مایلی کهن: محرم نویدکیا را سرمربی پرسپولیس کنید/ باز هم می‌گویم برانکو مار خورده و افعی شده/ آن رئیس فدراسیون پر ادعا با احمدی‌نژاد مسابقه پنالتی داد و باخت!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی گفت: شما وقتی می‌خواهید برای پرسپولیس مربی بیاورید طرف باید بزرگ باشد.

این مقدمه‌ای بر مصاحبه ما با محمد مایلی کهن است که حرف‌هایش همیشه تند و خبرساز است و این بار پای کسان دیگری مثل محمد دادکان را به بحث باز می‌کند. گفت گو با مایلی کهن که درباره تغییرات نیمکت پرسپولیس و نمایش تیم ملی را می‌خوانید:

صحبت‌های شما درباره برانکو بازتاب زیادی داشت و برخی نسبت به ادبیات شما در قبال این مربی انتقاد کردند.
 
ادبیات من چه ایرادی داشت؟

اینکه گفته بودید برانکو مار خورده و افعی شده یا نصف کرواسی را با پول پرسپولیس خریده از نظر برخی ادبیات جالبی نبود.
 
مگر غیر از این است؟ الان دیگر جمله «مار خورده افعی شده» عیب دارد اما شما ببینید سرمربی کنار زمین موقع مسابقه فحش می‌دهد عیب ندارد؟

بحث پول درآوردن برانکو چطور؟
 
این حرف هم اشکالی نداشت. ایشان در اینجا پادشاهی می کرد و حالا گفته‌اند خانمش اجازه نمی‌دهد بماند.

آقای درویش هم برای مذاکره با برانکو به قطر رفت اما نتوانست رضایتش را جلب کند.
 
من فکر می‌کنم اینها خالی بندی و بازارگرمی است. یعنی هم ایشان برای خودش بازارگرمی می‌کند هم اینکه فعلا چیزی بروز نداده.

اما همچنان بحث حضور برانکو در پرسپولیس مطرح می‌شود.
 
دیگر این تصمیمش با مدیران باشگاه است اما اینها یکسری سیاه‌نمایی است. شما تصور می‌کنید چنین اتفاقی بیافتد؟

گفته بودید برای بازگرداندن یحیی گل محمدی به پرسپولیس کمک می‌کنید.
 
بله گفتم یحیی بهترین نفر برای پرسپولیس است. گفتم اگر کمک کنند و یک کاری کنند که شرایطش وجود داشته باشد شاید حرف ما را زمین نیاندازد و برگزاری یک نشست باعث شود که اختلافات کم شود.

از حرف شما استقبال نشد؟
 
این چیزی بود که من پیشنهاد دادم اما به هر حال آنهایی که در این قضیه ذی نفع هستند و دل‌شان می‌خواهد این اتفاق بیافتد باید قدمی برمی‌داشتند. هر چند فکر می‌کنم آقای گل محمدی الان در امارات هستند.

الان هم بحث حضور یک مربی خارجی در پرسپولیس مطرح است و باشگاه به گزینه‌های نهایی رسیده.
 
من امیدوارم آقای هاشمی به عنوان وزیر ورزش دخالت کنند تا پول بیخودی خرج نشود. الان یک مربی خارجی بیاید چه کار می‌خواهد بکند؟ مطمئن باشید وقتی شش ماه بعد نتیجه نگرفت خودش یا دلالانش می‌گویند وقت نداشت، مشکل داشت و ... یعنی هم پول را می‌دهید هم نتیجه نمی‌گیرید.

اما هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از ابتدا مقرر کرد فقط دنبال گزینه خارجی باشند و حتی بعد از مخالفت برانکو هم دنبال مربی خارجی رفتند.
 
باید عرض کنم الان مربیان بدی در ایران نداریم. مربیان خوبی در فوتبال ایران هستند. نمونه‌اش آقای محرم نویدکیا. آیا ایشان مربی بدی بودند؟ منتهی ما خارجی‌پرست هستیم.

به نظر شما بهترین گزینه داخلی برای هدایت پرسپولیس چه کسی است؟
 
من نظرم را گفتم. به نظر من آقای نویدکیا جزو برترین مربیان فوتبال ایران است.

اما محرم نویدکیا بازیکن سپاهان بوده و مشکل است که به عنوان سرمربی پرسپولیس کار کند.
 
چرا نمی‌تواند برای پرسپولیس گزینه باشد؟ آخر آدم الان بعضی اسم‌ها را در بین مربیان ایرانی می‌شنود که سال‌هاست مربیگری می‌کنند اما یک مقام هفتمی هم نیاورده‌اند. جالب اینکه این افراد کاندیدای سرمربیگری تیم ملی هم شده بودند. واقعا این آقایان در این حد هستند؟ نتایج اینها مشخص است اما برای تیم ملی هم کاندیدا شدند. شما بروید کارنامه‌شان را ببینید اگر چیزی غیر از اینکه من گفتم باشد به شما جایزه می‌دهم.

یعنی معتقدید سرمربی پرسپولیس باید یک مربی صاحب رزومه و بزرگ باشد؟
 
شما وقتی می‌خواهید برای پرسپولیس مربی بیاورید طرف باید بزرگ باشد. محرم نویدکیا دو سال در سپاهان مربیگری کرد با کمترین هزینه. یک سال دوم شد و یک سال سوم. تیمش هم زیبا بازی می‌کرد. از نظر اخلاقی هم که بی‌نظیر است. از اینها هم نبود که بیخودی فیلم بازی کند. سپاهان هم تیم پرطرفداری است اما هیچ وقت تماشاچی را تحریک نمی‌کرد. هیچ کدام از این کارها را نکرد منتهی تا این آدم‌ها اطراف تیم‌ها هستند ما چنین انتخاب‌هایی نداریم.

الان بحث این است که پرسپولیس برای سرمربی خارجی‌اش باید حداقل برای یک فصل ۷۰۰-۶۰۰ هزار دلار پرداخت کند.
 
ای کاش همین ۷۰۰-۶۰۰ هزار دلار باشد. شما آن گلری که آمد چند سال نیمکت نشین بود را ببینید. ایشان بعد از اینکه رفت تازه بیش از یک میلیون یورو طلب داشت. چه بگویم؟ همه اینها درد است.

اما الان فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی غالبا هوادار را به سمت و سوی مربی خارجی سوق می‌دهد و بسیاری معتقدند مربی ایرانی نمی‌تواند چیزی به پرسپولیس اضافه کند یا کارایی داشته باشد؟
 
ببخشید چرا نباید چیزی اضافه کند یا چیزی برای تیم نیاورد؟ مگر عهد دقیانوس است؟ مربی هر جایی می‌تواند کسب علم کند. از آن طرف کلاس‌های مربیگری برگزار می‌شود و همه این مربیان کلاس رفته‌اند. این نیست که اینجا شرایط مربیان متفاوت باشد و در فلان کشور طور دیگری مربیان آموزش ببینند. یکسری مطالب و مسائل در کلاس‌ها گفته می‌شود و همه اینها زیر نظر فیفا برگزار می‌شود.

سوال این است که چرا پرسپولیس با این همه سابقه و چهره نامدار که خیلی‌هایشان مربی شدند الان برای سرمربیگری گزینه داخلی ندارد؟
 
نمی‌دانم چه بگویم. آخر مسئله مهم این است که ما در پرسپولیس چیزی به عنوان باشگاه نداریم. در استقلال هم همین طور. باشگاه معنای خودش را ندارد. کدام باشگاه؟ قبلا هم گفته‌ام که باشگاه مردمی باید دست مردم باشد. هیئت مدیره و مدیرعامل باید از طریق نظر مردم انتخاب شوند. مردم باید سهامدار باشگاه باشند یعنی سهام باشگاه به آنها فروخته شود و بعد آنها از بین خودشان اعضای هیئت مدیره را انتخاب کنند.

اتفاقا قرار بود چند روز قبل بلوک دوم سهام این دو باشگاه به فروش برسد اما انگار مشتری نداشت.
 
به نظرم آن بلوک اول را هم که فروختند سر بنده خداهایی که پول دادند کلاه رفت. قبلا هم گفته‌ام وقتی مدیر نداریم این کار سهام فروختن هم به جایی نمی‌رسد. الان شما بیایید بودجه پرسپولیس را برسانید به هزار میلیارد تومان یا دو هزار میلیارد تومان اما می‌بینید که هزینه‌های باشگاه به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد چون مدیران ما از جیب خودشان خرج نمی‌کنند وهیچ کس هم از آنها سوال نمی‌کند.

الان هم بحث این است که اگر پرسپولیس سرمربی خارجی گرانقیمت بیاورد طبیعتا برای مدیران بعدی تعهد سنگینی ایجاد خواهد کرد.
 
بله، الان شما ببینید آقای شفر را مطرح کردند برای سرمربیگری تیم آبادان. شفر را از کجا آوردند؟ چرا در این چند سال در فوتبال اسم آقای شفر جایی نبود. چطور هیچ جایی نرفته بود کار کند؟

درباره بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ هم صحبت کنید.
 
من صحبت کرده‌ام. حالا می‌گویند چقدر مایلی‌کهن حرف می‌زند و می‌خواهد خودش بیاید. نه بابا، اینطور نیست. تیم ملی در دو بازی اولش برنده شد و چهار گل هم زد.

اما بازی با هنگ کنگ چنگی به دل نزد و مشکلاتی وجود داشت.
 
به نظر من یک جاهایی هم شانس آوردیم که گل نخوردیم. من صحبت کرده‌ام اما تا حالا دیده‌اید که تیم ملی در بازی اول یک تورنمنت با یازده بازیکن بازی کند اما وقتی بازی دوم می‌رسد ۶-۵ تا تغییر داشته باشیم.

مایلی کهن: محرم نویدکیا را سرمربی پرسپولیس کنید/ باز هم می گویم برانکو مار خورده و افعی شده/ آن رئیس فدراسیون پر ادعا با احمدی نژاد مسابقه پنالتی داد و باخت!

یعنی مشکل تیم ملی همین بود؟
 
عرض می‌کنم. الان می‌شنوم که می‌گویند بازیکنان انگیزه ندارند. یعنی چی؟ محال است بازیکن انگیزه نداشته باشد. متوجه عرض من می‌شوید؟ بازیکن همیشه دنبال این است که خودش را ثابت کند اما وقتی شما ۵۰ درصد تیم را عوض می‌کنید مسلما به مشکل می‌خورید.

الان یک بحثی مطرح شده که برویم به امارات ببازیم تا در ادامه مسیر به کره و ژاپن نخوریم.
 
این چیزها دیگر نه، اینها مسائلی است که مطرح می‌کنند تا از بازی بدی که داشتیم خودمان را رهایی بدهیم.

چند شب قبل بحثی در برنامه شبکه ورزش از سوی جواد خیابانی مطرح شد که در زمان سرمربیگری شما در تیم ملی رئیس جمهور وقت می‌خواسته با چند بازیکن تیم ملی صحبت کند اما شما اجازه ندادید. این مطلب که ایشان از آقای نادر فریادشیران نقل قول کردند را تائید می‌کنید؟
 
بله، البته خود آقای رئیس جمهور که تماس نگرفتند. درست یادم نیست اما فکر می‌کنم رئیس دفترشان بود که من عذرخواهی کردم و گفتم با توجه به تجاربی که دارم اصلا این کار درست نیست و اگر می‌خواهند صحبت کنند باید با کل تیم حرف بزنند نه اینکه با دو سه نفر صحبت کنند چون در روحیه بقیه تاثیر می‌گذارد. گفتم تیم فوتبال سه نفر نیست بلکه ۲۶-۲۵ نفر است. حتی آن کسانی که بازی نمی‌کنند را باید بیشتر لیلی به لالایش بگذارید و حواس‌تان به آنها باشد و به آنها محبت کنید. اینها تجربه من است. من بی احترامی نکردم و محترمانه اینها را گفتم.

بحث دادن امتیاز خاصی مطرح بود؟ چون در ادوار بعدی رئیس جمهور بعدی در تمرین تیم ملی هم حاضر شد و حتی با برخی پیشکسوتان فوتسال بازی کرد.
 
خاطرم نیست اما بعدا آن رئیس فدراسیونی که خیلی هم ادعایش می‌شد آقای احمدی نژاد را برد سر تمرین تیم ملی و پنالتی هم زدند. عکسش هم موجود است. همین آقای رئیس فدراسیون فوتبال در عکسی که هست در حال لبخند زدن است و ظاهرا در پنالتی هم به رئیس جمهور وقت باخته بودند.

ادعا کردید که از شکایتی از که از شما شده تبرئه شده‌اید اما این خبر تکذیب شد.
 
تبرئه شدم. دفاعم هم این بود که الان خیلی از مسئولان و وزرا حرف‌هایی می‌زنند که حرف‌های من بدتر از آنها نبود. گفتم من هم در این کشور زندگی می‌کنم و از آنها یاد گرفته‌ام. اینها را صادقانه گفتم و تبرئه شدم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    به نظر من، محمد مایلی کهن با 14 سال بازی در پرسپولیس که بعد از علی پروین بیشترین سابقه بازی در پرسپولیس را دارد باید سرمربی پرسپولیس شود. یک مربی حرفه ای که یکی از بهترین تیم های تاریخ کره جنوبی را 6 تایی و یکی از بهترین تیم های تاریخ عربستان را 3 تایی کرد. فقط مشخص نیست چرا با این همه سابقه یک بار هم که شده اجازه نمی دهند چنین سرمربی بزرگی روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرمربی بنشیند؟ یک قرارداد 3 ساله با این مربی بزرگ ببندند تا در یک دوره سه ساله پرسپولیس را به جایگاهی که شایسته آن است برساند. دقت کنید غیر از مواردی که گفتم آقای مابلی کهن اولین مربی بود که توانست تیم ملی فوتسال ایران را در جهان به مقام چهارمی برساند. از آقای علی پروین که همه کاره پرسپولیس است تقاضا می کنم یک بار هم که شده به این مربی بزرگ فرصت بدهد و اختلافات را کنار بگذارد. برانکو و کیروش و علی دایی وقتی سرمربی تیم ملی بودند نتوانستند نه کره را 6 تایی و نه عربستان را 3 تایی کنند. چند ویژگی مهم دیگر آقای مایلی کهن صداقت و درستکاری و با ایمان بودن ایشان است
    • فرامرز IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      درباره‌ی مایلی کهن یک مورد بزرگ نمایی می شود و آن کارنامه اش در جام ملتهای 1996 است اما چند موضوع فراموش می شود این که این اولین تجربه او در مقام سر مربی بوده و او تیمی را گرفت که شاکله اش پرسپولیس موفق استانکو بود یعنی در موفقیت تیم 96 قطعاً استانکو هم شریک است اما مایلی کهن در مقام سر مربی دو تیم بسیار خوب امید که می توانستند در المپیک های 2004 و 2016 حاضر شوند را هم پرپر کرد و پنج تیم باشگاهی را هم راهی لیگ یک کرد وقتی یک مربی اولین تجربه مربی گریش بهترین کارکرد او بوده باشد و دیگر هیچ منطقا باید گفت آن اولی هم شانسی بوده چون با کسب تجربه هر مربی باید پخته تر و پر ثمرتر بشود اما مایلی کهن نشد.به قول فردوسی پور با ارفاق باید مایلی کهن را مربی متوسطی ارزیابی کرد .
    • شاهرخ خان: IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      درود بر شما. از اونجا که این دفه استثنائا جانب انصافو گرفتی وظیفه داشتم بیام ازت تشکر کنم و بگم کاش همه ما همیشه منطقی فکر میکردیم و منطقی حرف میزدیم. همونطور که گفتی مایلی‌کهن کارنامه درخشانی تو تیم ملی داره و این برمیگرده به دانشش و اینکه سالم کار میکرد و کسی نمیتونست بازیکن بنجل بهش تحمیل کنه. او کسی بود که شایسته‌ترینها و بهترینها رو دعوت میکرد و کاری به قرمز بودن یا آبی بودنش نداشت. نقطه مقابل او پروین بود که شدیدا محافظه‌کار بود و سعی داشت قرمز و آبی تیم ملی معمولا بالانس باشه در صورتی که کار حرفه‌ای در حد ملی جای مصلحت‌اندیشی و رفیق‌بازی نیست و کسی که خودش و آبروی خودشو دوست داشته سراغ رفیق‌بازی و لجبازی و سفارش‌پذیری نمیره. پروین، کیروش و قلعه‌نوعی لطمه خوردن چون رفتن سراغ رفیق‌بازی و مصلحت‌اندیشی و لجبازی جوری که جایگاه و پایگاه اجتماعیشونو تا حدود زیادی از دست دادن. مایلی‌کهن مربی خوبی بود و اگه رو یه سری ادا اصول و خشک‌بازیها از قبیل گیر دادن به موی سر و تیپ و ظاهر و تاخیر و غیبت و... بازیکنا اصرار نمیکرد تا سالهای سال میتونست سرمربی تیم ملی باشه
    • شاهرخ خان: IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      ولی متاسفانه راهی رو رفت که پرویز دهداری قبلا رفته بود. او با این کاراش به خودش و جایگاهش لطمه زد. ماجرای اختلافش با دایی و شاهرودی و دیگرونو همه میدونن. کسی منکر نظم و انضباط نیست اما فرق است بین بشین و بفرما و بتمرگ. همونطور که دیکتاتوری عاقلانه بد نیست، دیکتاتوری احمقانه به شدت بد و نابودکننده است. بازیکنی که براش قیافه بگیری و جلوی همه تنبیهش کنی و سرش داد بزنی نه تنها برات بازی نمیکنه بلکه چنان پوست خربزه‌ای زیر پات میندازه که با سر بری تو باقالیا. نمونش فیروز کریمی، حجازی یا فکری که تو استقلال و جاهای دیگه علنا بازیکنا رو تحقیر میکردن یا دور زمین میدوندن و بهشون متلک مینداختن. به نظر من فیروز کریمی یکی از بدترین مربیای تاریخ لیگ ایرانه که بلد نبود با بازیکنا چطور تا کنه. او حذف شد چون زمین فوتبالو با پادگان اشتباه گرفته بود. او حذف شد چون به جای بفرما میگفت بتمرگ. اینکه چرا پرسپولیسو نمیدن به مایلی‌کهن برمیگرده به مصاحبه جناب دادکان که جایی گفته بود مایلی‌کهن بهائیه در صورتی که مایلی‌کهن تو اردوهای تیم ملی بساط نماز جماعتش همیشه بر پا بود
    • شاهرخ خان: IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      و حالا چطور شد که جناب دادکان چنین تهمتی بهش زد الله اعلم. راز موفقیت مربیایی مثل تارتار یا سعید دقیقی که با کمترین امکانات و معمولی‌ترین بازیکنا خوب نتیجه میگیرن رفاقت با بازیکناست. مربی‌ای که گارد بگیره برا بازیکن و خشک و عصا قورت داده رفتار کنه مورد دلخواه هیشکی نیست و کسی براش ترد هم خرد نمیکنه. اینکه سیاست ترس یا احترام رو انتخاب کنی برمیگرده به حماقت یا کیاست شما. سیاست ترس تا یه جایی جواب میده ولی سیاست احترام تا همیشه جواب میده و کسی رو دشمنت نمیکنه. رفتار پریشب قلعه‌نوعی کنار زمین میخی بود به تابوت چوبی او.
    • شاهرخ خان: IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      آقا شاهین درسته که شاکله تیم ملی زمان مایلی‌کهن رو ۱۲، ۱۳ بازیکن پرسپولیس استانکو تشکیل میدادن اما باید قبول کنیم که انتخاب شجاعانه او از عهده هر کسی بر نمی‌اومد و فرضا اگه پروین محافظه‌کار جای او سرمربی تیم ملی بود قطعا دارای چنین جسارت و شجاعتی نبود که چنین تصمیمی بخواد بگیره. پروین همیشه طرفدار بالانس قرمز و آبی بود در حالی که هیچ اشکالی نداره اگه شاکله تیم ملی فرضا آلمان براساس بازیکنای بایرن مونیخ باشه. یه زمانی استقلال بهترین بازیکنای لیگو داشت و تعداد استقلالیای تیم ملی بیشتر از همه تیمها بود. نقطه قوت مایلی‌کهن شجاعتش بود و نقطه ضعفش همون چیزایی که تو قبلا گفتم. کنتاکت با بازیکن و هوادار و رسانه و... پاشنه آشیل اکثر سرمربیای تیمهای ملی و باشگاهی ما بوده و هست. ایراد مربیگری امثال دایی و کریمی و عزیزی و قلعه‌نوعی گوش دادن و جواب دادن به منتقدین و هوادارا و رسانه‌ها بود. فرضا دایی عادت داشت جواب همه رو بده و هیشکی رو بی‌پاسخ نذاره. این باعث میشد تمرکز خودش و تیمش به هم بخوره. مربیایی که می‌بینی کارشون به خنس میخوره کلی از وقتشونو صرف خوندن کامنتها و نقدها و نظرات کبیر و صغیر میکن
    • Ali IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      حالا اگرفردی باعنوان لجنی ها مافیای فوتبال بیاید وکامنت بگذاردخوب است ؟لجنی ها هم درمقابل لنگیا که البته وصدالبته لجنی بیشتر هم ازنظرعلمی وهم ازنظر رنگ به تیم موردعلاقه ات استقلال می آید ومی خورد ،دلیل آنرا بارهانوشتم وباردیگر می نگارم رنگ آبی یعنی ازآب ،واگرهمین آب جان ده ونازنین مدتی جایی بماند تبدیل به چی می شود؟ جوابش لجن است ،پس تو وافرادی چون تو (باپوزش ازمؤدبین طرفداراستقلال)دوستدارلجن ولجنی ولجن گرا هستید، اما اگر فردی همانندتو رنگ قرمز که رنگ پیراهن پرسپولیس وهمچنین رنگ خون تمام افراد سالم به غیرازتو وافرادی مانندتو هست به رنگ قهوه ای سوخته یعنی رنگ لنگ میبینید دلیل آن بیماری خونی تو ست که یعنی خونت ازشدت حسادت، به رنگ لنگ درآمده که چنین هذیان میگویی وحتی نشان اندکی ازعقل درتو وجودندارد،ودرانتها این را هم بگویم که آن یکتیکه پارچه که آنقدردوستش داری که مدام ازآن اسم میبری ولنگ لنگ میکنی ارزشش ازتو بیشتراست چرا که آن یک تیکه جاهایی ازبدنت را میپوشاند که اگر نبود همان یک تیکه، روی تو ازشدت شرم وغیض با رنگ همان لنگ یکی میشد همان لنگی که اینقدردوستش داری .
    • فرامرز IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      در پاسخ شاهرخ خان شما ننوشتید تیم 1996 رو اگر فاکتور بگیریم در باقی تیم هایی که مایلی‌کهن مربیش بوده چه کارنامه ای داشته بجز ناکامی ؟ ملاک انتخاب یک مربی اولین تجربه مربی گریشه یا کل سابقه اش رو باید در نظر گرفت ؟ مسأله بعدی سلامتی ایشون ست و ناراحتی قلبیش که اصلا کار در محیط پر استرس و تنش پرسپولیس رو برای او غیر ممکن می کنه هفت هشت سالی هست که بعد از ناکامی با ملوان در صعود به لیگ برتر اصولاً در جایی مربی گری نمی کنه دوست عزیز
    • شاهرخ خان: IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      فرامرز جان اولا ببخش که اسمتو شاهین نوشتم ثانیا متاسفانه بخشی از صحبتام چون سانسور شد حرفام ابتر موند. من در مورد اثرگذاری حاج ممد تو تیم فوتسال که برای اولین بار تونست با او چهارم جهان بشه گفتم و همچنین اینکه تیمهای باشگاهیش اکثرا ته جدولی و دارای مشکل مالی بودن گفتم. الان شما صنعت نفتو به گواردیولا بدی نباید ازش انتظار معجزه داشته باشی. در کل مایلی‌کهن مربی بدی نبود و میشه گفت از خیلیها بهتر و برتر بود. حالا هم که رفته کنار و کسی سمتش نمیره. به قول معروف عیبشو گفتیم، حسنشم بگیم.
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    خیلی ها می گویند محمد مایلی کهن در لیگ نتوانست نتیجه بگیرد پس مربی نیست اما نظر من این است که محمد مایلی کهن جزو مربیانی است که در تیم های ضعیف نمی تواند نتیجه بگیرد چون مربی نیست که نتیجه گرا باشد بلکه چون فوتبال هجومی ارائه می دهد اگر سرمربی تیمی قوی مثل پرسپولیس این فصل با این نفرات شود و چند بازیکن مد نظر را برای ایشان بگیرند مطمئن باشید یکی از هجومی‌ترین تیم های پرسپولیس را خواهیم دید چون ایشان فردی جسور در فوتبال است و من بازی های زیادی زمانی که سرمربی تیم ملی بود را دانلود کردم و از اینکه چنین بازی های تهاجمی را به نمایش می گذاشت لذت بردم
    • فرامرز IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      مایلی‌کهن امروز 69 سال دارد با فنری در قلبش یعنی اصلا توانایی بدنی مربی گری در هیچ سطحی ندارد آن بازی های تیم ملی مربوط است به سال 1375 یعنی 27 سال پیش یعنی وقتی مایلی 42 ساله بود و سالم به لحاظ بدنی گجدای این که فوتبال امروز تغییر کرده در راسش یکی از دلایل عدم موفقیت تیم های مایلی کهن بالانس نبودن بین دفاع و حمله بود که تیم های او را ضربه پذیر می کرد وقتی درمورد استقلال و پرسپولیس حرف می زنیم مربی باید مقبولیت و محبوبیت روی سکوها و فضای مجازی را هم داشته باشد وگرنه شک نکنید زمین خواهد خورد مایلی چنین مزیتی نزد تماشاگر پرسپولیسی ندارد
  • فرامرز IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    محرم نویدکیا در سپاهان که همه دوستش داشتند باشگاهی بود که از نظر وضع مالی هم به خاطر وصل بودن به فولاد مبارکه هم روبراه تر از پرسپولیس است و یک دهم پرسپولیس حاشیه ندارد موفق نبود انتظار دارید که در پرسپولیس که هیچکدام از این مزیت ها را ندارد موفق بشود ؟ محرم انسانی ست مودب و با شخصیت در پرسپولیس و استقلال مربی باید روحیه چالشی داشته باشد که او ندارد پس احتمال عدم موفقیتش را هم بیشتر می کند .انگیزه نداشتن یعنی این که مثلاً ژاپن درجام ملتهای 2019 همه تیم ها را تا پیش از برخورد با ایران با حداقل تفاضل گل برد به ایران که رسید شد کوه انگیزه و با سه گل ما را برد قدرت و آوازه حریف گاهی اوقات سبب پدید آمدن انگیزه مضاعف می گردد در مقابل هم کم نام و نشان بودن حریف هم گاهی حس مبارزه را در تیم از بین می برد همین ژاپن می تواند به آلمان چهار گل بزند چون طرف مقابلش آلمان است اما همین حس را مثلا عراق در برابر ژاپن دارد .
  • بابا پنجعلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    با سلام بهترین تیمی که داشتیم وقتی بود که آقای مایلی کهن سرمربیش بود. نترس و شجاع. اما متاسفانه با حاشیه های برخی بازیکنهای لمپن و عده ای از بیرون از آقای مایلی کهن به نحو شایسته حمایت نشد.
  • دادا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    برادر مایلی!! آن رئیس پر ادعا شاید حرمت نگه داشته و نخواسته مثل بچه 10 ساله با رئیس جمهور رقابت کنه. در عین اینکه از مربی گریت خوشم میاد اما پیشنهادم اینه که اگر روزی مربی شدی در عین اینکه تیم باید نظم داشته باشه کلا روی کارهای فنی تیم تمرکز کن. کاری به عقاید این و اون نداشته باش. کاری به حرف دیگر سرمربیان نداشته باش. حرفی که نتونی ثابت کنی ولو درست نزن. دوست دار شما البته این توصیه بنده برای همه مربیان دس و چو میتونه باشه
  • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    نوید کیا میتونه گزینه خوبی باشه. خصوصا از اخلاقش خوشم میاد
  • دادا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    آقای مایلی کهن، آقای حسین عبدی، خود آقا یحیی، آقای تارتار گزینه های خوبی برای سرمربی گری پرسپولیس هستند. آقای نوید کیای با اخلاق هم همینطور
  • عدالت خواه IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    یه عکس از این بنده خدا ندارید که نیشش باز باشه؟ اینجوری من بلاتکلیفم...!😏
    • لگد به مرده نزن: IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      برادر من دنبال زیر بغل مار نباش. ایراد فنی ازش داری بگیر. چیکار به نیش باز یا بسته‌اش داری. خدایی در مورد قلعه‌نوعی و بازی جلوی هنگ کنگ پر بیراه نگفته بود.
    • عدالت خواه IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      داداش مار مگه زیر بغل داره؟
  • مهران NL ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    بهترین مربی، هم سوزشش زیاده هم جوون هست و مربی خوبی هست
  • امین IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    میخواد محرم بیاد خودش یه پست مدیر فنی یا سرپرستی بگیره
  • ع ق QA ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    مایلی کهن واقعا رک گو و بسیار معقول است در مورد نکونام و قلعه نوعی و همه افرادواقعا اشارهایش درست است و آنقدر او را آزار داده اند که نباید مستقیم حرف بزند همه حرفهای او در مورد باند زرد آبی فدراسیون ( تاج و ساکت و بهاروند و مظلومی و ماجدی و خطیر و سمیعی و افشاریان و جاودانی) شرکای جریانهای ویلموتس انتخابات‌ها و انتخابها کی‌روش و سکه ها و پاداشها کاملا درسته
  • اوهن کندی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    والا میدونم با چه رویی از مقام حرف زده،دقیق نمیدونم چند تا تیم رو یه دسته پایین تر بردی بعد از هفتمی بقیه ایراد میگیری،فولاد قهرمان لیگ شده بود سال بعددر کمال تعحب مایلی کهن رو گذاشتن سرمربی فولاد رو به دسته پایین تر برد(گفتن مایلی هزینه ها رو کم کرد).تا دوسال فولاد کلی هزینه کرد که بیاد لیگ نتونست بالاخره هم مجبور شد با کلی پول سهمیه فولاد نوین سپاهان رو بخره.
  • farid US ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    kamelan dorost migoyad
  • نا شناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    خداییش هم آدم خوبیه.هم لیاقت مربی تیم ملی وپرسپولیس را دارد.چون آدم درست و رو راستی وسالمی هست تو گزینه ها جا ندارد .ولی انصافا انسان درستی هست .باید از این گزینه ها استفاده کرد
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1-برانکو با تنها تیم واقعی امید قهرمان بازیهای آسیایی شد ولی تو تیم امید را نابود و از مقدماتی المپیک حذف کردی2-برانکو در مدت کوتاهی به افتخارات زیادی در مسابقات باشگاهی ایران و چین و کرواسی رسید از قهرمانی های متعدد در لیگ تا حذفی و سوپرجام و حذفی و فینال باشگاههای آسیا ولی تو طی سی سال هیچ قهرمانی در لیگ و حذفی نیاوردی یکبار به فینال حذفی نرفتی یکبار نایب قهرمان لیگ نشدی فقط یکبار سوم لیگ شدی که آنهم هنر مجید جلالی بوددر عوض تیمهای فولاد شهرداری تبریز پیکان سایپا و گل گهر را به دسته دو هدایت نمودی3-برانکو ایران را به جام جهانی بردولی تو نتوانستی4-برانکو مربی بین المللی است و همیشه خواهان دارداما بعضی ها را لیگ افغانستان هم نمی خواهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی