‌هایش را شنید!

امیر قلعه‌نویی به عنوان یک کارشناس فوتبالی بهتر از هر کس ایرادات تیمش در بازی با هنگ‌کنگ را دید. در طول ۹۰ دقیقه حرف‌هایش را کنار زمین زد و همه شاهد آن بودیم، اما به عنوان سرمربی بعد از بازی ‌خواست از شاگردانش دفاع کند و بدترین حمله را انتخاب کرد!

قلعه‌نویی از پیروان جمله معروفی است که می‌گوید «بهترین دفاع حمله است». او درون زمین از دست مدافعان تیمش به‌شدت شاکی بود اما در حمایت از آن‌ها حمله به منتقدان را انتخاب کرد! باز هم می‌گوییم که قلعه‌نویی می‌خواست از تیمش حمایت کند اما همان‌طور که در طول ۹۰ دقیقه می‌خواست تیمش برنده باشد و بدترین تاکتیک را انتخاب کرد، بیرون زمین هم همین کار را کرد.

به آن ترکیب اولیه در جای دیگر می‌پردازیم اما نیمه دوم که نیمه مربیان است و ابزاری به نام تعویض برای بهبود روند تیم و نتیجه، ببینید که قلعه‌نویی چطور از این ابزار استفاده کرد. امیر هرچه بازیکن سن‌وسال‌دار و باتجربه داشت را به زمین فرستاد تا برتری مقابل هنگ‌کنگ را نگه دارد! او به جای دست‌کشیدن به سر و روی حمله تیمش فقط مدافع به زمین فرستاد!

مثلا به تعویض حاج‌صفی نگاه کنید؛ وقتی جهانبخش از زمین بیرون رفت احسان را به میدان فرستاد تا بازوبند برای سومین بار جابه‌جا شود. احسان هافبک چپ شد، جلوی میلاد محمدی که هیچ‌کدام در حمله کارایی زیادی نداشتند. محمد محبی به سمت راست رفت تا جلوی رضاییان بازی کند، دو بازیکنی که بیشتر در حمله فعال هستند تا دفاع! امیر با همین حرکت بالانس و توازن تیمش را به هم زد اما وقتی به تعویض‌های قبلی او نگاه کنیم که سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فر و امید ابراهیمی را به زمین فرستاد و روزبه را هم نگه داشت، مشخص می‌شود که امیر هرچه باتجربه داشت رو کرد تا برتری یک‌گله برابر هنگ‌کنگ را نگه دارد! جهانبخش مصدوم شد ترابی هم بدموقع مصدوم شده اما باز امیر روی نیمکت علی قلی‌زاده را داشت ولی ترجیح داد به جای یک وینگر تهاجمی، یک مدافع صرف و باتجربه را به میدان بفرستد. اصلا آریا یوسفی جوان را برای چه بردیم؟ قرار بود ما در مراحل نهایی جام و بازی مقابل تیم‌های مدعی قهرمانی مثل ژاپن و عربستان با دو هافبک دفاعی بازی کنیم اما از همین بازی دوم برابر هنگ‌کنگ «دفاع‌لازم» شدیم! روزبه چشمی یک خط عقب رفت و سعید عزت‌اللهی آمد تا تمام عناصر دفاعی ایران درون زمین باشند!

اما بعد از بازی امیر به منتقدان حمله کرد و آن‌ها را بخیل و حسود خواند تا از فلسفه‌اش پیروی کرده باشد؛ اما به خودی حمله کرد!

در همین ارتباط:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • این تیم ایرانه یا علی مدد ..... IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    خیلی دوست داشتین دیروز تیم ملی ببازه نه ؟؟؟!!! نخیر آقامشکل دفاع تیم ملی نیست مشکل حمله خودی ها به تیم ملی مردم ایران است !!! به حاسدان و بخیلان و منفعت پرستان بگوئید این تیم ملی قهرمان آسیاست ، حق نگهدار امیر قلعه نویی و بچه های تیم ملی ، همه شون !
    • ع ق QA ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      پاچه خواری می کنی ؟! مردم این تحفه های استقلالی به تیم ملی قاب کردند یا باند خطیر و مظلومی و ماجدی ؟! اصلا قلعه نوعی مثل عنایتی و کی‌روش لیاقت تیم ملی را ندارند و همچنین بازیکنان استقلالی تیم ملی امید ابراهیمی محمد محبی و چشمی و حتی قایدی تکروی و یک دنده و خودخواه
    • ت IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      هیچی بارش نیست هنوز عیب تیم برطرف نکرده این یعنی نمیدونه چی به چیه
    • ناشناس IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      مثلا لیاقت تیم ملی رو کی داره گل ممد داره که هر چی عنوان آورده با کمک داوری بوده ار خودش هیچی نداره
  • اشنا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    ژست ناراضی بودن قلعه نوعی خیلی عادی نیست. مربی نباید نیش کند این چه بی شخصیتی هست که امیر دنبال اون هست .بهتره کنار زمین بیشتر حاضر باشد اگر بیشتر از بازیکنان ناراحتی نشستن و ژست غصه خوردن بیشتر به تیم خسارت میرسونه.
  • ذ IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    ما که گفتیم مربی خارجی بخدا با این ده سال عقب میوفتیم برید مربی المانی بیارید
  • سعید IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    این تیم دفاع نداره..
  • سرخ کابوس آبی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    هیچی از فوتبال در تیم نیست هیچ جای تیم قابل دفاع نیست خدا فوتبال را از دست این گروه نجات بده واقعا مظلوم فوتبال!
  • ,,امانی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    بحث تیم ملی صرفا مربی تنها نیست ببنید عراق بدون لژیونر معروف درسطح جهان اما با تیمی جوان جنگنده جسور والبته هم دل توانست تیم پرستاره ژاپن را که ۷۰درصد آن را لژیونر های معروف اروپایی هستند را شکست بده پرواضح است که تیم ملی را که اکثرا لژیونرها بت سن بالا وعدم تحرک کافی وهمچنین مواظب خودشان بودن بخاطر تیم باشگاهیشان تشکیل میده قدرت لازم را در بازی هایی که با تیم های قدرتمندتر را نداشته باشه بهرصورت ما یک مربی لازم داریم که اول شجاع ونترس باشه وهیچ سفارشی را قبول نکنه وتحت تاثیر صرفا لژیونر بودن بازیکن ویا مثلا بازی کردن درتیم های مطرح پرطرفدار قرار نگیره بازی با تیم ضعیف هنگ کنک نشان داد که اینگونه هست وباید هست با این تیم به مراحل بالاتر جام برسیم البته امیدواریم که اینگونه نباشه وتیم ما بعد از سالها قهرمان بشه انشالله
  • ... US ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    ژاپن بر میگرده و به فینال میرسه. معتقدم تیم ملی این توانایی رو داره که به فینال برسه، ولی نه با این ارنج های عجیب. همه انگشت به دهن هستن که چرا سردار و قلی به بازی گرفته نشدن که فشار رو کم کنن. باید به مربی هنگ کنگ احترام گذاشت، راحت بازی ایران روقفل کرد و در واقع بازی رو برد ولی در برابر قایدی تسلیم شد.
  • ناشناس IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    چطور همین نفرات در زمان کیروش بهترین دفاع را تشکیل میدادن. حالا عاجز هستند دو تا پاس سالم بدهند. ذهنیت انها بهم ریخته است چون تاکتیکی وجود ندارد
    • عرفان IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      وقتی مربی تیم کنار زمین داره فحش رکیک میده، چه روحیه ای واسه بازیکن باقی میمونه؟ بنظرم علی آقا پروین رو هم به کادر فنی اضافه کنن که جنسمون جور بشه روی نیمکت
  • شهرام IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    جالبه فقط لنگیا میتازند به تیم ملی ،یکی نمیگه طارمی چکار کرد،جهانبخش و اینهمه ستاره اصلا بازی نمی کنند،حالا مثلا مربی کی قرار بود باشه به غیر امیر،درخشان،استیلی،مایلی کهن یا پیوس شاید هم پروین،الحق که بی چشم و رویید،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی